Jump to content

Nieuwe computer

Recommended Posts

Geplaatst:

@Koe, het duurt me zo'n tien seconden om een pagina te openen. Dat duurt me iets te lang als ik een samenstelling wil maken :puh:

@maddox, alle beetjes helpen?

Maar Kenny, weet je al of je wilt gaan overclocken of niet? (dus je processor sneller maken, hiervoor heb je een betere koeler nodig, is er een kleine kans dat het misgaat (al komt dit dan door de gebruiker), en is je garantie weg)

Geplaatst:
90% van wat er nu gezegd word snap ik niet. bloos.gif

2 HDD in RAID-0: Beide schijven worden gezien als één schijf en je PC gebruikt beide schijven tijdens het wegschrijven van data en het lezen van data. Omdat dit op beide schijven tegelijk gebeurd gaat dat dus veel sneller dan met maar 1 HDD.

Als één van de twee HDD kapot gaat kan je dus de data op de andere schijf niet meer gebruiken. Dan kan je de kapotte schijf eruit halen en de overgebleven HDD alleen gebruiken, je moet 'm dan waarschijnlijk wel opnieuw formatteren en alles opnieuw installeren.

Als je maar één HDD hebt en die gaat kapot heb je sowieso een nieuwe HDD nodig en moet je ook alles opnieuw installeren.

voeding: twee ATI kaarten in CrossFire gebruikt 2x zoveel vermogen van de voeding dan één enkele kaart.

Windows: een OEM versie biedt geen ondersteuning van MicroSoft en wordt door winkels gebruikt om te leveren in een compleet systeem, zijn altijd goedkoper dan een retail versie. Retail versie is gewoon alsof je Windows 7 los in de winkel koopt met een volledige ondersteuning van MicroSoft, duurder dan de OEM.

i7: het verschil tussen de 920 en de 930 zit 'm hoofdzakelijk in de kloksnelheid, respectievelijk 2,66GHz en 2,8GHz. De 930 is slechts €20 duurder maar verder zijn ze nagenoeg gelijk (weinig verschil).

Geplaatst:

@Koe, het duurt me zo'n tien seconden om een pagina te openen. Dat duurt me iets te lang als ik een samenstelling wil maken :puh:

@maddox, alle beetjes helpen?

Maar Kenny, weet je al of je wilt gaan overclocken of niet? (dus je processor sneller maken, hiervoor heb je een betere koeler nodig, is er een kleine kans dat het misgaat (al komt dit dan door de gebruiker), en is je garantie weg)

als het mis kan gaan en mn garantie weg gaat heb ik dit liever niet

Geplaatst:

Je garantie vervalt inderdaad zoals je zelf al zei. Maar ik kan uit je posts opmaken dat je geen computer-kenner bent, dus dan lijkt het me ook niet dat je aan overclocken zal wagen. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Je garantie vervalt inderdaad zoals je zelf al zei. Maar ik kan uit je posts opmaken dat je geen computer-kenner bent, dus dan lijkt het me ook niet dat je aan overclocken zal wagen. ;)

Met computer software ben ik vaak wel handig maar met hardware totaal niet. bloos.gif

Maar wat is nou het pakket dat ik het beste kan nemen?

dit is wat ik nu heb:

Rapport van Ramon's computer

Uitgevoerd op 14-2-2010, 21:28:48

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Compaq

|Computermodel:|Presario 4419EA

|Computernaam:|RAMON-A55AE31C9

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|Compaq

|Model:|07A8h

|BIOS Fabrikant:|Compaq

|BIOS Model:|686P9 v1.10, versie 686P9 v1.10

|Aansluitingen:|AGP Slot J19 (Vrij), PCI Slot 1: J16 (Vrij), PCI Slot 2: J15 (Gebruikt), PCI Slot 3: J14 (Vrij)

|Poorten:|COM A (Serieel), COM B (Serieel), PAR (Parallel), USB 1 (USB), USB 2 (USB), USB 3 (USB), USB 4 (USB), KBD (Toetsenbord), MOUSE (Muis), CD-AUDIO IN 1 (Audio), CD-AUDIO IN 2 (Audio), J34:Primary IDE (Geen), J32:Secondary IDE (Geen), J35:Floppy (Geen), J7 (Midi), J7 (Midi), J7 (Midi), J21: NIC (Geen), Chassis Fan (Geen), J9: Speaker (Geen)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Celeron CPU 1400MHz

|Kloksnelheid:|1395 MHz

|Socket & Cache(s):|XU1, 256 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|254 MB RAM

|Type(s):|128 MB RAM (SDRAM PC-133 133 MHz, DIMM), 128 MB RAM (SDRAM PC-133 133 MHz, DIMM), 1 MB RAM (Flash, Onbekend)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|28,63 GB (28,63 GB (C:) )

|Vrije ruimte:|16,16 GB (16,16 GB (C:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: CD- of DVD-ROM station

|Model(len):|A: Onbekend, C: Maxtor 6E030L0 IDE, D: Compaq DVD-ROM SD-616T, E: HL-DT-ST CD-RW GCE-8240B

