Jump to content

Sprunks dillema

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben nu een beetje 2ehand aan het kijken op o.a. tweakers.net Vraag en Aanbod, en heb al een leuke Acer en Toshiba gezien. Beiden met een Turion X2 op 2 Ghz en beiden met een 8600m GT. Daar zal SA het dus zeker moeiteloos op doen.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn uiteindelijke beslissing! :puh:

Geplaatst:

Ik heb weinig verstand van hardware maar mijn Acer Aspire 7520g loopt op die videokaart en processor. Je kunt er niet hardcore op gamen maar je kunt wel veel games spelen als zeg ik het zelf. Zo kan je Assassin's Creed I op hoge resolutie en mooie kwaliteit spelen. Zonder lag of ander spul.

Ik heb er Windows 7 op en dit loopt ook vlekkeloos. Helaas is deze laptop tegen de 500 euro aan :N

Geplaatst:

Sorry, ik heb dingen door mekaar gehaald. :puh:

Ik ben met iemand aan het onderhandelen over een 15.4 Inch Acer Asprie 5920g met 2.0 Ghz Core 2 Duo en 8600m GT. Lijkt me namelijk een mooie laptop waar zelfs wat nieuwere spellen het op low nog op doen. Dat ding is z.g.a.n, goede accu en zelfs nog folie op de buitenkant van het scherm, dus geen krassen.

En hardcore gamen is niet mijn doel. Zo af en toe een spel spelen als ik op de camping ben, hetzij op low, en ik ben blij. ^_^

Geplaatst:

...goede accu...

Laptopaccu's verslijten snel..:N

Dan doe je iets verkeerd, als je je laptop constant in de netstroom houdt gaat ie snel kapot. Maar als je gewoon hem helemaal vol laadt, leeg gebruikt, weer vol laadt, en zo door blijft ie wel goed. Of je laadt hem vol, gebruikt hem, tot 70% en legt hem in de kast en werkt dan altijd op netstroom werkt ook.

Waarom 70%? Geen idee, stond in de Tips&Trucs van vorige maand, en dat is en goed computer-blad.

Geplaatst:

...goede accu...

Als je de accu goed gebruikt val het mee. Mijn vader heeft een anderhalf jaar oude Acer laptop (mijn vader denk dat Acer beter is dan Asus) maar die accu doet het nog even goed als toen de laptop net nieuw was. En hij doet het op de manier die Zammie aangaf, helemaal opladen en dan gebruiken tot hij helemaal leeg is.

Maar is Acer is toch niet zó slecht? De meeste laptops zijn volgens mij Acertjes. Volgens mij zijn Acer laptops best redelijk. Dit in tegenstelling tot de desktops van Acer, want dat zijn wel stukjes schroot.

Maar inmiddels zijn de plannen gewijzigd, ik ga namelijk nog een maand extra door sparen zodat ik 500-550 euro kan uitgeven in plaats van 400-450. Dan kun je stukken betere laptops vinden.

Geplaatst:

...goede accu...

Als je de accu goed gebruikt val het mee. Mijn vader heeft een anderhalf jaar oude Acer laptop (mijn vader denk dat Acer beter is dan Asus) maar die accu doet het nog even goed als toen de laptop net nieuw was. En hij doet het op de manier die Zammie aangaf, helemaal opladen en dan gebruiken tot hij helemaal leeg is.

Maar is Acer is toch niet zó slecht? De meeste laptops zijn volgens mij Acertjes. Volgens mij zijn Acer laptops best redelijk. Dit in tegenstelling tot de desktops van Acer, want dat zijn wel stukjes schroot.

Maar inmiddels zijn de plannen gewijzigd, ik ga namelijk nog een maand extra door sparen zodat ik 500-550 euro kan uitgeven in plaats van 400-450. Dan kun je stukken betere laptops vinden.

Voor mij is het juist andersom. M'n Acer desktop naast me doet het al zo'n vier jaartjes (heb er alleen wel een betere grafische kaart ingedaan, de vorige was een office graka), maar de Acer laptop van m'n pa heeft het maar zo'n 2-3 jaartjes gedaan (net een maand uit de garantie :puh:) en toen was het moederbord doorgebrand. De camera ging trouwens ook in een half jaartje kapot.

Maar even over de accu-issue. Haal de accu eruit en laat hem op het netstroom draaien?

• 3 weken later...
Geplaatst:

Met een Intel GMA X3100? Is die niet slechter dan de 4500MHD?

Overigens, is die laptop niet geheel mijn smaak. bloos.gif Toch bedankt, hoor!

Compaq 615! echt een goede laptop :)

met Windows 7 Home Premium!

>>> Door Thundercover: Zo'n bericht is onnodig en lijkt verdacht veel op reclame. Volgende keer dus graag anders verwoorden of gewoon achterwegen laten.<<<

Geplaatst:

Bedankt nog voor de tip, maar ik ben er al helemaal uit. Ik koop de Asus Eee PC 1201N. Dat is de nieuwste Eee PC met Dual Core Atom 330 en nVidia ION videokaart. Met dat kleine mooie laptopje kan ik doen wat ik wil. Office, internet, en San Andreas.

Iedereen nog bedankt voor de tips. ^_^

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik wil iedereen die mij geadviseerd heeft bedanken voor de hulp. Ik heb de Asus Eee PC 1201N gekocht in zilveren uitvoering. Ik speel hier nu GTA San Andreas op, op 1280x768 (GTA SA ondersteund helaas geen 1366x768) op medium, vloeiend. Internetten, werken en MSN'en is allemaal mogelijk, zelfs tegelijkertijd.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...