Jump to content

Probleem met SendClientMessageToAll


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik heb een probleempje als ik SendClientMessageToAll gebruik. Mijn server crasht dan. Hier is de code:

	if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0)
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
	SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN,"%s is at a race! Type '/race'!");
	GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
	}

Het is gewoon een heel simpel scriptje. Er staat niets over de crash in crashinfo.txt of server_log.txt

ÈDIT: Het probleem ligt dus aan %s in het scriptje. Weet iemand een manier om de naam van de geteleporteerde speler te laten weergeven?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groeten, Jochem

Bewerkt: door Jochemd
Geplaatst:

Hey,

Ik heb een probleempje als ik SendClientMessageToAll gebruik. Mijn server crasht dan. Hier is de code:

	if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0)
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
	SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN,"%s is at a race! Type '/race'!");
	GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
	}

Het is gewoon een heel simpel scriptje. Er staat niets over de crash in crashinfo.txt of server_log.txt

ÈDIT: Het probleem ligt dus aan %s in het scriptje. Weet iemand een manier om de naam van de geteleporteerde speler te laten weergeven?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groeten, Jochem

Dit is een manier:

	
if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0)
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
new pname[MAX_PLAYER_NAME], String[256];
GetPlayerName(playerid, pname, sizeof(pname));
format(String, sizeof(String), "%s is at a race! Type '/race'!", pname);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, String);
GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
}

Geplaatst: (bewerkt)

Oftewel via een Pre-processor:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume

Usage:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName);

Bewerkt: door GTAguillaume
Geplaatst:

Oftewel via een Pre-processor:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume

Usage:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName);

`

Nu dit probleem

C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\gamemodes\Freeroom.pwn(1044) : error 017: undefined symbol "pName"

Geplaatst: (bewerkt)

Oftewel via een Pre-processor:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume

Usage:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName);

`

Nu dit probleem

C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\gamemodes\Freeroom.pwn(1044) : error 017: undefined symbol "pName"

Dat was maar een voorbeeldje...

Dit moet werken:

        
if(!strcmp("/race", cmdtext, true))
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
new pname[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid,pname,MAX_PLAYER_NAME);
SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pname);
GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
}

Bewerkt: door GTAguillaume
Geplaatst: (bewerkt)

@ boven aan je script:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s)

@ race:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart", GetName(playerid));

@ onderaan je script:

stock GetName(playerid)
{
new tmp[MAX_PLAYERR_NAME);
GetPlayerName(playerid,tmp,sizeof(tmp));
return tmp;
}

OF.. boven aan:

#define GetName(%0) new tmp[MAX_PLAYERR_NAME]; GetPlayerName(%0,tmp,sizeof(tmp)); return tmp;

Bewerkt: door Crusher!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...