Jump to content

Kloep's nieuwe PC


Kloep

Recommended Posts

Hey,

Mijn PC begint steeds vaker vast te lopen, begint nu een beetje vervelend te worden. :puh: Vandaar dat ik hierbij een systeem wil aanvragen.

Budget: Mijn eisen zijn niet hoog, liever niet meer dan €500, maar minder is natuurlijk altijd beter.

Doel: Met name internetten en photoshoppen. Daarnaast Excel, Powerpoint, Word. :clown:

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: -

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Ik heb hier nog een externe HD van 1TB, intern 160GB is voldoende. Daarnaast heb ik een externe DVD-rom, dus die is intern niet meer nodig.

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Heb altijd wel wat met NVIDIA gehad, maar ATi is ook prima. ^_^

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten.

Extra koeling (voor overklokkken)?: -

Bewerkt: door Kloep
Link to comment
Delen op andere websites

Tada:

post-35628-1265059988,22.png

Gebaseerd op je doel, waarin gamen niet genoemd word, heb ik een redelijk goedkope maar qua prijs/prestatie verhouding formidabele kaart geselecteerd. Daar tegenover staat dan wel een Quad Core processor. In princiepe is een Dual Core voor deze doeleinden zonder meer geschikt, maar met het oog op de nabije toekomst heb ik toch een Quad Core gekozen. De geheugen capacitiet is totaal 4096 MB, wat ook voldoende is voor Photoshop en MS Office. De benodigde stroom word geleverd door een 500 Watt voeding van OCZ. Om alle componenten netjes in te monteren heb ik een Cooler Master Centrino behuizing genomen, die zakelijk oogt.

Vragen/opmerkingen/aanmerkingen zijn uiteraard welkom. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Jewel, er zijn een aantal opties. De beste optie is in dit geval om de onderdelen elders te bestellen, op bijvoorbeeld Azerty. Grote kans dat je daar onder de 500 euro duikt. Anders kun je zelf bepalen om een Dual Core (Of eventueel Triple Core)processoren te nemen, of iets dergelijks. Dat drukt ze prijs ook wel enkele tientjes omlaag. De behuizing en videokaart kunnen ook goedkoper, maar zijn dan natuurlijk ook kwalitatief minder. Denk daar goed aan, op langer termijn is goedkoop immers duurkoop!

Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen deze en deze is. :puh: Lijkt mij hetzelfde, maar is een nogal groot prijsverschil. :7

Daarnaast heb ik nu het volgende: Is dit mogelijk, de totale prijs ligt dan inclusief verzendkosten op €543,00.

Azerty: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[235982]=1&product[230944]=1

Alternate:

kf436w.png

Ik heb nu 3GB geheugen (zou dat ook genoeg zijn?) en windows 7 erbij (is er ook een Nederlandse versie van?) en een Triple Core processor (is dit een goede keuze?).

Is dit wat? :puh:

Bewerkt: door Kloep
Link to comment
Delen op andere websites

Het kan ermee door, zeker voor de dingen die jij wilt doen is dit systeem voldoende. Let wel op, je hebt nu 3 GB geheugen verdeeld over 3 repen. Het geheugen zal dus in single channel modus zijn werk doen. Je kan beter 4 GB nemen, maar als je er geen geld voor hebt dan houd het op.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan ermee door, zeker voor de dingen die jij wilt doen is dit systeem voldoende. Let wel op, je hebt nu 3 GB geheugen verdeeld over 3 repen. Het geheugen zal dus in single channel modus zijn werk doen. Je kan beter 4 GB nemen, maar als je er geen geld voor hebt dan houd het op.

Ik zie nu overigens dat die 4GB maar €10 duurder is. Denk toch dat ik dan voor de 4GB ga.

Dan over de Windows, wat is het verschil tussen bovenstaande links? :puh: Het prijsverschil is bijna €100. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Enigste verschil dat ik kan zien is dat de 1 64bit is en de andere 32 bit en 64 bit.

En degene die ik met dit systeem nodig heb is 64bit dus kan ik de goedkopere nemen toch?

En is hier ook een Nederlandse versie van, of kan ik daarvoor een taalpakket downloaden?

Link to comment
Delen op andere websites

Nog even over die twee Windows versies die je net had, normaal heb je SystemBuilder(/OEM) en Retail. Het verschil tussen de twee is dat je Retail op meerdere pc's (3, als het goed is) kan installeren, en dat je bij installatie kan kiezen tussen 32 en 64 bits (bij de OEM versie moet je dit al bepalen bij het kopen). Bij een SystemBuilder krijg je tevens geen support van Windows als er iets kapots gaat.

Bij de link die naar Alternate verwijst heb je dus een Retail versie gepakt, en bij de Azerty link heb je een OEM/SystemBuilder versie gepakt.

Edit op de post hierboven: Taalpakketen is Ultimate only, maar je hebt de Nederlandse versie al gepakt. De hint zit in het stukje tekst Taal/talen Nederlands ;)

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...