Grove4L Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Hey, Binnenkort wil ik me een nieuwe laptop aanschaffen. Ik had gedacht aan een Dell Studio XPS 16. Wat vinden jullie van deze notebook? Is het het waard om voor €169 meer een i7 ipv een i5 processor aan te schaffen? Andere commentaar is altijd welkom. €1234,12 PROCESSOR Intel® Core™ i5 Processor 540M (2,53 GHz, 3 MB cache) bewerken BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken SERVICES EN SUPPORT 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return bewerken BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15,6-inch witte led HD+-beeldscherm (rand tot rand, 720p, met TrueLife) bewerken GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken GRAFISCHE KAART 1 GB ATI® RADEON™ HD 4670 grafische kaart bewerken OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software bewerken HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) bewerken DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) bewerken BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support TV-TUNER EN AFSTANDSBEDIENING Geen geïntegreerde tv-tuner Gedis-pakketreferentie N02X6701 Bestelgegevens Studio XPS 1647 Order - Belgium Verzendingsdocumenten Dutch - Documentation Studio XPS 16 DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic Systeemmedia Studio XPS 1647 Resource DVD (Diagnostic & Drivers) Power Supply 90 W-wisselstroomadapter Cables 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European Toetsenbord Internal Belgian Azerty Keyboard Camera Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning Standaardondersteuning 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) Draagtassen Geen draagtas Reageren
Kryziek Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Volgens mij is dat wel een hele dure Ik heb goedkopere i7'ens gezien met een betere kaart. Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 (bewerkt) Dit is een erg snelle laptop met een vrij goede grafische kaart (Voor laptop begrippen). Op deze laptop kun je zeker wat games spelen. Ook andere toepassingen zullen hier zonder problemen op draaien. Ik denk zelfs dat je GTA IV er op kun draaien, al zal je dan genoegen moeten nemen met low of medium settings. De keuze tussen de i5 en i7 zul je zelf moeten maken. Als je denk dat je met een i5 niet genoeg hebt kracht in huis hebt, kun je een i7 erin laten zetten. Al denk ik persoonlijk dat je met de i5 versie ook een prachtige laptop in handen hebt. EDIT: Hier kun je kijken naar uitgebreidere specs van de HD4670 uit die laptop. Zoals je kan zien, presteerd hij vrij goed. Bewerkt: 13 februari 2010 door Sprunk Reageren
Grove4L Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 (bewerkt) Bedankt voor de reactie. Nog een vraagje: Bij Dell kun je kiezen tussen een aantal garantieformules. Deze verschillen enorm in prijs enz. Is het het waard om bv. voor meer dan €300 3 jaar volledige garantie (met accidentele schade) te nemen enz? Nog over die processor: Is er een sterk verschil tussen de i5 en i7? Want als het betekent dat binnen x tijd de i5 bij wijze van spreken "brol" is geworden, koop ik toch liever die i7 erbij. Wat meer info aub. Is €1300 een goede prijs voor deze laptop? Of vind je er goedkoper met eenzelfde kwaliteit? Bewerkt: 13 februari 2010 door Grove4L Reageren
Flokkert Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Ik denk dat er wel een goedkopere laptop zal zijn met de zelfde kwaliteit Reageren
Grove4L Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Ik denk dat er wel een goedkopere laptop zal zijn met de zelfde kwaliteit Bijvoorbeeld? Geen dingen stellen als je niets kan aantonen. Reageren
Gijsso Geplaatst: 13 februari 2010 Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 Voordat je een overpriced Dell gaat aanschaffen, kijk hier eens. Ik heb zelf ook een XXODD en ik hou van 'm :$ http://www.xxodd.nl/ Standaard 2 jaar garantie (Dell maar 1), ongeveer zelfde prestaties (alleen vrij weinig keus over de videokaarten) en over het algemeen een stuk goedkoper. Reageren
Grove4L Geplaatst: 13 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 februari 2010 (bewerkt) Jouw xxodd met dezelfde specs komt ongeveer op dezelfde prijs, en ik ben goed vertrouwd met de Dell, dus ik blijf nog steeds bij de XPS 16. Bewerkt: 13 februari 2010 door Grove4L Reageren
Grove4L Geplaatst: 14 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Kan iemand mij vertellen wat het kwaliteitsverschil is tussen bovenstaande XPS 16 en deze Studio 17? Want in prijs is de 17 stukken goedkoper. :s € 889,11 PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE) bewerken BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken LCD-SCHERM 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL bewerken KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Black chainlink bewerken SERVICES EN SUPPORT 1 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag bewerken BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands bewerken VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch Documentation bewerken DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) bewerken WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera bewerken GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken GRAFISCHE KAART 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5730 bewerken HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software bewerken Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 voor zover ik zie is die 2e beter, betere videokaart. Wat ik trouwens wel slecht vind is het 4GB en dan vervolgens 64 bit erop pleuren, dat heeft in mijn ogen geen nut. Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 voor zover ik zie is die 2e beter, betere videokaart. Wat ik trouwens wel slecht vind is het 4GB en dan vervolgens 64 bit erop pleuren, dat heeft in mijn ogen geen nut. Dat heeft juist wél nut. Het zou pas erg zijn als Dell er 32 Bit software op zou installeren, want dan gebruik je slechts 3.25 GB van je 4 GB die er werkelijk in zit. Reageren
Grove4L Geplaatst: 14 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Kan er iemand mij verklaren waarom de 1ste of de 2de Studio een beter koop zou zijn? Met andere woorden: waarom is de xps zoveel duurder? Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 voor zover ik zie is die 2e beter, betere videokaart. Wat ik trouwens wel slecht vind is het 4GB en dan vervolgens 64 bit erop pleuren, dat heeft in mijn ogen geen nut. Dat heeft juist wél nut. Het zou pas erg zijn als Dell er 32 Bit software op zou installeren, want dan gebruik je slechts 3.25 GB van je 4 GB die er werkelijk in zit. nou poe, die 0.75GB extra geheugen word toch weer gebruikt door het 64 bit systeem, dus het maakt geen bal uit. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.