Jump to content

Computer Upgraden

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik ben van plan om mijn PC te gaan upgraden, maar ik zit met een probleem, ik zoek eerst een nieuwe videokaart om mijn specs te kunnen achterhalen, dit omdat mijn huidige grafische kaart is doorgebrand (koeling met stof dichtgeslibd). Daarom ben ik nu eerst op zoek naar een niet al te duur maar toch wel redelijk video-kaartje om toch mijn specs te kunnen achterhalen en evt. dat ik die nog kan gebruiken.

Het is een peecee van 7 á 8 jaar oud met dan ook alle hardware erin uit die tijd. Dus ook een hele lage voeding (~250watt), maar wat wel is, er zit een Intel Pentium IV Processor in met 2.67Ghz. Dus eigenlijk wil ik alles eruit halen en upgraden. Ook de harde schijf en het moederbord, maar eerst ben ik dus op zoek naar een video-kaart die ik later dus ook kan gebruiken, nadelig is dus dat ik alleen PCI en AGP poorten heb.

Nu heb ik een paar kaarten die mij wel goed lijken:

Dit lijken mij wel redelijke kaarten.

Dit is uiteindelijk wat ik nieuw wil hebben:

Harde schijf (minstens 1TB)

Nieuw moederbord

Cardreader (voor in de case)

Geluidskaart (eventueel)

Nieuwe voeding

Nieuwe processor

Wat ik uiteindelijk wil is er dus een game-pc van maken die GTA IV minstens op Medium aan zou kunnen en dergelijke. Momenteel heb ik dit:

Schijfbrander

Schijflezer

Cardreader

Gigabyte GA-8S648FX Moederbord

Onboard nVidia videokaart (kapot)

Netwerkkaart (draadloos)

Intel Pentium IV 2.67Ghz Processor (Socket 478)

Elixr 512MB DDR2 geheugen

Meer weet ik er zo niet van. Heb moederbord op gezocht op het moederbord zelf.

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Als je een pc wilt hebben die gta 4 op medium aankan kun/moet je een nieuwe pc kopen.

Pentium 4 is daar lange niet sterk genoeg voor.

Wat ook wel handig is, is dat je een budget geeft.

Als je een pc wilt hebben die gta 4 op medium aankan kun/moet je een nieuwe pc kopen.

Pentium 4 is daar lange niet sterk genoeg voor.

Wat ook wel handig is, is dat je een budget geeft.

Ik heb niet echt een budget, want ik heb het geld nog niet, ik denk dat het tegen de 800 euro aan kan lopen en dat ik het dan zelf in elkaar zet. Ik heb hier wel een set die door Sprunk eens voor een vriend van mij is samengesteld maar dan heb ik ook een nieuwe PC en vraag me af of die nu nog steeds zo goed is omdat die in September is samengesteld: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[33536]=2&product[80421]=1&product[230784]=1&product[224674]=1&product[71322]=1&product[230048]=1&product[225854]=1&product[35626]=1&product[7517]=1

Deze lijkt mij ook wel heel erg goed. Ik wil namelijk een pc die ik uiteindelijk als ik wil nog kan gaan casemodden en een plexiglas plaatje enzo in kan zetten. Maar die set lijkt mij wel über pwnage :sigaar: Maar wat ik eventueel wel wil gaan doen is er Windows 7 Ultimate 64Bits erop zetten dus aan werkgeheugen mag van mij nog zekers omhoog :sigaar: En natuurlijk nog een tweede schijf-station erin, lijkt mij ook wel fijn :)

En wat mij ook wel fijn lijkt is koeler-control en grotere fans :*D

Uiteindelijk wil ik niet boven de 800 euro uitkomen :)

Link doet het niet :7

En 800 euro is zat voor een pc die gta 4 op medium aankan :puh:

Dat is een mooi setupje maar geen videokaart xD

Bewerkt: door Kryziek

Link doet het niet :7

En 800 euro is zat voor een pc die gta 4 op medium aankan :puh:

Dat is een mooi setupje maar geen videokaart xD

Wat is de beste videokaart die ik erbij kan krijgen om niet boven de 800 euro uit te komen? :) Ga denk ik voor de ATi Radeon HD4850, maar ik krijg meerdere zoek-resultaten op Azerty: http://www.azerty.nl/producten/zoek?ZOEKTERMEN=Radeon+HD4850&ZOEK=Zoek

En nog één klein vraagje... Ik ben totale hardware-noob, nouja, grotendeels dan. Zou een leek als ik zelf kunnen assembleren of zou ik dit beter door Azerty laten doen?

