Jump to content

windows upgrade


wesley123

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben van plan om een upgrade te doen van xp naar 7(met vista als tussenstap), maar nu is de vraag, worden dan al mijn installaties overgedragen? dus als ik bijvoorbeeld op xp gta4 heb geinstalleert hij uiteindelijk ook nog steeds op windows 7 is geinstalleert, gebeurt dit?

Ik vind dit nogal belangrijk om te weten omdat een clean install me veel te veel tijd gaat kosten, en die tijd heb ik nou niet bepaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik helaas moet zeggen is dat van Vista naar 7 upgraden veeeeel langer duurt dan een clean install :Y Ik heb zelf een clean install gedaan met formatteren, ik drukte op de knop 'Formatteren', twee minuten later was mijn schijf van 250GB helemaal leeg. Dus ik vraag me af wat je zou kiezen.

Link to comment
Delen op andere websites

wat is veel langer?

ik heb ruim 45 gb aan muziek, 150gb aan games en 250gb aan documenten, dat back je neit zo snel ff up, en ook om alles dan weer terug te zetten en vervolgerns alles nog een keer opnieuw te installeren, dan vraag ik me af wat alnger duurt, upgradne of een clean install, waar ik vervolgens ook nog eens een stuk of 30 programmas meot installeren, ruim 500gb moet kopieren(wat nooit gaat lukken aangezien mijn esterne harde schijf 400gb is).

Link to comment
Delen op andere websites

die data enzo staan op een andere partitie, waar ik nu op zit, moet dit dan ook allemaal overgedragen worden of is dat neit nodig? Het grote probleem is dat ik bij een clean install alle data uit moet gaan zoeken, alles kopieren naar een externe usb harde schijf van 400 gig, zelfs al zoek ik alles uit gaat het nog enorm lang duren.

die 20 uur kan ik wel in de vakantie doen, voordat ik ga upgraden verwijder ik eerst wel even een paar programmas(anti virus enzo) waarvan reinstall geen enkel probleem is, dan blijven er wss nog weinig programmas over, dus hoeft dat ook niet meer zo uber lang te duren :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ookal heb je alles alles bijv: op de C partitie staan gewoon een clean install (zonder formateren) eroverheen doen.

Je bestanden gaan dan niet verloren maar alles word dan op de C: schijf gezet in het mapje: windows.old daaruit kan je gewoon alles kopieren wat je nodig hebt en de rest verwijderen.

Het enige wat je moet doen is de programma's opnieuw installeren. En dat is (naar mijn mening) ook zo gedaan. In dit geval, een upgrade in dit geval van XP > vista > 7, lijkt het me beter gewoon windows 7 eroverheen te installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zal die optie vanmiddag even wat bere bekijken, volgens mij is daar namelijk niet geneog schijfruimte voor :puh:

sowieso reinstall ik san andreas, vice city world at war enzo niet, dus dat scheelt ook al weer wat tijd :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij werkt het behouden van programma's alleen bij een upgrade van Vista naar 7, en niet bij XP naar Vista. Dus dan zou je sowieso alles opnieuw moeten installeren als je nu XP erop hebt staan. En dan zou ik je ook aanraden gelijk te upgraden van XP naar 7, i.p.v. de tussenstap met Vista.

Link to comment
Delen op andere websites

hier lukt het niet hoor :puh: hij geeft een error dat ik dan van windows xp niet kan upgraden.

Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht dat je het over een Windows 7 Upgrade versie had en daarmee 7 over XP wou zetten. Maar jij bedoelt upgrade in de zin van alle reeds geinstalleerde programma's/bestanden behouden, en daar bij boeit het niet of je een 'losse' Windows 7 gebruikt of een Windows 7 Upgrade pakket.

De upgrade met behoud van programma's/bestanden werkt (zoals ik al eerder zei) volgens mij alleen wanneer je van Vista naar 7 gaat. En dus niet wanneer je van XP naar 7 gaat, of van XP naar Vista. Als je nu dus XP hebt zit er helaas niks anders op dan alles opnieuw te installeren en te back-uppen. Je enige troost is dat je wel weer een nieuw 'fris' systeem hebt en dat het upgrade proces (zie link Sprunk) miss wel nog langer duurt. Het verwijderen van onnodige bestanden neemt wel even tijd in beslag, maar dan ben je er wel gelijk van af en heb je ook geen zinloze zooi meer op je harde schijf staan. Totdat je er weer nieuwe zinloze zooi op gooit natuurlijk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...