Jump to content

GTA IV blijft hangen - Lagg


psychofreak09

Recommended Posts

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • psychofreak09

    10

  • ikt

    7

  • _KoE_Mzungu

    7

  • BV_1993

    4

Top Posters In This Topic

Ik denk dat het probleem je 'Intel Pentium III Xeon' processor is. Die is oorspronkelijk bedoeld voor servers en met de juiste kern haal je een kloksnelheid van 1GHz, anders 800MHz. [bron]

Je hebt dus een grafische kaart die eigenlijk te goed is voor je processor, denk ik. Al met al kan ik maar tot één conclusie komen en dat is dat je processor niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Afhankelijk van de socket kan je op zoek gaan naar een betere processor, anders zal je ook aan een nieuw moederbord toe zijn.

PS Dubbelposten wordt niet geapprecieerd, gebruik gewoon de [bewerken]-knop om je laatste bericht aan te passen.

Hij heeft een C2Q. Van een mod verwacht ik wel meer dan alleen de OP doorlezen en een nieuwe CPU aanbevelen. :7

Ik denk dat het probleem je 'Intel Pentium III Xeon' processor is. Die is oorspronkelijk bedoeld voor servers en met de juiste kern haal je een kloksnelheid van 1GHz, anders 800MHz. [bron]

Je hebt dus een grafische kaart die eigenlijk te goed is voor je processor, denk ik. Al met al kan ik maar tot één conclusie komen en dat is dat je processor niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Afhankelijk van de socket kan je op zoek gaan naar een betere processor, anders zal je ook aan een nieuw moederbord toe zijn.

PS Dubbelposten wordt niet geapprecieerd, gebruik gewoon de [bewerken]-knop om je laatste bericht aan te passen.

Wat heeft hij nu eigenlijk? Volgens IV is het een Pentium III Xeon en volgens hem is het een Core 2 Quad. Je kan beter Flitskikker eens gebruiken de resultaten posten.

Ook zou ik zeker eens Windows 7 als tweede OS draaien.

een Core 2 Quad Q8300, HEEFT HIJ NET GEZEGD.

Zoals ik al zei ben ik niet 100% zeker, maar helaas heb jij niets gedaan met Flitskikker's Infotool, waar je al in de 2de post 1585478[/snapback] op bent gewezen. :-(

Je tekst m.b.t. de processor is namelijk nogal vaag (vage tekens). Zodra echt duidelijk is wat er in je PC zit kan er betere hulp worden gegeven.

Lees alsjeblieft zijn posts door voordat je begint met advies geven. :7

:{ Zorg eerst maar dat je qua besturingssysteem voldoet aan de minimale systeemeisen. Systeemeisen (GTA IV)

Windows XP 64bit gaat Prima met GTA IV.

:{ Zorg eerst maar dat je qua besturingssysteem voldoet aan de minimale systeemeisen. Systeemeisen (GTA IV)

Dat is het probleem :7 XP x64 heeft geen Service Pack 3 gekregen, het wordt toch amper gebruikt

Neehee, IS HET NIET. Werkt goed. Lees grotere forums door.

Tja dan die rommel (XP 64-bit) snel vervangen door XP (32-bit) of Windows 7. Vista zou ook moeten werken maar dat is maar een klein stapje voorwaarts. :7

XP 64 bit is niet rommel.

ehm, XP SP2 64 bit voldoet aan de eisen ;)

Ook is de processor redelijk duidelijk, het is sowieso een Core2, ik vermoed een duo.

Lees nou zijn posts eens door, hij heeft een Core 2 Quad Q8300

@psychofreak09

Je moet je videokaart vervangen. Een GT220 is zeer zwak, de rest van je PC is zeer goed. Een GT230 is ongeveer een GT9600. Jij hebt iets lager, een GT220. Aangezien een GT230 = 9600GT, dan moet die van jou zeker een 9500GT of lager zijn, en dat is niet goed.

Proof: http://www.tomshardware.co.uk/forum/268148-15-9800

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

... OP doorlezen ...

Oplezen of doorlezen? Echt duidelijk ben je niet.

een Core 2 Quad Q8300, HEEFT HIJ NET GEZEGD.

Lees alsjeblieft zijn posts door voordat je begint met advies geven.

Lees nou zijn posts eens door, hij heeft een Core 2 Quad Q8300

In zijn posts staat tot vijf maal toe dat hij een Intel Pentium III Xeon heeft en één keer staat er een Intel Core2 Quad CPU Q8300. Vind je het dan niet raar als dat verwarring geeft!

Neehee, IS HET NIET. Werkt goed. Lees grotere forums door.

Leuk dat je andere bronnen aanhaalt zonder bronvermelding, hier kunnen we dus niets mee.

@psychofreak09: Gewoon je grafische settings niet te hoog zetten en je zou het spel zonder lagg moeten kunnen spelen. Je tweede benchmark test vertoont al duidelijk verbetering met lagere instellingen. Verwacht niet teveel van je systeem met GTA IV. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Je videokaart is gewoon de bottleneck. Iedereen hier is nu door elkaar aan het praten met elk een ander advies. De boosdoener is gewoon de videokaart. De GT220 zit tussen een 9600GT en een 9500GT in wat hem tot een zwakke kaart maakt. Duidelijk niet sterk genoeg om een 1080P Full HD resolutie van GTA IV weer te geven, ook niet als alles op low staat. Het beste wat je kan doen is om de resolutie lager te zetten. Dit ziet er minder mooi uit, maar het is gewoon niet anders. Óf je moet een nieuwe kaart kopen.

