Jump to content

Dual/triple boot


gta master 1

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb Windows 7 (Bèta) op mijn pc geïnstalleerd en wil hem graag dualbooten of liever zelfs triple booten met XP en Ubuntu. Dat is op zich niet moeilijk en heb het meerdere keren succesvol gedaan. Maar nu heb ik al Windows 7 geïnstalleerd en wil ik Windows XP erbij opzetten. Het lukt me niet goed omdat W7 nieuwer is dan XP en je dan vaak niet kan dual booten. Ik heb natuurlijk geen zin om W7 te verwijderen. Weet iemand een manier hoe ik XP erbij kan dualbooten zonder dat ik Windows 7 er af moet gooien?

Groetjes GTA Master 1,

Link to comment
Delen op andere websites

eerst Windows XP erop zetten, dan Ubuntu heeft het meeste kans van slagen. Ubuntu detecteert dan waarschijnlijk beide Windows versies en zal daardoor een trippleboot maken.

Het gaat erom dat Windows XP erop moet, omdat die er nog niet op staat. Windows 7 is nu het enigste OS op de pc. Maar ik kan XP er niet op krijgen omdat het een ouder OS is dan Windows 7. Sorry voor de als ik onduidelijk was.

EDIT:

Laat maar, Ik heb al een tut gevonden die me naar de goede programma's verwijst. KLIK

Bewerkt: door gta master 1
Link to comment
Delen op andere websites

uit je verhaal begrijp ik dat je nu de beta van win7 erop heb staan en nu wil je XP (zou niet weten waarom maarja...) 7 en ubuntu in een trippleboot.

Je kan dan het beste:

XP als eerste installeren

Daarna 7 op een andere partitie installeren

En daarna Ubuntu installeren. Wat ik je aanraad om te doen is wubi te gebruiken voor ubuntu.

Met wubi word ubuntu in een bestand gezet die je vanaf je Windows Boot menu kan opstarten (dus niet emuleren zoals virtual pc) voor meer info:klik

Suc6

Link to comment
Delen op andere websites

uit je verhaal begrijp ik dat je nu de beta van win7 erop heb staan en nu wil je XP (zou niet weten waarom maarja...) 7 en ubuntu in een trippleboot.

Je kan dan het beste:

XP als eerste installeren

Daarna 7 op een andere partitie installeren

En daarna Ubuntu installeren. Wat ik je aanraad om te doen is wubi te gebruiken voor ubuntu.

Met wubi word ubuntu in een bestand gezet die je vanaf je Windows Boot menu kan opstarten (dus niet emuleren zoals virtual pc) voor meer info:klik

Suc6

Zoals gezegd wil ik Windows 7 er niet af gooien. O en ik heb die tut uitgeprobeerd, maar die lukt niet, elke keer als ik XP installeer wil hij geen enkel OS meer starten. Dan moet ik de windows 7 (beta) installatie Dvd gebruiken voor een systeemherstel. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...