Tjapie Geplaatst: 1 februari 2010 Rapport Geplaatst: 1 februari 2010 Ik ben op zoek naar een Logitech microfoon, en heb een 3.5mm jack versie gevonden en een USB versie. Nu begreep ik, dat een USB aansluiting in het algemeen beter is dan een 3.5mm jack aansluiting. Maar ik zou hem graag willen aansluiten op mijn Creative X-Fi Titanium geluidskaart, wat mij een betere kwaliteit lijkt te leveren dan een USB aansluiting. Maar de 3.5mm jack versie is wel al een stuk ouder, en staat zelfs niet meer op Logitech's eigen site. Zou er daarom ook een verschil zitten in de geluidskwaliteit, of is die 10 euro extra alleen maar voor het nieuwe jasje en aansluiting? Alvast bedankt Reageren
Fedmas Geplaatst: 1 februari 2010 Rapport Geplaatst: 1 februari 2010 Heb even snel gegoogled. (URL). De kwaliteit van USB is beter. En dat Jack wordt volgens mij niet veel meer gebruikt, maar dit kan ik fout hebben. Reageren
Tjapie Geplaatst: 1 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 februari 2010 Bedankt voor de snelle reactie! Maar het nadeel van de USB is dat die (volgens mij) geen profijt maakt van de geluidskaart. Zou de 3.5mm jack miss toch niet beter zijn als die aan een goede geluidskaart word aangesloten, i.p.v. een algemene USB? Reageren
ArticLight Geplaatst: 2 februari 2010 Rapport Geplaatst: 2 februari 2010 Bedankt voor de snelle reactie! Maar het nadeel van de USB is dat die (volgens mij) geen profijt maakt van de geluidskaart. Zou de 3.5mm jack miss toch niet beter zijn als die aan een goede geluidskaart word aangesloten, i.p.v. een algemene USB? Ik betwijfel of een geluidskaart een beter microfoon geluid geeft, dat ligt volgens mij helemaal aan de kwaliteit van de microfoon zelf. Reageren
Emaitroy Geplaatst: 2 februari 2010 Rapport Geplaatst: 2 februari 2010 Idereen kent de jack 3.5 wel dat is gewoon de aansluiting van je MP3 oortjes enzo. Ook kent iedereen USB wel. Maar het verschil tussen deze beiden op het gebied van geluid is: Jack is analoog en usb is digitaal. Nou is digitaal met beeld/geluid beter dus dat zou je eerste opvatting zijn. Maar als jij een goedkope USB microfoon koopt kan de kwaliteit wel beter zijn, maar niet als de microfoon zelf poep is. Maar een goede microfoon met jack aansluiting zal net zo goed werken. Dus let er goed op wat de kwaliteit van de microfoon zelf is. Als je de zelfde microfoon zou hebben waarvan één met USB zou ik die kopen, maar die is waarschijnlijk wel een tikkie duurder. Succes met zoeken naar een microfoon Reageren
Tjapie Geplaatst: 2 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 februari 2010 Idereen kent de jack 3.5 wel dat is gewoon de aansluiting van je MP3 oortjes enzo. Ook kent iedereen USB wel. Maar het verschil tussen deze beiden op het gebied van geluid is: Jack is analoog en usb is digitaal. Nou is digitaal met beeld/geluid beter dus dat zou je eerste opvatting zijn. Maar als jij een goedkope USB microfoon koopt kan de kwaliteit wel beter zijn, maar niet als de microfoon zelf poep is. Maar een goede microfoon met jack aansluiting zal net zo goed werken. Dus let er goed op wat de kwaliteit van de microfoon zelf is. Als je de zelfde microfoon zou hebben waarvan één met USB zou ik die kopen, maar die is waarschijnlijk wel een tikkie duurder. Succes met zoeken naar een microfoon Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik ben een beetje gaan zoeken, en de mics hebben dezelfde specs: - Frequentiebereik: 100 Hz-16 kHz - Ingangsgevoeligheid: -67 dBV/µbar, -47 dBV/Pa +/- 4 dB Geen idee wat het allemaal precies inhoud, maar als ze hetzelfde zijn zal het elkaar wel niet zoveel mislopen Maar ik kwam ook weer langs dit topic, en daar word 3.5mm jack weer aangeraden boven de USB bij een goede geluidskaart! Ik word er een beetje moe van, telkens als ik denk een keuze te hebben gemaakt vind ik weer iets anders wat juist het tegenovergestelde aanraad Reageren
Fedmas Geplaatst: 2 februari 2010 Rapport Geplaatst: 2 februari 2010 Ik zou zelf gewoon een nieuwe headset kopen, waar een microfoon in zit. Denk dat je dan het beste uit bent. Reageren
Hayte Geplaatst: 2 februari 2010 Rapport Geplaatst: 2 februari 2010 Koop een headset met USB als je een RealTek(/ander moederbord geval) geluidskaart hebt, koop de 3.5mm als je een geluidskaart hebt. Reageren
Emaitroy Geplaatst: 2 februari 2010 Rapport Geplaatst: 2 februari 2010 Je hebt er geloof ik ook een paar van lochitech waarbij je usb en jack kunt gebruiken alleen ik geloof dat die draadloos zijn. Reageren
