Jump to content

Pc te warm?


Sefuu

Recommended Posts

Hi

spec: Amd phenom II x4 965 3,4 ghz

2,5 gig

Nvidea geforce 9600 GT

Voeding: 460 WATT

Behuizing: midtower(Is heel erg dun + het is heel licht'

Als ik een spel speel bijvoorbeeld GTA IV dan begint die pc een enorme geluid te maken en als ik de behuizing aanraak in het enorm warm. Kan ik dit probleem oplossen door een betere voeding te nemen ?

En hoe kan ik het geluid die het pc maak verminderen?

gebruik 1 fan voor het CPU

1 van de behuizing ( eentje van mijn oude pc die ik al 4 a 5 jaar gebruikte)

1 op de videokaart

Als ik een nieuw behuizing moet welk bieden jullie aan= mijn budget ( €50)

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Download >>hier<< het programmaatje SIW.

Zodra het programmaatje gestart is klik je in de linker kantlijn bij Hardware op Sensors. Daar kan je per onderdeel, zoals processor (CPU), grafische kaart en harde schijf de temperatuur zien van die onderdelen. Tevens vind je hier ook de snelheden van de ventilatoren in je PC. Met dit programmaatje kan je dus uitzoeken welk onderdeel van je PC te heet wordt en met welke snelheden de ventilatoren draaien.

Edit: Ik heb overigens een vermoeden dat je meer van je voeding vraagt dan dat die kan leveren. Aangezien je kast warm / heet wordt denk ik dat je voeding oververhit raakt. Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een voeding van circa 600Watt. Dit is overigens een speculatie, dit weet ik niet zeker. Overigens heb ik >>hier<< een 600Watt voeding gevonden voor nog geen €60.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

uu proccesor 69 graden

video kaart 68 graden

hdd 50 graden

en dit is zo warm terwijl ik alleen een beetje op het internet zit te surven

Ik denk toch een andere behuizing,voeding,cpu cooler neem

maar mijn vraag is dan welk moet ik nemen?

voeding heb ik al 730 watt voor €60

maar nu nog een behuizing en cpu cool mijn totale budget daarvoor is 80

wie kan mij iets aanraden en bij welk pc bedrijf

graag eentje die het snel en veilig thuisbezorgd

Bewerkt: door Sefuu
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even wat voor je opgezocht. Afhankelijk welk type processor je hebt gebruikt jou processor 125Watt of 140Watt. Je grafische kaart gebruikt waarschijnlijk 300Watt of 400Watt. Daar komt dus sowieso nog je HDD bij, ga voor het gemak maar uit van 30Watt per HDD. Je moet het probleem NIET zoeken in je behuizing, die wordt gewoon warm omdat het binnenin jou PC te warm wordt en waarschijnlijk door een overbelaste voeding. Ga dus niet kijken naar het gevolg van het probleem maar bij de bron van het probleem. De temperatuur van jou kast is het gevolg, niet de oorzaak. Jij gebruikt waarschijnlijk sowieso al 455Watt in het gunstigste geval (125+300+30), daar komt dus sowieso nog een optische drive bij (DVD). In het ergste geval gebruik je sowieso 570Watt (140+400+30). Kijk of er in je behuizing nog ruimte is voor een extra ventilator en kijk ook welk formaat daar in past. Standaarden zijn 120mm en 140mm.

Buiten dat kan je eraan denken om een andere koeler te plaatsen op je processor.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor Idle zijn dat zeer hoge temperaturen. Ik haal met mijn 600Mhz overclocked Phenom II op boxed koeler nog lagere temperaturen onder Full Load, kun je nagaan.

Je voeding heeft geen invloed op de warmteproductie. Tuurlijk stoot hij warme lucht uit in je kast, maar dat zal niet de oorzaak zijn van deze zeer hoge temperaturen. Wat je wel moet kopen is een nieuwe kast, met fans erin. Het beste kun je voorin in intake namen, en achterin de kast een outtake. Die trekt als het goed is ook alle warme lucht die uit je voeding komt mee. Je CPU koeler vervangen is ook geen overbodige luxe. Denk dat je al gauw een graag of 20 lager kan uitkomen, als je goede producten kiest.

@ Hierboven: Een 9600 GT gebruik echt bij lange na geen 300 watt hoor. Misschien iets van 150, als je het ruim neemt.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een 9600 GT gebruik echt bij lange na geen 300 watt hoor. Misschien iets van 150, als je het ruim neemt.

  • Voorbeeld 1: 400Watt (aanbevolen) Klik
  • Voorbeeld 2: 300Watt (aanbevolen) Klik

En als hij plaats heeft voor een extra fan hoeft hij ook geen nieuwe kast te kopen. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even wat voor je opgezocht. Afhankelijk welk type processor je hebt gebruikt jou processor 125Watt of 140Watt. Je grafische kaart gebruikt waarschijnlijk 300Watt of 400Watt. Daar komt dus sowieso nog je HDD bij, ga voor het gemak maar uit van 30Watt per HDD. Je moet het probleem NIET zoeken in je behuizing, die wordt gewoon warm omdat het binnenin jou PC te warm wordt en waarschijnlijk door een overbelaste voeding. Ga dus niet kijken naar het gevolg van het probleem maar bij de bron van het probleem. De temperatuur van jou kast is het gevolg, niet de oorzaak. Jij gebruikt waarschijnlijk sowieso al 455Watt in het gunstigste geval (125+300+30), daar komt dus sowieso nog een optische drive bij (DVD). In het ergste geval gebruik je sowieso 570Watt (140+400+30). Kijk of er in je behuizing nog ruimte is voor een extra ventilator en kijk ook welk formaat daar in past. Standaarden zijn 120mm en 140mm.

Buiten dat kan je eraan denken om een andere koeler te plaatsen op je processor.

570 Watt is echt te veel. Mijn Pentium D + 9800GT zit nou samen met een 500 (of 550, weet niet meer precies) Watt voeding.

Maar dit ligt zoals Sprunk al zei aan de voeding. Heb je misschien een boek of iets dergelijks voor de gaten van je kast gezet? (dus, stop je de airflow van je kast?)

Link to comment
Delen op andere websites

Een 9600 GT gebruik echt bij lange na geen 300 watt hoor. Misschien iets van 150, als je het ruim neemt.

  • Voorbeeld 1: 400Watt (aanbevolen) Klik
  • Voorbeeld 2: 300Watt (aanbevolen) Klik

En als hij plaats heeft voor een extra fan hoeft hij ook geen nieuwe kast te kopen. ^_^

Met 'Aanbevolen Stroomtoevoer' wordt eigenlijk bedoeld dat je een voeding moet hebben van 400 Watt. Het betekend niet dat een 9600GT, 400 Watt slurpt. Er zijn namelijk ook 9600 GT modellen die geen eens een PCI 6 pin stroomtoevoer hebben, en die kaarten hebben dus genoeg aan de maximaal 75 Watt die het PCI-e slot kan geven. 460 Watt is ruim voldoende voor dat systeem. Want als ik jouw berekening er dan bij pak, word het 125 + 100 + 30 = 255. Dan heb je nog wel een aantal componenten niet meegerekend, maar dat zijn geen stroom sleurpers.

Als een voeding een PC niet genoeg stroom kan leveren, valt de PC uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...