Jump to content

Independence FM


marcootje

Recommended Posts

Hey,

In GTA IV heb je een eigen speler, genaamd Independence FM, zoals jullie wel weten gok ik zo.

Je kunt je eigen muziek er in zetten. Ik en m'n broertje spelen op dezelfde computer GTA, omdat geen van de andere computers GTA IV aankan.

Het probleem is, dat we een enigszins andere muzieksmaak hebben, om het maar zacht uit te drukken.

De vraag is dus, is het mogelijk om gemakkelijk 2 verschillende Independence FM's te maken?

Alvast bedankt :)

Marco

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

In GTA IV heb je een eigen speler, genaamd Independence FM, zoals jullie wel weten gok ik zo.

Je kunt je eigen muziek er in zetten. Ik en m'n broertje spelen op dezelfde computer GTA, omdat geen van de andere computers GTA IV aankan.

Het probleem is, dat we een enigszins andere muzieksmaak hebben, om het maar zacht uit te drukken.

De vraag is dus, is het mogelijk om gemakkelijk 2 verschillende Independence FM's te maken?

Alvast bedankt :)

Marco

Dat is niet mogelijk, maar je kan wel nummers skippen door pijltje naar rechts ingedrukt te houden (althans is dit zo bij de gamepads, hetzelfde pijltje als volgend radiostation). Dit dus blijven indrukken, tot het volgend nummer er is. Je kan ook met het linkse pijltje vorig nummer kiezen.

:D JVJ

Link to comment
Delen op andere websites

ok. de enige mogelijkheid zou dus skippen zijn met de knoppen 'n' en 'b'.

Een voordeel van GTA IV is dat hij ook snelkoppelingen kan volgen. In feite zou je dus een programma kunnen schrijven waarmee je de snelkoppeling in de muziek-map vervangt met de gewenste snelkoppeling, naar de map met je eigen muziek.

Dit zou misschien handig zijn, al moet ik dan eerst iets weten.

Als je 'auto scan' aan hebt staan, scant hij dan automatisch elke keer bij een nieuw nummer de map of zo? Of alleen bij het opstarten?

Dus, als je tussen het spelen door even naar je map gaat en de muziek vervangt, zou het dan in het spel ook meteen veranderen, of zou die dan vast lopen of zo? Zijn hierbij nog dingen waar op gelet moet worden?

EDIT: ok ik heb gevonden dat auto scan alleen aan het begin van het spel is... dus ik zou dan de auto scan met de hand moeten doen of in het programma verwerken. Nog suggesties?

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Als het goed is heeft elke account op een PC een aparte muziekmap, tenzij jullie allebei op dezelfde account inloggen. Als jullie allebei een eigen account hebben kan je dus telkens een andere snelkoppeling plaatsen in de User Music map van GTA IV. Als jullie allebei op één account inloggen kan je in de muziek map twee extra mappen aanmaken, bijvoorbeeld:

  • marcootje
  • broertje

In jouw map plaats je dan jouw muziek en hetzelfde voor die van je broertje. Dan kan je van die mappen telkens een snelkoppeling plaatsen in de User Music map. Auto Scan kan dan handig zijn om te gebruiken, maar je kan ook elke keer handmatig scannen als je een snelkoppeling hebt verwisseld.

Succes ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ja we zitten dus op hetzelfde (lokale) windows-account, maar wel een ander (online) windows live-account.

Volgens mij is de muziek-map afhankelijk van het windows-account toch? In ieder geval, er staat geen muziek-map in een van de user_****-mappen oid.

Voor diegenen die er interesse in hebben, ik heb een klein batch-scriptje gemaakt, hier is hij:

Het spreekt redelijk voor zich, maar moet nog aangepast worden naar eigen wensen...

(Het zal ook niet het beste ontwerp zijn, maargoed het werkt.)

@ECHO off
cls
:start

ECHO Welke muziek wil je in GTA hebben? Vul het nummer in.
ECHO 1 = Cat 1
ECHO 2 = Cat 2
ECHO 3 = Cat 3
ECHO 4 = Cat 4
ECHO.
set /p Muziek=Nummer:
if '%Muziek%' == '1' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap1.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"
if '%Muziek%' == '2' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap2.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"
if '%Muziek%' == '3' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap3.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"
if '%Muziek%' == '4' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap4.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"

ECHO De koppeling is geplaatst. Scan nu de muziek met 'quick scan', en je hebt de nieuwe muziek in GTA IV staan.
ECHO.
PAUSE

EDIT:

simpelere suggesties zijn nog altijd welkom :puh:

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Ja we zitten dus op hetzelfde (lokale) windows-account, maar wel een ander (online) windows live-account.

Volgens mij is de muziek-map afhankelijk van het windows-account toch? In ieder geval, er staat geen muziek-map in een van de user_****-mappen oid.

Voor diegenen die er interesse in hebben, ik heb een klein batch-scriptje gemaakt, hier is hij:

Het spreekt redelijk voor zich, maar moet nog aangepast worden naar eigen wensen...

(Het zal ook niet het beste ontwerp zijn, maargoed het werkt.)

@ECHO off
cls
:start

ECHO Welke muziek wil je in GTA hebben? Vul het nummer in.
ECHO 1 = Cat 1
ECHO 2 = Cat 2
ECHO 3 = Cat 3
ECHO 4 = Cat 4
ECHO.
set /p Muziek=Nummer:
if '%Muziek%' == '1' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap1.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"
if '%Muziek%' == '2' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap2.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"
if '%Muziek%' == '3' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap3.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"
if '%Muziek%' == '4' COPY "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\MuziekLinks\Muziekmap4.lnk" "C:\Documents and Settings\Marco\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\User Music\link.lnk"

ECHO De koppeling is geplaatst. Scan nu de muziek met 'quick scan', en je hebt de nieuwe muziek in GTA IV staan.
ECHO.
PAUSE

EDIT:

simpelere suggesties zijn nog altijd welkom :puh:

Je gebruikt op dit moment symbolische links in je muziekmap. Uit eigen ervaring weet ik dat GTA4 deze niet ondersteund. Je moet een echte snelkoppeling geven, die direct naar je muziekmap verwijst.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...