Jump to content

Lokaal netwerk tussen 2 laptops.


MegaPilot

Recommended Posts

Bij windows 7 is het ook ongeveer hetzelfde:

Ga naar: Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Systeem

Of: Deze computer > rechtermuisknop > Eigenschappen

Daarna zal je het volgende scherm zien:

conf.png

Klik op: Instellingen wijzigen en vul dan je werkgroep naam in.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat als hij een router hier voor had hij het wel gezegt had, misschien ook niet dan werkt de bovenstaande manier, anders kun je een ad-hoc netwerk maken

Stap 1:

http://i50.tinypic.com/2ly6ds4.png

>>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<<

Stap 2:

6em04g.png

Vervolgens op de tweede laptop in Windows XP naar nieuwe draadloze netwerken zoeken, en het Netwerk Ad-hoc kiezen (of hoe je hem ook noemd) en vervolgens het door jou gekozen wachtwoord invoeren. Dan zit je in een netwerk.

EDIT: Behold epic paint skills.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Alle2 aangesloten op dezelfde router, alle2 ni dezelfde werkgroep, maar ik zie bij Mijn Netwerklocaties op m'n XP m'n broer z'n pc nergens staan, terwijl ik z'n ganse C-schijf op 'Gedeeld' heb gezet. En mijn 3 schijven staan alle3 op gedeeld. Of ik met m'n broer z'n pc mijn pc kan zien, weet ik niet, want ik zie nou eens nergens netwerklocaties of iets in die aard staan..? :?

@ hierboven: Ik kom nu al amper toe met m'n downloadlimiet, het moet lokaal zijn.

Edit: Fijn, ik kan helemaal niet op m'n broer z'n PC en ik zie z'n PC niet staan bij Netwerklocaties, maar hij mij wel bij Netwerklocaties. Klein detail: Er moet een wachtwoord ingevuld worden waarvan ikzelf niet weet wat het is..:?

Edit2: Ja, ik heb de werkgroep thuis nu ook gevonden op m'n laptop, maar ik moet ook een of ander wachtwoord + gebruikersnaam invullen..:?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik heb er wel dat wachtwoord kunnen veranderen, maar zelfs met eht juiste wachtwoord kan ik niet op zijn PC of hij op de mijne(mijn wachtwoord ken ik niet; om op mijn pc te kunnen). Vroeger hadden we een netwerk tussen mijn en een vaste computer, en dat was niet met zo'n kutwachtwoord dat bugt of zo'n werkgroep..

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik heb er wel dat wachtwoord kunnen veranderen, maar zelfs met eht juiste wachtwoord kan ik niet op zijn PC of hij op de mijne(mijn wachtwoord ken ik niet; om op mijn pc te kunnen). Vroeger hadden we een netwerk tussen mijn en een vaste computer, en dat was niet met zo'n kutwachtwoord dat bugt of zo'n werkgroep..

Dat wachtwoord is gewoon de inlog-naam en de inlog-pass van de gebruiker waar je op wilt inloggen :Y
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik heb er wel dat wachtwoord kunnen veranderen, maar zelfs met eht juiste wachtwoord kan ik niet op zijn PC of hij op de mijne(mijn wachtwoord ken ik niet; om op mijn pc te kunnen). Vroeger hadden we een netwerk tussen mijn en een vaste computer, en dat was niet met zo'n kutwachtwoord dat bugt of zo'n werkgroep..

Dat wachtwoord is gewoon de inlog-naam en de inlog-pass van de gebruiker waar je op wilt inloggen :Y

Mijn broer had een ander wachtwoord dan zijn inlogwachtwoord hoor..:N

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...