ikt Geplaatst: 3 februari 2010 Rapport Geplaatst: 3 februari 2010 Videokaarten van verschillende merken zijn te combineren, zolang de GPU hetzelfde is. Beide kaarten hebben een HD4870 GPU met 1 GB GDDR5, dus kunnen ze samenwerken. Het verschil in kaarten van verschillende merken is vaak enkel een koeler of sticker. Met betrekking tot het moederbord: Je kan een andere nemen. Onthoud wel dat Asus één van de betere, misschien zelfs wel de beste fabrikant van moederborden is. Als je Asus slecht vind, zul je goed moeten zoeken naar iets beters. Gigabyte is ook erg goed. Vraagje, moet ik nu mijn moederbord en RAM geheugen vervangen om van een dual core naar een dual core met hyperthreading te gaan. Ik had eigenlijk minimum aan een quad core zonder hyperthreading gedacht. Je mag ook een prijs boven de 500 geven hoor, want ik wil een processor die nog een tijdje mee zal kunnen gaan. BV_1993 Core i5 oid is ondanks zijn gebrek aan cores nog steeds krachtiger dan je gemiddelde Core2Quad. Het is wel een volledige andere architectuur, onthoud dat En een Core i7 oid heeft voor gamers tov een Core i5 weinig voordeel. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 3 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 februari 2010 (bewerkt) Videokaarten van verschillende merken zijn te combineren, zolang de GPU hetzelfde is. Beide kaarten hebben een HD4870 GPU met 1 GB GDDR5, dus kunnen ze samenwerken. Het verschil in kaarten van verschillende merken is vaak enkel een koeler of sticker. Met betrekking tot het moederbord: Je kan een andere nemen. Onthoud wel dat Asus één van de betere, misschien zelfs wel de beste fabrikant van moederborden is. Als je Asus slecht vind, zul je goed moeten zoeken naar iets beters. Gigabyte is ook erg goed. Vraagje, moet ik nu mijn moederbord en RAM geheugen vervangen om van een dual core naar een dual core met hyperthreading te gaan. Ik had eigenlijk minimum aan een quad core zonder hyperthreading gedacht. Je mag ook een prijs boven de 500 geven hoor, want ik wil een processor die nog een tijdje mee zal kunnen gaan. BV_1993 Core i5 oid is ondanks zijn gebrek aan cores nog steeds krachtiger dan je gemiddelde Core2Quad. Het is wel een volledige andere architectuur, onthoud dat En een Core i7 oid heeft voor gamers tov een Core i5 weinig voordeel. Dan vind ik een i5 met 4 effectieve kernen nog altijd beter. Maar ik ben eigenlijk nog wat aan het vergelijken Bewerkt: 3 februari 2010 door BV_1993 Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 februari 2010 Rapport Geplaatst: 3 februari 2010 Sorry, ik heb een fout gemaakt. Ik heb een Dual core in plaats van een Quad Core genomen in mijn samenstelling, hier een nieuwe, wél met Quad Core: =1&product[234927]=1&product[80156]=1&product[245815]=1"]Klik Reageren
BV_1993 Geplaatst: 4 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 februari 2010 Sorry, ik heb een fout gemaakt. Ik heb een Dual core in plaats van een Quad Core genomen in mijn samenstelling, hier een nieuwe, wél met Quad Core: Klik ah, daarom was het een Dual Core Ik heb beslist om het moederbord nog te vervangen, dit is wat ik ga bestellen. Vraagje, ondersteunt GTA IV wel Crossfire? Reageren
Sprunk Geplaatst: 4 februari 2010 Rapport Geplaatst: 4 februari 2010 Ja, GTA IV ondersteund zowel nVidia SLI als ATI CrossFire sinds patch 1. Reageren
ikt Geplaatst: 5 februari 2010 Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 (bewerkt) Ja, GTA IV ondersteund zowel nVidia SLI als ATI CrossFire sinds patch 1. Officieel gesproken. In praktijk heeft GTA IV meer moeite met SLI dan zonder. Bewerkt: 5 februari 2010 door ikt Reageren
Sprunk Geplaatst: 5 februari 2010 Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 Dat zou best kunnen. SLI is ook is een minder gevorderd stadium dan CrossFire. CrossFire werkt naar mijn weten wel goed met GTA IV. Reageren
wesley123 Geplaatst: 5 februari 2010 Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 as far as i know is het gebruik van meerdere videokaarten huilen met de pet op in gta4, het performanceverlies kan zo drastisch zijn, voor gta4 is ook gewoon aan te raden crossfire/sli uit te schakelen Reageren
BV_1993 Geplaatst: 5 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 as far as i know is het gebruik van meerdere videokaarten huilen met de pet op in gta4, het performanceverlies kan zo drastisch zijn, voor gta4 is ook gewoon aan te raden crossfire/sli uit te schakelen Damn, is daar echt nog geen oplossing voor gevonden? Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 5 februari 2010 Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 De bevestiging die je zocht? Klik Ik ben er iig niet bang voor met mijn toekomstige Crossfire configuratie. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 5 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 De bevestiging die je zocht? Klik Ik ben er iig niet bang voor met mijn toekomstige Crossfire configuratie. Dus GTA IV zal niet op de beste graphics draaien, maar de framerate verbtert er wel door Reageren
ikt Geplaatst: 5 februari 2010 Rapport Geplaatst: 5 februari 2010 (bewerkt) De bevestiging die je zocht? Klik Ik ben er iig niet bang voor met mijn toekomstige Crossfire configuratie. FAQ's van crewleden zijn niet altijd correct. Meestal is het woord van een normaal lid, dat actief is op internationale fora waar tientallen mensen met ruime hardware ervaring hun waarnemingen uiten in gecontroleerde omgeving, beter dan een vertaling van R*'s beweringen die in de meeste gevallen oncorrect zijn. Maargoed, eerst benchmark/Frapsen met CF aan, daarna uitzetten om te kijken of CF off beter werkt. Ik heb er in ieder geval geen ATi gebruikers horen klagen over verminderde performance, alleen maar talloze SLI gebruikers met de laatste drivers en patches. Bewerkt: 5 februari 2010 door ikt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.