Jump to content

Tekst onder in je beeld tijdens spelen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Bij een aantal servers zie je tekst onder in beeld staan tijdens het spelen (bij GamerX bijvoorbeeld). Hoe moet dit? Is dat met plaatjes? Welke script moet ik gebruiken?

Ik hoor het graag!

Groeten, Jochem

Geplaatst:

Hoi,

Bij een aantal servers zie je tekst onder in beeld staan tijdens het spelen (bij GamerX bijvoorbeeld). Hoe moet dit? Is dat met plaatjes? Welke script moet ik gebruiken?

Ik hoor het graag!

Groeten, Jochem

Dat doe je door de functie "GameTextForPlayer(playerid, "text", tijd, type); te gebruiken.

Dus bijvoorbeeld

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
   GameTextForPlayer(playerid, "~p~You've been spawned~n~Have fun!", 4000, 4);
   return 1;
}

Dit geeft aan dat als iemand spawnt, komt er in het paars "You've been spawned, Have fun!" te staan.

Voor 4 seconden, met type 4

~n~ betekent dat er een nieuwe lijn komt, dus komt er eerst

"You've been spawned", en daaronder

"Have fun!"

Ik hoop dat je het een beetje snapt.. Voor vragen gewoon PMen!

LINKS :

>Hier< zie je een lijst met types en kleuren, voor GameTextForPlayer(playerid);

Greetz, Lex

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Ik hoor het graag!

Groeten, Jochem

Dat doe je door de functie "GameTextForPlayer(playerid, "text", tijd, type); te gebruiken.

Dus bijvoorbeeld

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
   GameTextForPlayer(playerid, "~p~You've been spawned~n~Have fun!", 4000, 4);
   return 1;
}

Dit geeft aan dat als iemand spawnt, komt er in het paars "You've been spawned, Have fun!" te staan.

Voor 4 seconden, met type 4

~n~ betekent dat er een nieuwe lijn komt, dus komt er eerst

"You've been spawned", en daaronder

"Have fun!"

Ik hoop dat je het een beetje snapt.. Voor vragen gewoon PMen!

LINKS :

>Hier< zie je een lijst met types en kleuren, voor GameTextForPlayer(playerid);

Greetz, Lex

Netjes uitgelegd, maar dat wist ik al en is niet wat ik bedoel. ;) Ik zal even een screentje voro je maken.

Hier is ie: post-113544-1266143767,39.png

Bewerkt: door Jochemd
Geplaatst:

Dat heet TextDraw.

Het is relatief simpel om een textdraw op je scherm te krijgen, maar het juist positioneren en uitlijnen is andere koek.

Je moet soms wel 50x een GMX doen voor dat ie eindelijk staat waar je wil.

Daarom gebruik ik d'r een handig filterscript voor: http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=143025.0

Deze functie zal je in ieder geval gebruiken, samen met de rest van de functies die nog op de pagina staan.

Geplaatst:

toevoeging aan BigBoss: Run dat fillterscript onder LVDM, want met een GROTE gamemode kan het problemen geven waar ik dus last van had.

Maak niet teveel textdraws, dat kan zwaar iritant zijn, en krijg je minder spelers!

Geplaatst:

Heel erg bedankt! Dat filterscript werkt serieus geweldig. Jij ook Crusher! Ik heb hem idd onder LVDM gebruikt en dat werkte goed.

Geplaatst:

Heel erg bedankt! Dat filterscript werkt serieus geweldig. Jij ook Crusher! Ik heb hem idd onder LVDM gebruikt en dat werkte goed.

Oke :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...