Kenny-Petrovic Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 (bewerkt) Goedenmiddag forummers, Heb gelezen dat als je hier een berichtje post dat er mensen zijn die je erg goed kunnen helpen. Ik wil dus een nieuwe pc om op te gamen waar ik games als Crysis, Gta IV, Left 4 Dead etc op kan spelen. Besturingssysteem maakt mij zelf niet zoveel uit maar ik zou wel graag de nieuwste versies van microsoft word etc erop willen hebben. Ik heb een redelijk budget dus maak je daar ook maar geen zorgen over. Wat ik mij dus af vraag hoeveel gaat dat ongeveer kosten. Zo goedkoop mogelijk is altijd goed Alvast bedankt. Bewerkt: 14 februari 2010 door Kenny-Petrovic Reageren
ArticLight Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Budget is echt noodzakelijk. We kunnen een computer van 600 euro samenstellen of een van 6000. Vertel ons maar je maximale bedrag en gebruik dit lijstje: [b]Budget[/b]: [b]Doel[/b]: [b]Desktop of laptop[/b]: [b]Merk pc of samengesteld[/b]: [b]Benodigde randapparatuur[/b]: [b]Besturingssysteem[/b]: [b]Onderdelen die je nog wilt hergebruiken[/b]: [b]Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel[/b]: [b]Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate[/b]: [b]Extra koeling (voor overklokkken)?[/b] Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 14 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Budget: €1500 Doel: grote games als left 4 dead, crysis, grand theft auto IV te kunnen spelen. & de nieuwste versies van word etc. Desktop of laptop: destkop Merk pc of samengesteld: samengesteld Benodigde randapparatuur: geen die koop ik wel los in de winkel (headset nieuwe muis etc) Besturingssysteem: Windows 7 of XP Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Geen Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Geen voorkeur Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: ik heb een kennis met een computerzaak die mij graag wil helpen met in elkaar zetten Extra koeling (voor overklokkken)? ? Reageren
Hayte Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Overklokken is het aantal GHz verhogen van je processor. Om echt goede resultaten te bereiken heb je een andere koeler(/fan) nodig, of misschien zelfs waterkoeling als je echt ver wilt komen. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 (bewerkt) €1478 (exclusief verzendkosten) Intel i7 2,66GHz (beter dan AMD en je budget liet het toe ) 6GB RAM (triple channel) 2x ATI Radeon HD5770 1GB in CrossFire (voor een goede weergave van je spellen) Blu-ray lezer / DVD brander 2x 500GB HDD (in een RAID-0 configuratie voor meer snelheid - ruimte genoeg voor je spellen (totaal 1TB)) Windows 7 Professional (OEM) 1000W voeding, voldoende voor o.a. beide grafische kaarten >>Bekijk hier het winkelmandje.<< Ik heb een redelijk grote kast genomen, zodat er ruimte genoeg is om alles in te plaatsen. De behuizing is natuurlijk ook een persoonlijke keuze (het oog wil misschien ook wat) dus misschien dat je anders zelf een andere (mooiere) behuizing wilt. Je hebt nog budget over om daarmee te 'spelen'. Edit: Reken wel op verzendkosten van ongeveer €15 tot €20, maar je kan het natuurlijk ook afhalen. Bewerkt: 14 februari 2010 door _KoE_Mzungu Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 14 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Ziet er goed uit, Hoeveel kost het als hun het in elkaar zetten? Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Als je het door hun in elkaar laat zetten komt daar nog €60 bij, daarmee kom je boven je budget. Maar dan kan je ook kiezen voor 1 HDD van 1TB (i.p.v. 2 in RAID-0) waardoor je goedkoper uit bent. Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 14 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Als je het door hun in elkaar laat zetten komt daar nog €60 bij, daarmee kom je boven je budget. Maar dan kan je ook kiezen voor 1 HDD van 1TB (i.p.v. 2 in RAID-0) waardoor je goedkoper uit bent. Als het €60,- kost om het in elkaar te zetten vind ik redelijk veel. Dan vraag ik het wel aan die vriend van me die heeft er ook wel verstand van. Hartelijk bedankt voor de hulp Reageren
