..::Dracula::.. Geplaatst: 15 februari 2010 Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 ik heb een groot probleem met mijn computer,als hij opstart lijkt het eerst normaal te gaan,dan komt ie op het scherm die je krijgt als het opstarten is foutgegaan(stroomuitval,hardware,of dergelijks),ik kies daarna start windows normaly,dan lijkt ie op te starten,om na een tijdje weer bij het zelfde scherm terug te komen,als ik de laaste werkende opties doe,zelfde verhaal,safe mode is zelfde verhaal,alleen dan komt er een blauw scherm langs in een fractie van een seconde,kan iemand mij helpen,ik heb een vrij oude computer,ik type dit atm op de ps3,ik ben bereikbaar door de accountnaam qazz32 (natuurlijk check ik hier ook van tijd tot tijd),alvast bedankt Reageren
wesley123 Geplaatst: 15 februari 2010 Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 schakel eens in dat zelfde menu het automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout uit, dan zou hij moeten blijven hangen. Heb je, voordat dit voorkwam iets geinstalleert? iets veranderd of iets dergelijks? Reageren
..::Dracula::.. Geplaatst: 15 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 in het menu dat ik bedoel staat dat niet,alleen safemode,safemode met netwerk(ofzoiets),safemode met cmdprompt,laaste goede instellingen,en gewoon,ik heb ervoor niks veranderd,dus daaraan kan het niet liggen Reageren
Sprunk Geplaatst: 15 februari 2010 Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 Het enige wat je nog kan doen is opstarten vanaf de CD-rom. Althans, dat is de meest gangbare weg, en volgens mij ook de enige. Ik hoop dus voor je dat je de CD van jouw Windows versie ergens hebt liggen. De Windows CD/DVD zul je in je PC moeten doen, en vervolgens zul je de PC opnieuw op moeten starten. Je krijgt dan vlak na de BIOS-post een schermpje waarin iets staat als: Klik op een toets om op te starten vanaf CD-rom. Klik dan op een toets en wacht tot setup alles in je geheugen heeft geladen. Dan krijg je een scherm met diverse opties die je kunt kiezen. Kies hier voor repair en volg de instructies op het scherm. Succes. Reageren
..::Dracula::.. Geplaatst: 15 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 (bewerkt) ik heb de illigale versie van windows,ik zal eens kijken of een een cd daarvan kan vinden(en weer eens bedankt broerlief,voor de mooie illigale versie van windows),iemand nog een andere tip? edit:heb een paar cdtjes gevonden,ga ze nu uitproberen edit2:ik kreeg opeens een blauw scherm,iets van shut down to prevent damage en UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME plus onderaan *** STOP (0x0000edc,0x86f57c08,0xc0006,0x000000000,0x000000000) Bewerkt: 15 februari 2010 door ..::Dracula::.. Reageren
Sprunk Geplaatst: 15 februari 2010 Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 ik heb de illigale versie van windows,ik zal eens kijken of een een cd daarvan kan vinden(en weer eens bedankt broerlief,voor de mooie illigale versie van windows),iemand nog een andere tip? edit:heb een paar cdtjes gevonden,ga ze nu uitproberen edit2:ik kreeg opeens een blauw scherm,iets van shut down to prevent damage en UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME plus onderaan *** STOP (0x0000edc,0x86f57c08,0xc0006,0x000000000,0x000000000) Wanneer krijg je die foutmelding precies? Bij het starten vanaf de CD of bij het starten van Windows? Wat heb je precies al gedaan? Heb je de repair eens uitgevoerd? Reageren
..::Dracula::.. Geplaatst: 15 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 dat blauwe scherm gebeurde toen ik 1 van de 2 vermoedelijke (illigale) windows cd erin had,zonder dat ik ook maar iets een menu had gevonden Reageren
Sprunk Geplaatst: 15 februari 2010 Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 Ik ben geen techneut, maar als Windows ook niet via een CD wilt starten, heb je echt een groot probleem imo. Ik denk, maar dat is puur op basis van 1+1=2, dat er iets mis is met ofwel je HDD ofwel je interne geheugen. Want als Windows in geen enkel opzicht wilt starten, moet er haast wel ergens iets kapot zijn. Maar nogmaals, ik ben geen techneut en het is puur speculatie. Als ik jou was zou ik eens informeren bij een lokale PC boer. Overigens vind ik het vervelend om te zeggen, maar zodra er illegale spullen bij betrokken worden, mogen we je niet verder helpen volgens de forumregels. Reageren
..::Dracula::.. Geplaatst: 15 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 bij het probleem zelf is niks illigaals betrokken,en dat mag volgens mij,alleen de oplossing is een tikje illigaal,hij wil trouwens wel opstarten,ik krijg zelfs het windows XP schermpje te zien voordat ie weer terugspringt,of een blauw scherm geeft Reageren
wesley123 Geplaatst: 15 februari 2010 Rapport Geplaatst: 15 februari 2010 http://support.microsoft.com/kb/297185/nl http://support.microsoft.com/kb/315403/nl meer kan ik ook niet vinden. Wat ik vermoed is corruptie van je harde schijf, een fout tijdens updaten etc. Hoe lang heb je het OS er al op? ik denk dat een volledige reinstall de enige optie is Reageren
graafschap.b Geplaatst: 17 februari 2010 Rapport Geplaatst: 17 februari 2010 ik denk als ik het zolees dat de enige opslossing wat persoon boven mij al zecht het os er opnieuw op zetten dus -rebooten- pak de cd van je o.s. en start de pc op. ga dan je bios in MAAR voor dat je dat doet...! de bios zijn de instellingen van je hele computer hardware dus pas er mee op. doe alleen wat ik zeg en ga niet in andere delen van de bios rotzooien want je kan hem ook overclocken in de bios. of je crasht je hele computer er mee. ok--> ga bios in ( door op del f2 etc te drukken maar hij geeft het aan waar je op moet klikken) ga naar het menutje ''boot'' klik ( press enter ) op de divice ( weet zo snel naam niet 100% ) maar in ieder geval niet de HDD. dan kunnen daar 2 - 3 dingen staan 1st boot divice set to: HDDblablabla 2de boot divice set to cd bla bla bla 3rd boot divice set to: enebled ( of remove able flash drive ) zo iets krijg je tezien dan verander de 1ste naar cd door hem teselecteren en op enter te drukken. zet de 2de op [enabled] en 3de als die er dan nog is ook op [enabled] ga dan naar ''exit'' en kies ''exit & save changes'' dan gaat hij de bios uit en kom je bij een zwart scherm. daar staat als het goed is iets over ''boot from cd or dvd press any key'' druk je op een knopje op je toetsen bord en dan krijg je de instalatie van de OS die je hebt. je installeert je besturings systeem dan op nieuw en je oude spullen de op de c shijf stonden komen in een map ''windows.old'' testaan ( altans... dat is zo bij windows vista ) PS: mocht je iets fout doen in de bios zet het dan gelijk trug naar wat het voor heen was en gl met je pc. ik hoop dat dit heeft geholpen :cya: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.