Jump to content

Sprunks dillema

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mede-hardware freaks.

Ter vervanging van mijn oude Asus laptop, die helaas niet meer onder ons is, ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Al heb ik niet echt een budget waarmee je het beste van het beste kan kopen. Ik wil- en heb niet meer te besteden dan 450 euro. Ik weet het, het is niet veel, maar het is niet anders. Nu ben ik zelf niet totaal vreemd in de computer wereld, ik heb, al zeg ik het zelf, een redelijke kennis van het hardware wereldje. Op het gebied van laptops ben ik echter niet zo bekend. Vandaar dat ik graag wat hulp van jullie wil m.b.t. de keuze van mijn laptop. De eisen waaraan de laptop moet voldoen zijn:

Een accu werktijd van op zijn minst 2/3 uur. De laptop is hoofdzakelijk voor op de camping, en daar kan/wil ik niet de hele dag aan het stroom hangen;

Een videokaart waarmee ik in ieder geval GTA: San Andreas en GTA: Vice City kan afspelen op de maximale resolutie van het scherm. De kwaliteit (low/med/high) is daarbij niet echt belangrijk, als het maar soepel draait;

Een scherm tussen de 11 en 15.6 inch;

Een geschikte processor om op te werken, (FireFox, Office 2007) en om bovenstaande GTA games te spelen;

Minimaal een resolutie groter dan 1024x600.

Ik ben zelf natuurlijk ook al aan het zoeken geweest, dit kwam eruit:

Asus Eee PC 1201N (Intel Atom 330 (Yep, de Dual Core), nVidia ION (9400GT), 2 GB geheugen, 12 inch scherm met 1366x768, 4 tot 5 uur werktijd)

Acer Aspire Timeline 1810T-352G16N (Intel Core 2 Solo SU3500, Intel GMA 4500MHD, 2 GB, 11 Inch 1366x768, rond de 8 uur werktijd)

Dat was het. :puh:

Zijn deze laptops van dusdanige goedheid om aan mijn eisen te voldoen. Bij de Asus twijfel ik aan de CPU, en bij de Acer aan de GPU. Of heb je zelf nog een aanrader, die niet duurder is dan 450 euro? Dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Met een Intel GMA X3100? Is die niet slechter dan de 4500MHD?

Overigens, is die laptop niet geheel mijn smaak. bloos.gif Toch bedankt, hoor!

Geplaatst:

De ASUS is in bijna alle opzichten beter:

• Géén Acer
  • Betere processor
  • Veel betere grafische processor
  • Mooier design
  • Géén Acer

Ja, ik weet dat er een argument twee keer in staat. Maar het is een erg belangrijk argument, dat mag best meerdere keren gezegd worden.. :clown:

Geplaatst:

Jij bent zeker Acer fanboy? :N

Oke, nou fijn dat ik dat weet. De Asus is ook nog eens ~25 euro goedkoper. Het design is inderdaad erg mooi. Ik neem wel de zilveren, anders kun je blijven poetsen met dat hoogglans zwart. Er is alleen één klein probleem:

post-35628-1265653141,8.png

Bij Misco is er een fout. Hij is ook daar niet op voorraad.

Geplaatst:

Misco.nl heeft anders wel: verwacht 3-10 werkdagen erbij staan hoor?

Dus is het niet op voorraad. En ze zijn bijna de duurste.

Geplaatst:

Hmm, is dit niet wat: Klik

AMD Athlon X2 2.2 Ghz

ATI Mobility HD 3200

2048 MB Ram.

De HD 3200 zit, van wat ik kan af afleiden, tussen die 9400M en GMA 4500MHD in. Maar zal hij ook GTA San Andreas kunnen afspelen op 1366x768? Want de processor raast elke Atom eruit, wat een groot plus punt is, natuurlijk. :puh:

Geplaatst:

Misco.nl heeft anders wel: verwacht 3-10 werkdagen erbij staan hoor?

Dus is het niet op voorraad. En ze zijn bijna de duurste.

Je kunt ook gewoon bestellen en als het te lang duurt annuleren, als je blijft wachten tot hij er wel is dan weeg je straks een ons.

Heb het zelfde gedaan met mijn HD5870, besteld bij azerty, duurde te lang ergens op voorraad gevonden na 2 weken en daar snel besteld en van azerty het cash terug gekregen.

Geplaatst: (bewerkt)

Zo goed ben ik er niet in, maar op het eerste gezicht lijkt me deze een hele goede voor dat geld.

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:

Je bent ook niet zo goed in lezen, zo blijkt, want ik heb een budget tot 450 euro en die laptop is vanaf 840 euro. :puh:

En nogmaals, ik hoef geen game laptop, ik zou alleen graag San Andreas willen spelen. Mijn vraag is simpel, kan dat op een GMA 4500M(HD) of ATI HD3200? Ik ben niet zo goed in laptop dingen namelijk, en misschien heeft iemand hier wel de benodigde kennis en/of ervaringen met één van die chips.

Geplaatst:

Verkeerde link aangeklikt. Ik bedoelde die ernaast, deze.

Prima laptopje en ook wel aanbevolen, maar dan heb je nog geen OS, maar 2 gb RAM, maar 160 gb harde schijf en geen MS Office. Wil je dit uitbreiden wordt het denk ik toch wel 200 euro duurder

Geplaatst: (bewerkt)

Nah, die ATI X1270 is volgens mij niet zo goed. En het desing is niet echt iets wat ik mooi vind. :puh:

Bewerkt: door Sprunk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...