Jump to content

GTA IV blijft hangen - Lagg


psychofreak09

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Dit is echt de eerste keer dat ik problemen heb met een spel van Rockstar Games, ik heb ze namelijk allemaal.

Ik heb GTA 4 3 dagen geleden geinstalleerd, samen met de laatste patch. Alles werkt perfect, het enige probleem is dat het spel blijft hangen na een 5 tal minuten spelen.

Het is eigenlijk gigantische Lagg, bijna net alsof Niko zo door een slowmotion icon is gelopen van in GTA 3 en GTA: LBCS.

Anyway, dit is wat de Benchmark Test zegt:

Statistics

Average FPS: 16.11

Duration: 37.24 sec

CPU Usage: 61%

System memory usage: 50%

Video memory usage: 84%

Graphics Settings

Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz)

Texture Quality: High

Texture Filter Quality: High

View Distance: 32

Detail Distance: 70

Hardware

Microsoft® Windows® XP Professional x64 Edition

Service Pack 2

Video Adapter: NVIDIA GeForce GT 220

Video Driver version: 191.07

Audio Adapter: Realtek HD Audio output

EM64T Family 6 Model 23 Stepping 10

 Máàî"`\ ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ

Intel® Pentium® III Xeon processor

Intel® Pentium® III Xeon processor

File ID: Benchmark.cli

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt!

Mvg,

Wesley P.

Benchmark100207200300.txt

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • psychofreak09

    10

  • ikt

    7

  • _KoE_Mzungu

    7

  • BV_1993

    4

Top Posters In This Topic

Ziet eruit alsof er iets heel erg mis is met je drivers :puh:

Eerst de standaard vragen:

Welke processor heb je? GTA IV heeft moeite met herkennen van je processor.

Hoeveel GB RAM heb je?

Heb je je settings verlaagd en Vsync uitgezet?

De GT220 is een heel gemiddelde kaart. Niet goed. Gewoon goed genoeg om af en toe een oud spel te spelen, niet om hardcore een van de meest veeleisende game te spelen.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Heb al alles op laagste gezet en lagg blijft, zal zo nog eens Benchmark Testje doen met alles op laagste.

PC is trouwens nog maar 5 maanden oud xD

Het is een Packard Bell iXtreme X6570 BE

Anyway, hier zijn full specs:

Operating System: Windows XP 64 Bit met Service Pack 2

Processor: Intel Core2 Quad CPU Q8300

RAM: 6GB DDR3

Video Kaart: Nvidea GT 220

Alle drivers zijn sinds 2 uur geleden up-to-date, maar die stomme Lagg blijft :( :( :(

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is de nieuwe Benchmark Test:

Statistics

Average FPS: 28.39

Duration: 37.19 sec

CPU Usage: 79%

System memory usage: 37%

Video memory usage: 29%

Graphics Settings

Video Mode: 1440 x 900 (60 Hz)

Texture Quality: Low

Texture Filter Quality: Low

View Distance: 32

Detail Distance: 70

Hardware

Microsoft® Windows® XP Professional x64 Edition

Service Pack 2

Video Adapter: NVIDIA GeForce GT 220

Video Driver version: 191.07

Audio Adapter: Realtek HD Audio output

EM64T Family 6 Model 23 Stepping 10

à—%`ˆ% ¯%ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍIntel® Pentium® III Xeon processor

Intel® Pentium® III Xeon processor

Intel® Pentium® III Xeon processor

File ID: benchmark.cli

Link to comment
Delen op andere websites

Heb al alles op laagste gezet en lagg blijft, zal zo nog eens Benchmark Testje doen met alles op laagste.

PC is trouwens nog maar 5 maanden oud xD

Het is een Packard Bell iXtreme X6570 BE

Anyway, hier zijn full specs:

Operating System: Windows XP 64 Bit met Service Pack 2

Processor: Intel Core2 Quad CPU Q8300

RAM: 6GB DDR3

Video Kaart: Nvidea GT 220

Alle drivers zijn sinds 2 uur geleden up-to-date, maar die stomme Lagg blijft :( :( :(

Dat is erg vreemd. Je PC zou het spel goed moeten trekken. Vooral op LOW. Ik heb hier ongeveer dezelfde PC (Zelfde CPU, 4GB DDR2 RAM en een GT230), en die trekt het spel met redelijk hoge settings met 15FPS. (Benchmarkt 20). Nu heb ik een HD4830, en met alles op vol gaat die met 15FPS.

Waarschijnlijk is het probleem bij jouw computer de videokaart. CPU is goed, RAM is goed, videokaart is aan de slappe kant.

Edit: Nu ik jouw settings zie weet ik wat er fout is. Je verwacht teveel van je computer. Met low bedoel ik ook de balkjes helemaal omlaag.