Hayte Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 (bewerkt) €1478 (exclusief verzendkosten) Intel i7 2,66GHz (beter dan AMD en je budget liet het toe ) 6GB RAM (triple channel) 2x ATI Radeon HD5770 1GB in CrossFire (voor een goede weergave van je spellen) Blu-ray lezer / DVD brander 2x 500GB HDD (in een RAID-0 configuratie voor meer snelheid - ruimte genoeg voor je spellen (totaal 1TB)) Windows 7 Professional (OEM) 1000W voeding, voldoende voor o.a. beide grafische kaarten >>Bekijk hier het winkelmandje.<< Ik heb een redelijk grote kast genomen, zodat er ruimte genoeg is om alles in te plaatsen. De behuizing is natuurlijk ook een persoonlijke keuze (het oog wil misschien ook wat) dus misschien dat je anders zelf een andere (mooiere) behuizing wilt. Je hebt nog budget over om daarmee te 'spelen'. Edit: Reken wel op verzendkosten van ongeveer €15 tot €20, maar je kan het natuurlijk ook afhalen. Punt 1. 1000 Watt is echt absurd veel, 700 zou al voldoen. Punt 2. Als je nou eens Home Premium had genomen, kon je een HD5870 nemen. Kost én minder stroom (dus ook minder geld), én is het beter om 1 GPU te hebben dan twee. Als ik nou niet aan het downloaden was, had ik wel een samenstelling gemaakt. Maar wat ik zou veranderen: 700 Watt voeding ipv 1000 Watt. Een HD5870 ipv twee 5570'jes. Home Premium ipv Professionel, en als laatste kan er denk ik wel een betere i7 bij met een hogere kloksnelheid. Weet overigens waar je aan begint. Bij een RAID-0 configuratie ben je de pineut als één van je HDD's kapot gaat. Bewerkt: 14 februari 2010 door Hayte Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 (bewerkt) Het probleem van de 58xx serie is dat ze heel erg slecht te verkrijgen zijn op dit moment. Daarom heb ik bewust gekozen voor de 5770, en twee 5770's zijn net zo duur als één 5850. De voeding zou inderdaad wat minder kunnen, maar die grafische kaarten gebruiken samen al een aardige hoeveelheid Watt en op deze manier zijn er nog mogelijkheden tot uitbreiding. En je hebt gelijk, met de Home Premium kan hij idd €30 besparen, maar dat paste nog binnen het budget. Overigens ben je altijd de pineut als je HDD kapot gaat, of je nu één HDD hebt of twee. Ik heb gekozen voor de RAID-0 configuratie i.v.m. de snelheid. Edit: Ik heb mij vergist in de beschikbaarheid van de 5870. Hier een alternatief systeem voor €1466,50 Klik Bewerkt: 14 februari 2010 door _KoE_Mzungu Reageren
Hayte Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 (bewerkt) Voor een goede Raid configuratie is een goede Raid kaart trouwens ook aanbevolen. Die van moederborden gebruiken namelijk processor kracht om te Raiden, wat natuurlijk niet ten goede komt van de game-prestaties. EDIT: Als je twee HDD's in niet Raid hebt, kan je nog gebruik maken van de informatie op de andere HDD. Bij Raid-0 kan dit dus niet Als de TSér een weekje (of twee) wilt wachten tot de overige 58**jes ook beschikbaar zijn, dan kan hij een iets betere i7 930 nemen Bewerkt: 14 februari 2010 door Hayte Reageren
Djmaddox Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 klik HD5870 ( direct uit voorraad leverbaar) Azerty zet hem voor je in elkaar 6GB RAM 1TB HDD i7 920 P6T-SE Windows 7 home premium Antec P183 Reageren
Hayte Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 klik HD5870 ( direct uit voorraad leverbaar) Azerty zet hem voor je in elkaar 6GB RAM 1TB HDD i7 920 P6T-SE Windows 7 home premium Antec P183 Wat is het nut van een Retail Windows 7 als je ook een SystemBuilder kan kopen, wat goedkoper is, en waarmee hij ruimte heeft voor een andere kast (als hij dit wil), of een betere i7-930 Reageren
Djmaddox Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 klik HD5870 ( direct uit voorraad leverbaar) Azerty zet hem voor je in elkaar 6GB RAM 1TB HDD i7 920 P6T-SE Windows 7 home premium Antec P183 Wat is het nut van een Retail Windows 7 als je ook een SystemBuilder kan kopen, wat goedkoper is, en waarmee hij ruimte heeft voor een andere kast (als hij dit wil), of een betere i7-930 Ruimte voor een andere kast heeft hij sowieso al, of zijn kast moet over de 200 euro kostten. En die 140mhz meer die een i7 930 heeft merk je haast niet, hoor. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 14 februari 2010 Rapport Geplaatst: 14 februari 2010 Ik kan me moeilijk voorstellen waarom een download-proces je tegenhoudt om zelf ook wat samen te stellen Hayte. Hier nóg een alternatief voor €1476,25 met een i7 2,8GHz (930), 750W voeding en een HD5870. Klik Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.