Jump to content

Snow Leopard + Chameleon

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

ik ben van plan om Snow Leopard op een Windows pc te draaien, alleen vind ik niet echt een goeie uitleg hierover. Er staan er wel enorm veel online, maar de meeste zijn gewoon niet duidelijk. Ik heb gezocht hoe ik een retail versie kan installeren op een PC. De enige methode die ik vond is Chameleon, maar hoe werkt dit? :bonk:

Ook even de spec's van de pc:

Rapport van Ben's computer

Uitgevoerd op 31/01/2010, 14:50:10

computer.gifComputer

• Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
  • Computermodel: X48-DS5
  • Computernaam: PC_VAN_BEN (in werkgroep WORKGROUP)
  • Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
  • Model: X48-DS5
  • BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.
  • BIOS Model: Award Modular BIOS v6.00PG, versie F8C
  • Aansluitingen: PCI (Gebruikt), PCI (Vrij)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB (USB), USB (USB)

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (Dual Core)
  • Kloksnelheid: 3166 MHz
  • Socket & Cache(s): Socket 775, 6144 KB L2 Cache

memory.gifGeheugen

• Grootte: 4094 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (J:)
  • Grootte: 931,51 GB (896,31 GB (C:) + 35,20 GB (J:) )
  • Vrije ruimte: 497,44 GB (462,32 GB (C:) + 35,12 GB (J:) )

drives.gifStations

• Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Lokale vaste schijf
  • Model(len): A: Onbekend, C: SATA SAMSUNG SCSI Disk Device SCSI, D: TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Generic USB SD Reader USB Device USB

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: ATI
  • Model: ATI Function Driver for High Definition Audio - ATI AA01

videocard.gifVideokaart

• Model: ATI Radeon HD 4800 Series
  • Beeldprocessor: ATI display adapter (0x9440)
  • Geheugengrootte: 1024 MB VRAM
  • Stuurprogramma: atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.01.01.921

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1920x1200 (Breedbeeld 16:10 WUXGA)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 2
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

• Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0) (Ethernet 802.3), Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0) (Ethernet 802.3), ASUS 802.11g-netwerkadapter (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.1.15, MAC: 00:24:8C:B3:6E:59, DHCP: & IP: 192.168.72.1, MAC: 00:50:56:C0:00:01, DHCP: & IP: 192.168.11.1, MAC: 00:50:56:C0:00:08, DHCP:

directx.gifDirectX

• Versie: 10.1

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.123)

Zal Snow Leopard hier naar behoren op draaien?

Mvg, BV_1993

Geplaatst:

Hackintosh is illegaal, dus mag hier niet besproken worden, ook schiet je er niets mee op om OS X op je PC te zetten tenzij je net dat ene programma nodig bent want niet in Windows draait, dan zou ik het alsnog in VMWare installeren

Chameleon is een boot manager zoals de Windows Boot Loader, een boot manager is een programma wat je bij het opstarten tussen verschillende operating systemen laat kiezen

Geplaatst: (bewerkt)

Hackintosh is illegaal, dus mag hier niet besproken worden, ook schiet je er niets mee op om OS X op je PC te zetten tenzij je net dat ene programma nodig bent want niet in Windows draait, dan zou ik het alsnog in VMWare installeren

Chameleon is een boot manager zoals de Windows Boot Loader, een boot manager is een programma wat je bij het opstarten tussen verschillende operating systemen laat kiezen

ik heb VMWare al geprobeerd maar werkt niet :N

de reden dat ik dit doe is omdat ik meer met Snow Leopard wil werken

en natuurlijk ook nog omdat mijn hardware het uistekend zou moeten draaien zonder hackintosh

Bewerkt: door BV_1993
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Dan moet je een Mac kopen (een Mini bijvoorbeeld). Het zou kunnen functioneren op een PC, maar dan moet je geluk hebben dat de hardware compatibel is met OSX. In de meeste gevallen is dat niet zo, en het kan erg frusterend zijn om alles goed draaiend te krijgen. Ik zou dus zeggen, spaar voor een Mac of koop een 2e hands op Marktplaats ofzow.

Geplaatst:

Dan moet je een Mac kopen (een Mini bijvoorbeeld). Het zou kunnen functioneren op een PC, maar dan moet je geluk hebben dat de hardware compatibel is met OSX. In de meeste gevallen is dat niet zo, en het kan erg frusterend zijn om alles goed draaiend te krijgen. Ik zou dus zeggen, spaar voor een Mac of koop een 2e hands op Marktplaats ofzow.

:7 die oude mac's zuigen enorm dus die moet ik niet hebben en ik heb geen geld om een nieuwe te kopen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...