yosata Geplaatst: 8 februari 2010 Rapport Geplaatst: 8 februari 2010 Hey, ik heb sinds kort een probleem met mijn dvd lezer. Als ik een dvd in mijn computer stop komt er een klein cd icoontje naast de muis, hij herkent de cd/dvd dus, maar verder gebeurt er niets, als ik dan naar Computer ga en op DVD-RW station ( :E ) klik, zegt ie dat er niks in zit en schuift hij de la open. Ik kan nu dus niets meer installeren of beluisteren. Ik heb al meerdere dvd's en cd's uitgeprobeerd, maar daar ligt het niet aan. Ook heb ik al systeemherstel gedaan en gezocht naar de nieuwste drivers, niks werkt. Moet ik hem dan vervangen of kan het nog iets anders met software te maken hebben??? Alvast bedankt Mijn pc: Windows Vista 32-bit Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz 3 GB ddr2 Club 3d Ati HD 4870 1 GB OC edition 600 GB HDD DVD Lezer: tsstcorp cd dvdw ts-h653q Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 8 februari 2010 Rapport Geplaatst: 8 februari 2010 Ik denk niet dat dit een software probleem is omdat Windows geen fouten over de speler geeft: deze fout wordt veroorzaakt door de hardware. Je zou de lade open kunnen schuiven en hard blazen, misschien blaas je dan stof van de lens. Als dat niet helpt kan je hem openschroeven en schoonblazen (tenzij je nog garantie hebt, dan moet hij gewoon terug). Helpt dit alles niet, dan moet je gewoon een nieuwe. Niet zo'n ramp, die dingen kosten geen drol meer. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 Waarschijnlijk inderdaad een vieze laser (stof) en in het ergste geval een kapotte laser. Behalve in je drive blazen, zoals KillerZero86 suggereerde, kan je ook speciale schoonmaak-disks kopen. Dit is een schijfje met een paar fijne dunne haartjes die de laser kunnen schoonvegen, vaak koop je die in een pakket met extra toebehoren (schoonmaak spullen). Mocht dat ook niet baten heb je dus kans dat de laser van je optische drive kapot is. Mocht je dan een nieuwe gaan kopen kan je misschien denken aan een combi van een Blu-ray lezer / DVD brander. Succes Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 Heb je ook alle updates geïnstalleerd? Reageren
yosata Geplaatst: 10 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2010 (bewerkt) ja, ik heb de laatste updates Bewerkt: 11 februari 2010 door Thundercover Quote post erboven verwijderd. ~~ Thundercover Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.