Jump to content

Handling.dat aanpassen van GTA4, uitleg?!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi :*D

ik ben ondertussen al een stukje aan het skins installeren geweest voor gta4, gaat prima en wel. maar ik ben nu een beetje moe aan het worden van die handling.dat lines :7 het is echt tof dat de skinners (of hun partners) tijd maken voor een custom handlings bestand, maar ik vind ze meestal niet echt schitterend. ik heb nu bijvoorbeeld een s600 mercedes als skin voor de schafter, skin werkt prima geen bugs of wat dan ook, maar de handling is gewoon but voor zon apparaat. ik weet dat het een spelletje is, maar je wil natuurlijk wel een beetje realistisch spelen :puh:.

voorbeeld:

infernus: IRL is dat een supersport auto, boel vermogen en handling allez. gta4: geen wielspin bij wegtrekken, dikke onderstuur als je een bocht indraait, en alsje van het gas afgaat in een bocht dan is het helemaal een ramp. en JA, ik heb l33tuberownage keyboard skills mbt autoraggen in spelletjes. dit is gewoon jammer weetje.

ik heb onlang eindelijk eens een redelijke gevonden voor de comet. een porsche 911 gt2 skin icm bijbehorende handlin.dat line, ding had wielspin tijdens de gehele 1e versnelling bij volgas. ding vertrok ook na 3meter dwars in plaats van recht over een rechte lijn, maar dan was de handling op de voorwielen weer dusdanig ondermaats dat je altijd van de weg af gleed.

goed. to the point.

een maat van me was laatst hier en die heeft in san andreas veelvuldig het handling.cfg bestand daarvan aangepast naar wens om een beetje realistisch (voorzover dat in mijn ogen kan in SA :7) te kunnen autorijden, dit heeft hij laatst bij mij gedaan voor de comet. ding rijd nu echt schitterend.

helaas zat ik niet op te letten toen hij bezig was :7

dus, mijn vraag is of iemand mij kan uitleggen wat alle afkortingen betekenen in het handling.dat bestand van GTA4 ik weet dat er boven aan het document een kleine lijst staat met x = v in ms2 enz enz, maar bij veel dingen staat dit NIET

wie o wie kan voor mij alle losse componenten benoemen en een klein voorbeeld geven hoe hier mee te werken?

of is hier misschien een programma voor? :D

mvg Keiji

name       mass    drag  boy  centreofmass  		transmission		 	brakes         steer	wheel-traction       	    	suspension									damage   			seat val     	mflags      hflags			anim
; A          B       C     D    E   F    G    		Tt   Tg Tf	  Ti  Tv	Tb   Tbb  Thb  Ts    	Wc+  Wc-  Wc-  Ws+  Wbias		Sf   Scd  Srd  Su    Sl   Sr   Sb   		Dc  Dw  Dd  De		Ms   Mv			Mmf 		Mhf	 			Ma

Bewerkt: door guarnere
Geplaatst:

Je weet wel waar je 't over hebt als je over auto's en hun gedrag praten... In ieder geval, hier is een programma waarmee je erg simpel de handling van GTA 4 aan kan passen. Je laadt de handling.dat en kan bij de gewenste optie een ander getal invullen (er staat ook vrij duidelijk bij wat het inhoud).

Geplaatst:

Je weet wel waar je 't over hebt als je over auto's en hun gedrag praten... In ieder geval, hier is een programma waarmee je erg simpel de handling van GTA 4 aan kan passen. Je laadt de handling.dat en kan bij de gewenste optie een ander getal invullen (er staat ook vrij duidelijk bij wat het inhoud).

dank, ik probeer altijd een stukje eigen inzet te tonen als ik een topic open. tis hier immers een forum, geen antwoordapparaat.

ik ga even kijken naar je bestandje.

-------

dan heb ik toch nog een paar vraagjes mbt de componenten :)

wat is bij mass:

drag multiplier

wat is bij transmission:

inertia

wat is bij suspension:

upperlimit en lowerlimit, hoe moet ik dit lezen bij een auto die aan het rijden is

bij traction:

daar kan ik even helemaal niks uit opmaken

curve max

curve min

curve lateral

curve longitudinal

spring delta max

bias -> zou verhouding voor/achter zijn toch? dus als er 0.47 gegeven is heeft deze achter meer tractie als voor? met als 0.50 een 50/50 verdeling?

>>> Door Beagle: Posts samengevoegd; gebruik in het vervolg de edit knop.<<<

Geplaatst:

Hier een erg goede uitleg van wat alles inhoudt. ^_^

splendid!

ik zal binnenkort wel even een paar handling lines neerzetten, graag een second opinion in dat geval :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Hier een erg goede uitleg van wat alles inhoudt. ^_^

splendid!

ik zal binnenkort wel even een paar handling lines neerzetten, graag een second opinion in dat geval :sigaar:

zo, dat progje werkt prima.

aangepaste voertuigen (minimaal en of veelvuldig)

cavalcade

Cognoscenti

comet

huntley sport

banshee

contender

coquette

df8 (dacht ik)

dukes

fbi

feltzer

infernus

oracle

pmp600

rancher

sabregt

schafter

sentinel

sultan rs

supergt

taxi

turismo (niet crashen eh :D )

subway :D

annihilator

nrg900 en sanchez zijn ook aangepast, maar rijden nog vercrackt, niet op letten aub

*note* het kan zijn dat bepaalde lines de handling lines zijn van skins makers en hun hulptroepen, kans is er dus dat voertuigen die niet genoemd zijn ook anders rijden, dit is dan niet door mij gedaan en ik neem hier ook geen credits voor.

*note2* het kan zijn dat er nog voertuigen zijn aangepast door mij die niet in het lijstje staan, deze ben ik vergeten te noemen :D

hier even een voorproef van alles. mijn huidige handling.dat file, feedback iemand?

Copy of handling.txt

ff rename naar handling.dat

Bewerkt: door guarnere

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...