EDIT: Is dit zo een goed systeem: =1&product[224674]=1&product[71322]=1&product[230048]=1&product[225854]=1&product[35626]=1&product[7517]=2&product[199693]=1&product[216531]=1"]http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[230784]=1&product[224674]=1&product[71322]=1&product[230048]=1&product[225854]=1&product[35626]=1&product[7517]=2&product[199693]=1&product[216531]=1 ? Over mijn budget maar als iemand mij kan vertellen of dit een goede PC is en in welke mate dan heb ik het ervoor over _O_

Die case is, hoe zal ik het zeggen... Nogal duur. Ik zou als ik jou was richting Antec Nine hundred gaan, ook zeer degelijke en mooie cases die niet al te duur zijn. En je kan er ook veel casemods voor vinden.

http://www.azerty.nl/0-1043-11889/antec-nine-hundred-towermode.html

http://www.azerty.nl/0-1043-196174/antec-nine-hundred-two-midto.html

Nou, als ik een mooie case heb hoef ik niet eens te casemodden. En de MidTower is iets goedkoper in vergelijking met de Coolermaster :Y Maar ik weet niet... Denk dat ik de coolermaster het mooiste vind, tenzij er een vergelijkbare is maar dan goedkoper, want de case alleen al weegt 13 kilo :puh:

EDIT: Is dit geen goede kaart: http://www.azerty.nl/8-970-238998/asus-eah4890-htdi-1gd5-grafi.html ? Of weet je een andere goede grafische kaart? Ik ben bereid zelf in elkaar te zetten maar weet niet of dit als leek zijnde verstandig is :puh:

Geplaatst:

De HD4### serie is ondertussen al wat "verouderd", je neemt beter een kaart van de HD5### serie die in je budget past.

=1&product[230048]=1&product[232753]=2&product[243016]=1&product[207293]=1&product[227078]=1&product[234345]=1"]Klik

Zonder assemblage en case (die kies je dan maar zelf) en met HD5850, de op één na beste (betaalbare) kaart van Ati op dit moment. 750 euro, dus dan moet je maar kijken of je een groter budget hebt voor de case. :puh: Anders moet je snoeien in de hardware, en dat vind ik belangrijker dan de case.

De HD4### serie is ondertussen al wat "verouderd", je neemt beter een kaart van de HD5### serie die in je budget past.

=1&product[230048]=1&product[232753]=2&product[243016]=1&product[207293]=1&product[227078]=1&product[234345]=1"]Klik

Zonder assemblage en case (die kies je dan maar zelf) en met HD5850, de op één na beste (betaalbare) kaart van Ati op dit moment. 750 euro, dus dan moet je maar kijken of je een groter budget hebt voor de case. :puh: Anders moet je snoeien in de hardware, en dat vind ik belangrijker dan de case.

Dan ga ik voor een iets hoger budget, hardware is goed, case zoek ik zelf wel uit :D Bedankt _O_

Okee, heb even een andere case die ik denk ik ga halen, maar ik twijfel tussen twee... :{

http://www.azerty.nl/8-51-84097/cs-el-diablo.html

http://www.azerty.nl/8-51-87882/alienxor-gc-02.html

Welke zou ik halen? :engel: De CS El Diablo is echt wel super vet met die LED-Lichten enzo, maar de Alienxor is ook cool wegens de Alien-Look... Ik kan niet kiezen :-(:cry:

Ik ga voor de AlienXor _O_

Geplaatst:

Sorry dat ik het zeg, maar wat een afzichtelijke kast. :{

Vind jij :t

En nog een vraagje... De kast heeft plaats voor drie 120mm fans. Zal ik deze ook nog aanschaffen? Heb nu een Revoltec Airguard, maar als ik deze aanschaf, waar sluit ik deze dan aan? :?

Geplaatst:

Denk niet dat dat nodig is. Je sluit de fans via een kabeltje op je mamabord aan. :puh:

En waar? Of staat dat er allemaal bij in de doosjes? :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...