Jump to content

Zammy's Site-Vragen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Dit topic maak ik omdat ik bezig ben met een site en soms wel eens vragen kan hebben en dit dan ook redelijk veel vragen zijn... Ik begin dan ook met een vraag.

Ik ben nu bezig aan een site zoals sommige mensen wel zullen weten. Maar nu zit ik met een probleem, tijdens het bewerken moet ik nu EN de Engelse bestanden EN de Nederlandse bestanden aanpassen.

Is het dus mogelijk(, en zoja hoe) om taalbestanden te maken en een taal op te roepen met het commando 'index.php?l=en'? Waarvoor L staat voor de taal.

De talen die de site moeten worden zijn Nederlands en Engels, en evt. ooit nog een keer Fries en andere talen. Maar dat zal denk ik niet nodig zijn :clown: Maar ik wil wel taalbestanden voor Engels en Nederlands waar Engels op standaard staat.

Ik wil dit slechts om mijn eigen gemak tijdens het bewerken omdat ik dan niet meerdere bestanden hoef te maken, want de elementen die ALTIJD in de site zitten die heb ik in andere bestanden zoals header.php en footer.php en nog meer dingen. Nu heb ik dan ook twee aparte sites in twee submappen, /EN/ en /NL/, maar nu moet ik zoals gezegd wel eens meerdere teksten aanpassen en dus ook in meerdere bestanden zitten. Met het taal-systeem wil ik dit dus verhelpen en het gewoon in twee bestanden (/lang/en_US.php en /lang/nl.php) zodat ik het daar makkelijk kan aanpassen.

//Zammy :cya:

Geplaatst:

Via include (goede file) zou je dat kunnen kiezen dacht ik. En misschien moet je met cookies werken. En trouwens, natuurlijk moet je er Fries bij doen, voor mij en Bierbuikje (A)

Geplaatst:

Via include (goede file) zou je dat kunnen kiezen dacht ik. En misschien moet je met cookies werken. En trouwens, natuurlijk moet je er Fries bij doen, voor mij en Bierbuikje (A)

Bedankt voor je hulp maar ik kan er niks mee :7 Ik weet hoe ik moet includen, maar daar stopt het, ik heb geen idee hoe ik met cookies moet werken en fries kan ik zelf niet dus dat moet ik nog uitzoeken.
Geplaatst:
voor mij en Bierbuikje (A)
En Visser23, SummerBase, Typhoon en mij :engel: Meer weet ik er zo niet op te noemen..

Zamgod, je kunt ervoor kiezen om bij je footer.php een aantal links te zetten.

<a href="?lang=NL">Nederlands</a> <a href="?lang=EN">English</a>

Je kunt bij je global.php (of iets anders wat je sowieso bovenaan je pagina altijd include) kijken of

$_GET['lang']

is gedefinieerd, als dat zo is dan kijk je wat daarin staat en zet je dat in een cookie (bijvoorbeeld lang). Daarnaast kijk je daar of iemand een cookie genaamd lang heeft. Zo nee, dan include je je Engelse taalbestanden. Zo ja, dan kijk je wat er in die cookie staat en include je de taalbestanden van de betreffende taal.

Zou dit een idee zijn? :)

Geplaatst: (bewerkt)
voor mij en Bierbuikje (A)
En Visser23, SummerBase, Typhoon en mij :engel: Meer weet ik er zo niet op te noemen..

Zamgod, je kunt ervoor kiezen om bij je footer.php een aantal links te zetten.

<a href="?lang=NL">Nederlands</a> <a href="?lang=EN">English</a>

Je kunt bij je global.php (of iets anders wat je sowieso bovenaan je pagina altijd include) kijken of

$_GET['lang']

is gedefinieerd, als dat zo is dan kijk je wat daarin staat en zet je dat in een cookie (bijvoorbeeld lang). Daarnaast kijk je daar of iemand een cookie genaamd lang heeft. Zo nee, dan include je je Engelse taalbestanden. Zo ja, dan kijk je wat er in die cookie staat en include je de taalbestanden van de betreffende taal.

Zou dit een idee zijn? :)

Het idee? Geweldig :D Maar de praktijk wat minder :N Nouja, ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen :puh: Daar gaat het om :( Ik weet deels wat er in het nl.php moet staan:

<?php

$message['copyright']    = 'tekst';

?>

Maar meer weet ik ook niet echt :N

En de links die heb ik al: http://www.gaming-freak.nl/hillway/nl/index.php maar deze linken door naar elkaars sub-folders :Y

Bewerkt: door Zamg0d1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...