Tjapie Geplaatst: 3 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2010 Ik zou zelf gewoon een nieuwe headset kopen, waar een microfoon in zit. Denk dat je dan het beste uit bent. Ik heb hier idd ook even over zitten twijfelen, maar ik wil hem alleen af en toe voor Skype gebruiken. Spellen en games laat ik al over mijn Logitech Z2300 gaan, waar ik zeer tevreden over ben. Zou ik hem echter voor (online) gamen gaan gebruiken, dan zou ik idd eerder voor een goede headset zijn gegaan. Koop een headset met USB als je een RealTek(/ander moederbord geval) geluidskaart hebt, koop de 3.5mm als je een geluidskaart hebt. Ja, dit word ook aangeraden in dat topic! Ik denk dat ik dit uiteindelijk ook toch maar ga doen, aangezien de USB versie bijna het dubbele kost en miss zelfs slechtere kwaliteit levert in vergelijking met een 3.5mm jack + goede geluidskaart. Ik ga het zo nog even navragen bij Dynabyte (die beide mics ook aanbied), nu maar hopen dat ik geen slappe verkooppraatjes krijg Je hebt er geloof ik ook een paar van lochitech waarbij je usb en jack kunt gebruiken alleen ik geloof dat die draadloos zijn. Dat heb ik ook ergens gezien! Alleen het ging mij meer om welke kwaliteit beter is. Ik bedoel, je hebt ook VGA naar DVI adapters, maar het uiteindelijke signaal blijft VGA dus je hebt er geen prestatiewinst op Reageren
Hayte Geplaatst: 3 februari 2010 Rapport Geplaatst: 3 februari 2010 Die bevelen je de USB versie aan, dat garandeer ik je. De enige specificaties die zij kennen zijn de prijzen. Reageren
Tjapie Geplaatst: 4 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 februari 2010 Die bevelen je de USB versie aan, dat garandeer ik je. De enige specificaties die zij kennen zijn de prijzen. Hahaha, dat dacht ik ook ja! Maar hij gaf gelukkig eerlijk toe dat hij er ook niet zoveel verstand van had. Niet dat ik daar wat mee opschoot, maar hij ging iig niet het duurste proberen aan te smeren Ik heb uiteindelijk de 3.5mm jack gekocht (welke ik na een paar uur al kapot heb getrokken en hij nu geen voetje meer heeft ), maar het grootste probleem is het aansluiten!! Ik snap er niks van en begin aardig gek te worden. Er zitten namelijk zo belachelijk veel instellingen rondom geluid in Windows/Creative X-Fi (lijn ingang, digitaal in, WTF waar gaat dat over!?) dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Volgens mij moet ik wel de blauwe uitgang op mijn geluidskaart hebben, maar met welke instellingen moet ik verder allemaal rekening houden Sorry, ik ben nogal een n00b op dit gebied.. :$ Reageren
Galiorix Geplaatst: 4 februari 2010 Rapport Geplaatst: 4 februari 2010 Ik heb uiteindelijk de 3.5mm jack gekocht (welke ik na een paar uur al kapot heb getrokken en hij nu geen voetje meer heeft ), maar het grootste probleem is het aansluiten!! Ik snap er niks van en begin aardig gek te worden. Er zitten namelijk zo belachelijk veel instellingen rondom geluid in Windows/Creative X-Fi (lijn ingang, digitaal in, WTF waar gaat dat over!?) dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Volgens mij moet ik wel de blauwe uitgang op mijn geluidskaart hebben, maar met welke instellingen moet ik verder allemaal rekening houden Sorry, ik ben nogal een n00b op dit gebied.. :$ Je moet de rode ingang hebben, die is voor microfoons. Je zou in principe ook de blauwe lijn in kunnen gebruiken, maar misschien krijg je dan problemen met de instellingen aangezien de apparaten die je daar normaal altijd op aansluit zijn meestal versterkt en dat kun je het probleem krijgen dat de input van de microfoon te weinig is. Reageren
Tjapie Geplaatst: 4 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 februari 2010 Je moet de rode ingang hebben, die is voor microfoons. Je zou in principe ook de blauwe lijn in kunnen gebruiken, maar misschien krijg je dan problemen met de instellingen aangezien de apparaten die je daar normaal altijd op aansluit zijn meestal versterkt en dat kun je het probleem krijgen dat de input van de microfoon te weinig is. Is dat rood in de zin van oranje? Ik heb namelijk alleen deze kleuren; blauw, groen, grijs, oranje en zwart. En bij blauw staat volgens mij ook een pictogram van een microfoontje Reageren
Galiorix Geplaatst: 4 februari 2010 Rapport Geplaatst: 4 februari 2010 Je moet de rode ingang hebben, die is voor microfoons. Je zou in principe ook de blauwe lijn in kunnen gebruiken, maar misschien krijg je dan problemen met de instellingen aangezien de apparaten die je daar normaal altijd op aansluit zijn meestal versterkt en dat kun je het probleem krijgen dat de input van de microfoon te weinig is. Is dat rood in de zin van oranje? Ik heb namelijk alleen deze kleuren; blauw, groen, grijs, oranje en zwart. En bij blauw staat volgens mij ook een pictogram van een microfoontje Juist, dan is dat dus de microfoon ingang. Maar bij moederbord heb je altijd een losse microfoon ingang (met een rood - roze ingang) en een line-in, met een blauwe ingang. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.