Jochemd Geplaatst: 12 februari 2010 Rapport Geplaatst: 12 februari 2010 (bewerkt) Hey, Ik heb een probleempje als ik SendClientMessageToAll gebruik. Mijn server crasht dan. Hier is de code: if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN,"%s is at a race! Type '/race'!"); GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1); } Het is gewoon een heel simpel scriptje. Er staat niets over de crash in crashinfo.txt of server_log.txt ÈDIT: Het probleem ligt dus aan %s in het scriptje. Weet iemand een manier om de naam van de geteleporteerde speler te laten weergeven? Ik hoop dat iemand me kan helpen Groeten, Jochem Bewerkt: 12 februari 2010 door Jochemd Reageren
Shotyoudie Geplaatst: 12 februari 2010 Rapport Geplaatst: 12 februari 2010 Hey, Ik heb een probleempje als ik SendClientMessageToAll gebruik. Mijn server crasht dan. Hier is de code: if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN,"%s is at a race! Type '/race'!"); GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1); } Het is gewoon een heel simpel scriptje. Er staat niets over de crash in crashinfo.txt of server_log.txt ÈDIT: Het probleem ligt dus aan %s in het scriptje. Weet iemand een manier om de naam van de geteleporteerde speler te laten weergeven? Ik hoop dat iemand me kan helpen Groeten, Jochem Dit is een manier: if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141); new pname[MAX_PLAYER_NAME], String[256]; GetPlayerName(playerid, pname, sizeof(pname)); format(String, sizeof(String), "%s is at a race! Type '/race'!", pname); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, String); GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1); } Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 12 februari 2010 Rapport Geplaatst: 12 februari 2010 (bewerkt) Oftewel via een Pre-processor: #define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume Usage: SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName); Bewerkt: 12 februari 2010 door GTAguillaume Reageren
Jochemd Geplaatst: 12 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 februari 2010 Oftewel via een Pre-processor: #define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume Usage: SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName); ` Nu dit probleem C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\gamemodes\Freeroom.pwn(1044) : error 017: undefined symbol "pName" Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 12 februari 2010 Rapport Geplaatst: 12 februari 2010 (bewerkt) Oftewel via een Pre-processor: #define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume Usage: SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName); ` Nu dit probleem C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\gamemodes\Freeroom.pwn(1044) : error 017: undefined symbol "pName" Dat was maar een voorbeeldje... Dit moet werken: if(!strcmp("/race", cmdtext, true)) { SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141); new pname[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid,pname,MAX_PLAYER_NAME); SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pname); GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1); } Bewerkt: 12 februari 2010 door GTAguillaume Reageren
Crusher!! Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 (bewerkt) @ boven aan je script: #define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) @ race: SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart", GetName(playerid)); @ onderaan je script: stock GetName(playerid) { new tmp[MAX_PLAYERR_NAME); GetPlayerName(playerid,tmp,sizeof(tmp)); return tmp; } OF.. boven aan: #define GetName(%0) new tmp[MAX_PLAYERR_NAME]; GetPlayerName(%0,tmp,sizeof(tmp)); return tmp; Bewerkt: 23 februari 2010 door Crusher!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.