llllllllll Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Hallo ik heb een vraagje, ik wil m'n pc supersnel laten gaan, hoe doe ik dat? Uitvoeren->>MSCONFIG heb ik al geprobeerd en hij word er niet sneller op, ik CCleaner geprobeerd en hij werd er ook niet sneller op. Ik heb een Intel pentinum 4 3,20 Ghz maar hij is niet egt snel. Hoe laat ik die sneller gaan? Of hoe overclock ik m naar 4,20 Ghz Reageren
Djmaddox Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Je kan eventueel natuurlijk je PC gaan overclocken, maar als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe Dual/triple/quad core kopen want je krijgt sowieso niet zoveel performancewinst als je een P4 overclockt. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 (bewerkt) Het schijnt dat de nieuwste vorm van harde schijven, de zogenaamde Solid State Drives (SSD), supersnel en heel erg betrouwbaar zijn. De techniek kan je vergelijken met de manier waarop een MP3-speler (iPod) de gegevens opslaat, dus geen bewegende (draaiende) onderdelen. Ze zijn nog niet bepaald goedkoop als je ze vergelijkt met conventionele HDD's, je betaalt meer per GB, maar misschien wel ideaal voor je besturingssysteem (C: schijf). En voor informatie over overclocken moet je maar eens neuzen in het Hardware sub-forum. Ik heb laatst ook her en der op internet informatie lopen zoeken i.v.m. overclocken en als je niet goed weet wat je moet doen of als je het nog moet leren is het aan te raden om het eerst te proberen op een oude computer / processor. Als het mislukt heb je niet meteen je huidige processor / moederbord gesmolten. PS Je kan iig je PC sneller laten opstarten door je register te ontdoen van allerlei onnodige entries. Hiervoor zijn diverse tooltjes te downloaden. Gebruik een zoekmachine om ze te vinden. Ja, maar dat kost weer geld. Voor niets gaat de zon op. Welkom in de kapitalistische wereld: alles kost geld. Besturingssystemen zijn ook niet gratis. Bewerkt: 13 februari 2010 door _KoE_Mzungu Reageren
wesley123 Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 met tuneup utilities 2010 registery cleaner, registery defrag, drive defrag etc. gebruiken, had ik volgens mij al wel eerder gezegt. Reageren
Albert03 Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Ja, maar dat kost weer geld. Als je je computer sneller wilt maken voor gamen, dan kun je het beste downgrade naar een ouder besturingssysteem. Zoals Windows XP, of als het echt moet Windows 2000. Als je al Windows XP gebruikt, kun je misschien herinstalleren, en minder rommel erop zetten. Je processor is op zich niet zo heel slecht (eigenlijk best goed), kijk ook eens naar je RAM en Grafisch geheugen. Is dat wel goed? Reageren
wesley123 Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Ja, maar dat kost weer geld. Als je je computer sneller wilt maken voor gamen, dan kun je het beste downgrade naar een ouder besturingssysteem. Zoals Windows XP, of als het echt moet Windows 2000. Als je al Windows XP gebruikt, kun je misschien herinstalleren, en minder rommel erop zetten. Je processor is op zich niet zo heel slecht (eigenlijk best goed), kijk ook eens naar je RAM en Grafisch geheugen. Is dat wel goed? ik weet heel zeker dat er een proefperiode van 30 dagen is, en daarbij, illegaal is hij zo ongelofelijk makkelijk te verkrijgen... Reageren
Hayte Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 (bewerkt) Het schijnt dat de nieuwste vorm van harde schijven, de zogenaamde Solid State Drives (SSD), supersnel en heel erg betrouwbaar zijn. De techniek kan je vergelijken met de manier waarop een MP3-speler (iPod) de gegevens opslaat, dus geen bewegende (draaiende) onderdelen. Ze zijn nog niet bepaald goedkoop als je ze vergelijkt met conventionele HDD's, je betaalt meer per GB, maar misschien wel ideaal voor je besturingssysteem (C: schijf). En voor informatie over overclocken moet je maar eens neuzen in het Hardware sub-forum. Ik heb laatst ook her en der op internet informatie lopen zoeken i.v.m. overclocken en als je niet goed weet wat je moet doen of als je het nog moet leren is het aan te raden om het eerst te proberen op een oude computer / processor. Als het mislukt heb je niet meteen je huidige processor / moederbord gesmolten. PS Je kan iig je PC sneller laten opstarten door je register te ontdoen van allerlei onnodige entries. Hiervoor zijn diverse tooltjes te downloaden. Gebruik een zoekmachine om ze te vinden. Ja, maar dat kost weer geld. Voor niets gaat de zon op. Welkom in de kapitalistische wereld: alles kost geld. Besturingssystemen zijn ook niet gratis. Jup, strooi maar weer met geld rond. Maakt niet uit dat er zat gratis programma's zijn zoals wesley al adviseerde die voldoen om een pc sneller te maken EDIT: Als ik mij ook niet vergis heeft meneer heel veel tekens al een topic geopend om zijn pc sneller te laten lopen. EDIT2: He shoots he scores Bewerkt: 13 februari 2010 door Hayte Reageren
TomFurga Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Besturingssystemen zijn ook niet gratis. Linux wel Reageren
pimios Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Je kan ook nog altijd windows opnieuw instaleren Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Tuurlijk, met een nieuwe Windows installatie zal het allemaal net iets sneller zijn. Dat is zeker aangeraden, maar we moeten ook niet weg lopen van de feiten. Een PC met Pentium 4 processor is gewoon niet snel meer. 6 jaar geleden was hij snel, maar omdat de technologie niet stil heeft gestaan zijn er veel betere processoren gekomen. Als gevolg daarvan zijn ook de applicaties veel zwaarder geworden, en oudere processoren hebben daar dus moeite mee. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 met tuneup utilities 2010 ... gebruiken, had ik volgens mij al wel eerder gezegt. Het maakt mij niet uit dat je het eerder gezegd hebt. Ik kan het eigenlijk wel waarderen dat je het nu nogmaals gezegd hebt. Bedankt voor de TuneUp tip. Reageren
PinkDevil Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Leg hem op een auto en maak hem goed vast. Ga dan heel hard met die auto rijden. Dan gaat je computer ook heel snel Nee ff serieus Imo is die CPU gewoon outdated. Je kan beter gewoon je PC upgraden met een nieuwe CPU enz... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.