Jump to content

Applied-only team


geso

Recommended Posts

Hoe maak ik iets dat als je bijv. een army team hebt, dat alleen mensen die ervoor geapplied hebben er in kunnen, dus dat er in bijv een txt bestandje in scriptfiles staat dat ze een 1 voor bijv. army hebben;

Dit is mijn case (het team system zit in menu) voor het team:

            case 1:
		{
                	new pname[MAX_PLAYER_NAME];
  					GetPlayerName(playerid, pname, sizeof (pname));
   				format(string3, sizeof(string3), " %s has joined the Army", pname);
   				SendClientMessageToAll(COLOR_ORANGERED, string3); //
   				SetPlayerPos(playerid,-709.8787,2374.0703,128.0284);
   				SetPlayerSkin(playerid, 287);
				ResetPlayerWeapons(playerid);
				GivePlayerWeapon(playerid,3,1);
				GivePlayerWeapon(playerid,24,10000);
				GivePlayerWeapon(playerid,27,10000);
				GivePlayerWeapon(playerid,29,10000);
				GivePlayerWeapon(playerid,31,10000);
				SetPlayerArmour(playerid, 100);
   				GameTextForAll(string3 ,3000,5);
   				gTeam[playerid] = TEAM_LSMILITAIR;
 					SetPlayerColor(playerid, TEAM_LSMILITAIR_COLOR);
                   }

Bewerkt: door geso
Link to comment
Delen op andere websites

nou ik ben dus niet echt een gevorderde scripter, maar de basics ken ik wel. Maar dat Dini en Fopen snap ik nie, ik gebruik het Lethal admin script btw, daar zitten de accounts in, maar het was de bedoeling:

Stel, Iemand geeft op mijn forum aan dat hij in bijv. het army team wil,

Dan wil ik dus dat je dat in een log bestandje kan aanpassen, dat als hij niet in army zit, daar staat army=0, en dat hij dus bij het teams menu niet in dat team kan, en als hij army=1 heeft, dat hij dat wel kan.

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik ben dus niet echt een gevorderde scripter, maar de basics ken ik wel. Maar dat Dini en Fopen snap ik nie, ik gebruik het Lethal admin script btw, daar zitten de accounts in, maar het was de bedoeling:

Stel, Iemand geeft op mijn forum aan dat hij in bijv. het army team wil,

Dan wil ik dus dat je dat in een log bestandje kan aanpassen, dat als hij niet in army zit, daar staat army=0, en dat hij dus bij het teams menu niet in dat team kan, en als hij army=1 heeft, dat hij dat wel kan.

Tja, hiervoor zul je toch echt Dini moeten leren. Het is gelukkig niet zo moeilijk als het eruitziet.

In Sandra's tut die goudewup al heeft gepost, staan de dini-functies duidelijk uitgelegd.

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik ben dus niet echt een gevorderde scripter, maar de basics ken ik wel. Maar dat Dini en Fopen snap ik nie, ik gebruik het Lethal admin script btw, daar zitten de accounts in, maar het was de bedoeling:

Stel, Iemand geeft op mijn forum aan dat hij in bijv. het army team wil,

Dan wil ik dus dat je dat in een log bestandje kan aanpassen, dat als hij niet in army zit, daar staat army=0, en dat hij dus bij het teams menu niet in dat team kan, en als hij army=1 heeft, dat hij dat wel kan.

Tja, hiervoor zul je toch echt Dini moeten leren. Het is gelukkig niet zo moeilijk als het eruitziet.

In Sandra's tut die goudewup al heeft gepost, staan de dini-functies duidelijk uitgelegd.

Succes!

Dat van Sandra begrijp ik nog wel wat van, maar ook niet alles.

En aangezien het in menu's zit, snap ik het dan niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

sorry, maar als je die tutorial nog niet helemaal begrijpt dan zul je toch echt nog even verder moeten leren, en misschien met wat simepelere dingen bezig gaan ;)

Dat ist probleem nou net, kan iemand van jullie dit dan even voor mij uitwerken?

Link to comment
Delen op andere websites

FF een paar knipsels bij elkaar geplakt,

Klik op "Show", voor het script

Boven aan

new Army[MAX_PLAYERS];

Bij OnPlayerConnect

new ip[35];
new naam[MAX_PLAYER_NAME];

GetPlayerName(playerid,naam,sizeof(naam));
GetPlayerIp(playerid,ip,sizeof(ip));

Army[playerid] = 0;

if(dini_Exists(naam))
{
   if(strcmp(ip, dini_Get(naam, "IP"), true, 10) == 0 && dini_Exists(naam))
   {
	// als het IP het zelfde is als de vorige x, is tere beveiligging omdat je geen register en login hebt
	// en als de spelers file bestaat!

       Army[playerid] = dini_Int(naam, "Army");
		// Haalt de waarde op uit de file
   }
   else
   {
       // de speler heeft niet het zelfde IP dus, kan die geen army zijn, IS TEGEN FAKE NAMES

       Army[playerid] = 0;
           // De speler is geen Army
   }
}
else
{
// de spelers file bestaat NIET!

	dini_Create(naam);
		// maakt een spelers file aan

  	dini_IntSet(naam, "Army",0);
   	// set in het bestand Army = 0, dus dat de speler geen army is!

	dini_Set(naam, "IP", ip);
	    // zet het ip van de speler, in het bestand


   Army[playerid] = 0;
       // net zoals in het bestand is de speler GEEN army
}

Waar je wilt kijken of de speler wel of geen army is, Bijvoorbeeld OnPlayerSpawn

if(Army[playerid])
// de speler is Army

// doe hier wat je emt de speler wilt doen!
}
else
{
// de speler is geen Army

// doe hier wat je emt de speler wilt doen!
}

Hier een voorbeeldje hoe je het zou KUNNEN gebruiker.

LET OP: dit is niet een volledig script, alleen maar een stukje

> Klik hier <

Bewerkt: door Crusher!!
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je een account systeem hebt, maar anders moet je zoals Crusher zegt met IP-adressen werken, het grote nadeel hiervan is dat je IP kan veranderen als je een dynamische IP hebt, als je van internetprovider verandert of als je op een ander netwerk gaat surfen en dat andere mensen op hetzelfde netwerk op jouw account kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je een account systeem hebt, maar anders moet je zoals Crusher zegt met IP-adressen werken, het grote nadeel hiervan is dat je IP kan veranderen als je een dynamische IP hebt, als je van internetprovider verandert of als je op een ander netwerk gaat surfen en dat andere mensen op hetzelfde netwerk op jouw account kunnen.

Klopt helemaal, maar dit is beter dan niets!
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je een account systeem hebt, maar anders moet je zoals Crusher zegt met IP-adressen werken, het grote nadeel hiervan is dat je IP kan veranderen als je een dynamische IP hebt, als je van internetprovider verandert of als je op een ander netwerk gaat surfen en dat andere mensen op hetzelfde netwerk op jouw account kunnen.

Klopt helemaal, maar dit is beter dan niets!

Hmm, ik merk al dat dit dus nog best lastig gaat worden, maar het is het proberen waard!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...