Dit is de waarheid en daar moet je het mee doen.

Link to comment
Delen op andere websites

... OP doorlezen ...

Oplezen of doorlezen? Echt duidelijk ben je niet.

een Core 2 Quad Q8300, HEEFT HIJ NET GEZEGD.

Lees alsjeblieft zijn posts door voordat je begint met advies geven.

Lees nou zijn posts eens door, hij heeft een Core 2 Quad Q8300

In zijn posts staat tot vijf maal toe dat hij een Intel Pentium III Xeon heeft en één keer staat er een Intel Core2 Quad CPU Q8300. Vind je het dan niet raar als dat verwarring geeft!

Neehee, IS HET NIET. Werkt goed. Lees grotere forums door.

Leuk dat je andere bronnen aanhaalt zonder bronvermelding, hier kunnen we dus niets mee.

@psychofreak09: Gewoon je grafische settings niet te hoog zetten en je zou het spel zonder lagg moeten kunnen spelen. Je tweede benchmark test vertoont al duidelijk verbetering met lagere instellingen. Verwacht niet teveel van je systeem met GTA IV. ^_^

Koe, als meerdere malen in dit topic is gezegd dat GTA IV moeite heeft met de processor te herkennen, en dat de TSer al de juiste specs heeft neergezet, ga dan a.u.b. de situatie niet erger maken en nog meer verwarrend maken voor de TSer door er heen te gaan bazelen met onzin, vooral als er door meerdere mensen is gezegd dat wat je zegt niet accuraat is.

@Psychofreak09. Zoals meerdere mensen al hebben aan gegeven, je hebt een nieuwe videokaart nodig. Ik denk dat een HD 5770 het beste zal zijn voor je computer in de aangegeven prijs klasse.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Koe, als meerdere malen in dit topic is gezegd dat GTA IV moeite heeft met de processor te herkennen, en dat de TSer al de juiste specs heeft neergezet, ga dan a.u.b. de situatie niet erger maken en nog meer verwarrend maken voor de TSer door er heen te gaan bazelen met onzin, vooral als er door meerdere mensen is gezegd dat wat je zegt niet accuraat is.

@Psychofreak09. Zoals meerdere mensen al hebben aan gegeven, je hebt een nieuwe videokaart nodig. Ik denk dat een HD 5770 het beste zal zijn voor je computer in de aangegeven prijs klasse.

In mijn laatste post, waar jij op reageert, maak ik de zaken niet nog erger. Ik ben misschien in andere posts niet helemaal correct geweest, maar dat heeft niets met mijn laatste post te maken! TS vraagt om een oplossing voor zijn probleem, de vertraging / lagg in zijn spel. Daar geef ik een oplossing voor, wat niet wilt zeggen dat het dé oplossing is waar hij tevreden mee is. Maar ik denk dat hij nu wel genoeg informatie heeft om zijn probleem op te lossen. Oftewel door de grafische instellingen (waaronder de resolutie) te verlagen oftewel door een betere grafische kaart te kopen.

PS: TS heeft maar een budget tot €100. :{ Misschien een alternatief binnen de €100: klik.

Link to comment
Delen op andere websites

We hebben het hier wél over iemand zijn geld! Voordat je zooi aanbeveelt moet je alles wel eerst doorlezen. En zijn echte specs stonden er al voordat jij ging posten. En dat je herhaaldelijk blijft beweren dat de topicstarter op een Pentium 3 zit terwijl in zijn 3e post in dit topic te zien is dat die een C2Q Q8300 @ 2.5GHz, 6GB DDR3, GT220 PC heeft boeit jouw niets. Als een GTA-kenner, en vooral GTA IV kenner moet je weten dat GTA IV moeite heeft met herkennen van bepaalde CPU's in bepaalde hardware opstellingen. Op GTAForums.com zijn er talloze voorbeelden van. [emoticon met handje]

Enfin, de topicstarter is toe aan een betere videokaart zoals ik probeerte te opperen maar niemand er inging omdat die met zijn domme kop geen posts wilde lezen. (En nu praat ik in het algemeen.)

De topicstarter kan beter kijken hoeveel een GT220 oplevert 2e hands gloednieuw zonder doos, zodat hij ietsjes meer dan 100 euro kan uitgeven. :)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik al zei, zet de resolutie eens lager, die helpt de hele performance naar de maan.

En nee ikt, niet zeggen dat het neit werkt want de resolutie heeft een grote impact op de performance, de GT220 is een kaart die gta4 aankan maar niet op hoge resoluties.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik al zei, zet de resolutie eens lager, die helpt de hele performance naar de maan.

En nee ikt, niet zeggen dat het neit werkt want de resolutie heeft een grote impact op de performance, de GT220 is een kaart die gta4 aankan maar niet op hoge resoluties.

Het werkt niet indien de topicstarter nog zijn View Distance en Detail Distance erg hoog heeft staan :puh: Maar deze keer helpt het wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...