Ophion Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 Na het installeren van Parition Magic 8.0 op Windows 7 gaf hij al wat probleempjes. Windows zei dat de compatibiliteit van het programma niet goed was o.i.d. Na het openen van het programma vond Parition Magic ook een probleem, en hij wou weten of Partition Manager het probleem moest oplossen, ik klikte op ja. Na een paar seconden krijg ik een Blue screen of death en nu na de laad scherm reboot hij weer. En iedere keer zegt Windows in het begin dat er een hardware of software verandering is geweest en of ik wil dat Windows het oplost. Ik klik op die optie, maar ik krijg een zwart scherm en na een seconde krijg ik hetzelfde scherm weer. Ik vermoed dat het te maken heeft dat ik mijn partitie met Windows met de letter B: heb. Nog even duidelijk, ik heb niet in het programma kunnen rommelen met partities. Iemand een idee? Vriendelijke groet, Jeroen. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 (bewerkt) Er is een stuurprogramma geïnstalleerd dat niet compatibel is met Windows 7. Incompatibele stuurprogramma's kunnen serieuze fouten veroorzaken. Start Windows in Veilige Modus (F8 ingedrukt houden bij opstarten) en dan verwijder je Partition Magic. Bewerkt: 9 februari 2010 door RHochstenbach Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 Als je geluk hebt werkt dat, het kan nog veel erger zijn, ff voor de duidelijkheid, Partition Magic kan niks meer dan waardeloos starten op Windows 7, er word ook voor gewaarschuwt om het programma niet te gebruiken of uberhaupt te installeren op windows 7 omdat het zo ongelofelijk incompatibel is dat zelf installeren al een gevaar vormt, zoals je hebt ondervonden. Reageren
Ophion Geplaatst: 9 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 Jammergenoeg kan ik niet in veilige modus opstarten, na het laden van alle systeem bestanden reboot hij, net als bij de normale boot. Wat kan ik nog proberen? Ik heb BartPE op de USB staan Reageren
Albert03 Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 (bewerkt) Als ik jou was, zou ik nu eerst bestanden gaan back-uppen op een extern medium. En dan de Windows 7 cd in de dvd-la gooien, er vanaf opstarten en op "Uw computer herstellen" klikken. Dan "Opstartherstel" een rondje laten lopen, als dit niet helpt zou ik als enige oplossing herinstalleren zien. Bewerkt: 9 februari 2010 door Albert03 Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 (bewerkt) Als ik jou was, zou ik nu eerst bestanden gaan back-uppen op een extern medium. En dan de Windows 7 cd in de dvd-la gooien, er vanaf opstarten en op "Uw computer herstellen" klikken. Dan "Opstartherstel" een rondje laten lopen, als dit niet helpt zou ik als enige oplossing herinstalleren zien. Precies. Je kan overigens ook in het Herstel menu kiezen voor Opdrachtprompt en vanaf daar backuppen naar een externe drive of andere partitie (als je een externe harde schijf of USB stick hebt aangesloten tijdens de start, dan kan je die benaderen vanaf een schijfletter) Bewerkt: 9 februari 2010 door RHochstenbach Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 ik had op xp met diezelfde tool een smijn hele partitie omzeep geholpen, wat hielp was in de console voor die schijf CHKDSK /R /X te doen, of het was iets anders, maar dat moet je aan fk vragen In ieder geval is die tool behoorlijk gevaarlijk en kan het maarzo, zonder reden, je pc om zeep helpen, dat heb ik gemerkt en ik deed niks fout, en guess what die tool de volgende start up wou doen? Hij wou gewoon nog ff de partitie creeren wat ik hem eerst wou laten doen waarna hij eerst mijn hele partitie vernietigde Reageren
Ophion Geplaatst: 9 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 Gelukkig ben ik niet de enigste Mijn hdd is toch al toe aan een grote schoonmaak dus ik ga mijn hardeschijf even formateren en dat weer alles er op zetten. Bedankt voor jullie hulp, en gelukkig was ik niet de enigste Reageren
Albert03 Geplaatst: 9 februari 2010 Rapport Geplaatst: 9 februari 2010 Als er nog mensen zijn die graag partities willen bewerken, heb ik misschien iets handigs. Dit programma is 1000 keer veiliger dan Partition Magic, omdat het vanaf een live-cd draaid. GParted (Download link) Dit is een gratis partitie editor, die vanaf een cd draait. Gebaseerd op GNOME. Video met uitleg (Engels): Reageren
Flitskikker Geplaatst: 10 februari 2010 Rapport Geplaatst: 10 februari 2010 Heb je systeemherstel al eens geprobeerd (via herstelopties op de Windows 7 installatieschijf)? Toen mijn XP steeds rebootte na het opstartscherm heeft systeemherstel geholpen. Mvg, Flitskikker Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 10 februari 2010 Rapport Geplaatst: 10 februari 2010 Acronis Disk DIrector (de boot media) werkt ook goed, maar daar heb je veel $$$ voor nodig Dus Gparted zou ik ook aanraden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.