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Intel

|Model:|Intel® 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|Intel® 82815 Graphics Controller (Microsoft Corporation)

|Beeldprocessor:|Intel® 82815 (0x1132)

|Geheugengrootte:|32 MB VRAM

|Stuurprogramma:|i81xdnt5.dll, versie 6.13.01.3198

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Plug en Play-monitor

|Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

|Kleurdiepte:|24-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Logitech

|Model:|Logitech USB Wheel Mouse

|Aantal knoppen:|3

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.0.3, MAC: 00:02:44:A9:C8:CA, DHCP: 192.168.0.1

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|9.0c

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows XP Home Edition

|Versie:|5.1.2600

|Service Pack:|Service Pack 3

empty.gif

[/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Zielig he :7

Bewerkt: door Kenny-Petrovic
Geplaatst:

Het hangt allemaal af van jou wensen Kenny-Petrovic. Gezien je huidige systeem en jouw budget ga je nu met sprongen vooruit. Tevens zal je aan moeten geven of je de optische drives (DVD / CD) uit je oude PC wilt gebruiken in je nieuwe PC. Of dat je een nieuwe optische drive wilt, als je wilt met Blu-Ray mogelijkheden. Hoe meer jij van jouw wensen vertelt hoe beter het wordt om iets samen te stellen. Als voorbeeld heb ik nog wat samengesteld, hierin kan je zelf je DVD-drives overzetten van je oude naar de nieuwe PC. Ik zit ver onder je maximale budget, dus dan hou je nog geld over om spellen te kopen die je daarop wilt spelen. Ik heb geprobeerd om rekening te houden met zowel kwaliteit als prijs, dus niet alles is het goedkoopste, het kan dus nog goedkoper.

• Processor: Intel i7 920 2,66GHz
  • Geheugen: 6GB RAM (triple channel)
  • Moederbord: Asus P6T SE
  • Grafische kaart: ATI Radeon HD5870 1GB
  • HDD: 1TB (Western Digital)
  • Behuizing: een (goede) goedkope kast van Antec
  • Voeding: 650Watt (Corsair)
  • Windows 7 Home Premium 64bit OEM

Dit pakket kost nog net geen €1300 en je zal dus zelf (of je kennis) die DVD drive(s) erin moeten zetten. Klik

Als je dit door Azerty in elkaar laat zetten wordt het dus €1360. Klik

Geplaatst:

Het hangt allemaal af van jou wensen Kenny-Petrovic. Gezien je huidige systeem en jouw budget ga je nu met sprongen vooruit. Tevens zal je aan moeten geven of je de optische drives (DVD / CD) uit je oude PC wilt gebruiken in je nieuwe PC. Of dat je een nieuwe optische drive wilt, als je wilt met Blu-Ray mogelijkheden. Hoe meer jij van jouw wensen vertelt hoe beter het wordt om iets samen te stellen. Als voorbeeld heb ik nog wat samengesteld, hierin kan je zelf je DVD-drives overzetten van je oude naar de nieuwe PC. Ik zit ver onder je maximale budget, dus dan hou je nog geld over om spellen te kopen die je daarop wilt spelen. Ik heb geprobeerd om rekening te houden met zowel kwaliteit als prijs, dus niet alles is het goedkoopste, het kan dus nog goedkoper.

• Processor: Intel i7 920 2,66GHz
  • Geheugen: 6GB RAM (triple channel)
  • Moederbord: Asus P6T SE
  • Grafische kaart: ATI Radeon HD5870 1GB
  • HDD: 1TB (Western Digital)
  • Behuizing: een goedkope kast van Antec
  • Voeding: 650Watt (Corsair)
  • Windows 7 Home Premium 64bit OEM

Dit pakket kost nog net geen €1300 en je zal dus zelf (of je kennis) die DVD drive(s) erin moeten zetten. Klik

Als je dit door Azerty in elkaar laat zetten wordt het dus €1360. Klik

Ik vind dit er prima uit zien,

Ik heb 2 dvd drives in mijn pc zitten dus ik kan neem ik aan ook wel een brand programma instelleren bij mijn nieuwe pc of mag ik daar niet over praten op dit forum?

De drives kunnen inderdaad worden overgezet en dan is ruim €1300 een mooie prijs ik denk wel dat dit hem gaat worden.

Geplaatst:

Brand programma's zijn niet illegaal hoor, je kan er wel dingen mee doen die illegaal kunnen zijn. Maar het is volledig legaal om reserve kopieën te maken van je DVD's voor eigen gebruik. ^_^

Geplaatst:

ik heb een kleine aanmerking op koe's lijstje, ik heb zelf net even gekeken en wat ik gemerkt heb is dat de corsair voedingen behoorlijk duur zijn, een OCZ of Coolermaster is iets goedkoper en is qualitatief ook net iets beter, ik heb verder neit echt verder gekeken dan vermogen en prijs maar qua dat kwam een OCZ of Coolermaster er goedkoper uit.

Geplaatst:

Ik snap persoonlijk niet waarom iedereen een i7 920 in een PC wil proppen. Het goedkoopste moederbord voor die processor kost 170 euro. Ik zou een moederbord van rond de 100 euro nemen in combinatie met een i7 860.

Geplaatst:

dat is een optie ja, echter ga je dan naar socket 1156 en dat beid minder mogelijkheden dan 1366.

Het geld dat je daarmee bespaart kan je wel weer mooi gebruiken voor andere dingen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...