Jump to content

Goede netwerkadapter


rakker126

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een goede netwerkadapter, mijn budget is 100 euro en ik zoek iets met minimaal één antenne, wellicht meer. Wat is de beste om te nemen, zelf zit ik op zolder en momenteel is het signaal onvoldoende met zo'n USB van Sitecom.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor een storingsvrije verbinding zou ik kiezen voor een Homeplug-systeem, zoiets als dit.

Ik heb dat afgelopen december voor 99,99 gekocht, snelheid tot 200 Mbits/s, en sindsdien geen enkele uitval meer gehad.

Voordeel is, dat het signaal niet door de ether gaat, maar via het stroomnet en daarmee meteen een stuk veiliger is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Meneertje clus, Ethernet is gewoon die "ouderwetse" en goedkope kabel die je in je computer propt. Niks meer, niks minder. Veiliger kan niet. WiFi aan de andere kant kan natuurlijk wel een stuk minder veilig zijn.

Maar ik denk niet dat rakker zin heeft om een heel nieuw systeem aan te schaffen, zodat hij niks met z'n huidige router/ontvanger kan doen. (welke van de twee hij wilt vervangen kan ik niet uit de tekst halen, wilt rakker dit aub even verduidelijken?)

Link to comment
Delen op andere websites

Meneertje clus...

:schater:

Ik ging er vanuit dat er iets gezocht werd voor een probleemloze verbinding tussen een PC op zolder en de router beneden. Dan is een Homeplug ideaal, die bestaat uit twee kabels, één voor tussen stopcontact en router(al dan niet draadloos) beneden en één voor tussen stopcontact op zolder en PC.

Maar als ik dat verkeerd begrepen heb... :$

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...