@ BV_1993: Je lult, meerdere mensen op internationale GTA Fora melden verbetering bij XP tov Vista/7.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Operating System: Windows XP 64 Bit met Service Pack 2

:7 dit is je grote boosdoener

XP in 64 bit is een erg slecht besturingssysteem, je zal het wel goed kunnen spelen in Vista of 7

Ik kan moeilijk speciaal een nieuw besturingsysteem gaan kopen voor GTA IV te spelen he :puh:

Heb al alles op laagste gezet en lagg blijft, zal zo nog eens Benchmark Testje doen met alles op laagste.

PC is trouwens nog maar 5 maanden oud xD

Het is een Packard Bell iXtreme X6570 BE

Anyway, hier zijn full specs:

Operating System: Windows XP 64 Bit met Service Pack 2

Processor: Intel Core2 Quad CPU Q8300

RAM: 6GB DDR3

Video Kaart: Nvidea GT 220

Alle drivers zijn sinds 2 uur geleden up-to-date, maar die stomme Lagg blijft :( :( :(

Dat is erg vreemd. Je PC zou het spel goed moeten trekken. Vooral op LOW. Ik heb hier ongeveer dezelfde PC (Zelfde CPU, 4GB DDR2 RAM en een GT230), en die trekt het spel met redelijk hoge settings met 15FPS. (Benchmarkt 20). Nu heb ik een HD4830, en met alles op vol gaat die met 15FPS.

Waarschijnlijk is het probleem bij jouw computer de videokaart. CPU is goed, RAM is goed, videokaart is aan de slappe kant.

Edit: Nu ik jouw settings zie weet ik wat er fout is. Je verwacht teveel van je computer. Met low bedoel ik ook de balkjes helemaal omlaag.

Ok, welke videokaart raden jullie me dan aan?

Ik wil niet echt de duurste, maar dan ook weer niet zo een mid-kaart die het spel maar net aan kan.

Link to comment
Delen op andere websites

zet de resolutie eens wat lager.

probeer ook eens de -memrestrict fix, deze staat bovenaan vastgepinned

Daar ligt het niet aan, hij heeft View Distance en Detail Distance hoog gezet, de 2 grote boosdoeners voor de performance.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dit is de laatste nieuwe Benchmark test, met alles low en nu ook View Distance en Detail Distance op laagste:

Statistics

Average FPS: 30.12

Duration: 37.12 sec

CPU Usage: 76%

System memory usage: 36%

Video memory usage: 28%

Graphics Settings

Video Mode: 1440 x 900 (60 Hz)

Texture Quality: Low

Texture Filter Quality: Low

View Distance: 1

Detail Distance: 1

Hardware

Microsoft® Windows® XP Professional x64 Edition

Service Pack 2

Video Adapter: NVIDIA GeForce GT 220

Video Driver version: 191.07

Audio Adapter: Realtek HD Audio output

EM64T Family 6 Model 23 Stepping 10

 ¬É šÉ`šÉÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍIntel® Pentium® III Xeon processor

Intel® Pentium® III Xeon processor

Intel® Pentium® III Xeon processor

File ID: benchmark.cli

Kan iemand mij aub zeggen welke Video Kaart ideaal is voor GTA IV en in de prijsklasse rond de 100 euro of tot 100 euro valt?

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd, gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het probleem je 'Intel Pentium III Xeon' processor is. Die is oorspronkelijk bedoeld voor servers en met de juiste kern haal je een kloksnelheid van 1GHz, anders 800MHz. [bron]

Je hebt dus een grafische kaart die eigenlijk te goed is voor je processor, denk ik. Al met al kan ik maar tot één conclusie komen en dat is dat je processor niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Afhankelijk van de socket kan je op zoek gaan naar een betere processor, anders zal je ook aan een nieuw moederbord toe zijn.

PS Dubbelposten wordt niet geapprecieerd, gebruik gewoon de [bewerken]-knop om je laatste bericht aan te passen.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het probleem je 'Intel Pentium III Xeon' processor is. Die is oorspronkelijk bedoeld voor servers en met de juiste kern haal je een kloksnelheid van 1GHz, anders 800MHz. [bron]

Je hebt dus een grafische kaart die eigenlijk te goed is voor je processor, denk ik. Al met al kan ik maar tot één conclusie komen en dat is dat je processor niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Afhankelijk van de socket kan je op zoek gaan naar een betere processor, anders zal je ook aan een nieuw moederbord toe zijn.

PS Dubbelposten wordt niet geapprecieerd, gebruik gewoon de [bewerken]-knop om je laatste bericht aan te passen.

Wat heeft hij nu eigenlijk? Volgens IV is het een Pentium III Xeon en volgens hem is het een Core 2 Quad. Je kan beter Flitskikker eens gebruiken de resultaten posten.

Ook zou ik zeker eens Windows 7 als tweede OS draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik al zei ben ik niet 100% zeker, maar helaas heb jij niets gedaan met Flitskikker's Infotool, waar je al in de 2de post 1585478[/snapback] op bent gewezen. :-(

Je tekst m.b.t. de processor is namelijk nogal vaag (vage tekens). Zodra echt duidelijk is wat er in je PC zit kan er betere hulp worden gegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...