Jump to content

Lightscribe technologie


jvj

Recommended Posts

Tekst van wikipedia:LightScribe is een optische schrijftechniek die gebruik maakt van speciaal gecoate, cd's en dvd's om lasergeëtste labels te maken...

Het oppervlak van LightScribe schijf is bedekt met een reactief laagje dat van kleur verandert wanneer het licht absorbeert van een 780nm infrarood laser. Deze labels blijven jaren goed als je ze in gewoon daglicht zou leggen, maar meestal worden optische media in het donker bewaard zodat de labels zeker meer dan een paar jaar stand houden. LightScribe-oppervlakten zijn in veel kleuren te krijgen.

In mijn pc zit deze technologie ingebouwd. Ik vraag me af, wat ik er nou eigenlijk aan heb? Is het nou om een schijfje een leuke decoratieve afbeelding op te zetten, of langer te bewaren ofzo? Is dit nou zo speciaal? Zou ik het eens proberen met die laserstraal op een gewone cd te doen? (ik pruts en test graag dingen :puh: )

Geef je mening aub.

JVJ :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn speciale disks waarop je een afbeelding kan plaatsen met de laser van je CD Brander.

Helaas staat de technologie nog niet op punt en gaat het enkel in duotoon. Ook kosten deze disk wss erg veel.

Mvg, BV_1993

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn speciale disks waarop je een afbeelding kan plaatsen met de laser van je CD Brander.

Helaas staat de technologie nog niet op punt en gaat het enkel in duotoon. Ook kosten deze disk wss erg veel.

Mvg, BV_1993

Bedankt. Ik wou ook nog even meegeven dat mijn pc van HP is, en dat het product door hen is ontwikkelt. Niet enkel speciale disks dus, maar ook speciale dvd-r stations. Er staat bij mij op: Lightscribe DVD SuperMulti Drive/CD Burner.

Zijn de lees, schrijf én lightscribe dezelfde laserstraal? Op het punt van hardware weet ik niet echt veel :duh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, je moet inderdaad een speciaal station hebben dat compatibel is.

Ik veronderstel dat het allemaal met de laser is, je moet de disk omdraaien als je LightScribe wil gebruiken.

Zelf zou ik het pas gaan gebruiken als men het in kleur kan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...