Jump to content

Laptop piept als een gek


ikt

Recommended Posts

Hallo :)

Ik ben hier een faptop aan het fixen, allemaal zooi gefixed, maar nu is er nog 1 probleem: Tijdens het opstarten van Windows gaat dit kreng vreselijk piepen. BIEP BIEP BIEP BIEP en zo maar door totdat ik dit uitzet en weer opnieuw start. Daarna kan ik weer starten. De volgende startsessie loopt precies zo. Ik denk dat dit aan Windows ligt, maar het kan ook de laptop zijn die raar doet. Ik heb geen idee. Iemand anders wel?

Even weer rebooten. Net Windows schoongeveegd met CCleaner en een paar updates erop gegooid.

Dankje :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn er toevallig meerdere toetsen ingedrukt ofzo(misschien toetsen die vastzitten)? Bij mij piept hij dan ook. Dat gepiep gaat dus steeds door, dus het is niet enkel bij het opstarten?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Zijn er toevallig meerdere toetsen ingedrukt ofzo(misschien toetsen die vastzitten)? Bij mij piept hij dan ook. Dat gepiep gaat dus steeds door, dus het is niet enkel bij het opstarten?

Nope, laptop werkt prima na het opstarten. Er zitten geen knoppen vast, bij de 2e start gebeurt er namelijk niets. Alleen van een koude start doet de laptop raar. (Dus zelfs na een reboot is alles prima)

Ohja, en het als een gek heen en weer schudden van de muis resulteert in het weggaan van de piepjes zolang ik schud en eenmaal aangekomen bij het startbalkje dat heen en weer gaat van Windows is alles prima.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Reset de CMOS chip eens? Want met moederbord gaat als een idioot tekeer als bepaalde dingen niet helemaal lekker zitten, zoals een grafische kaart (waar ik pijnlijk achter ben gekomen). Maar dat zou dan altijd moeten zijn en niet alleen bij een koude start. Je zou dus ook nog even de zooi open kunnen schroeven en alles stevig aandrukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...