Jump to content

iPod touch


Swiggers

Recommended Posts

GTAForummers,

Ik heb gister bij de mediamarkt in Enschede een iPod touch 8GB gekocht.

Ik heb hier een aantal vragen over en ik hoop dat de iPod bezitters op het forum mij hierbij kunnen helpen.

Als eerst;

1. Gister heb ik de iPod gehaald. Houd dat in dat ik de 3G heb? (derde generatie)

2. Ik ben waarschijnlijk van plan om hem te jailbreaken maar is dit zonder risico('s)?

3. Als ik de iPod heb gejailbreakt op bijvoorbeeld firmware 4 (Ik noem maar wat als voorbeeld) en Apple brengt een nieuwe firmware uit: Firmware 5, kan ik deze dan gewoon downloaden ondanks dat ik de iPod heb gejailbreakt?

4. Kan ik de jailbreak ongedaan maken?

5. Wat is rebooten?

Bij voorbaat dank,

DSgregor

Link to comment
Delen op andere websites

1. De iPod touch bij normale verkooppunten is de 3e generatie.

2. Veel informatie over jailbreaken vind je >>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

3. Volgens mij moet je bij elke nieuwe versie handmatig alles updaten.

4. Dit kan door de standaardsoftware terug te zetten (bron: >>> Door Jowx: Verwijderd.. <<< ).

5. Rebooten betekent opnieuw opstarten.

Link to comment
Delen op andere websites

1. Gister heb ik de iPod gehaald. Houd dat in dat ik de 3G heb? (derde generatie)

Ja, waarschijnlijk wel.

2. Ik ben waarschijnlijk van plan om hem te jailbreaken maar is dit zonder risico('s)?

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

3. Als ik de iPod heb gejailbreakt op bijvoorbeeld firmware 4 (Ik noem maar wat als voorbeeld) en Apple brengt een nieuwe firmware uit: Firmware 5, kan ik deze dan gewoon downloaden ondanks dat ik de iPod heb gejailbreakt?

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

4. Kan ik de jailbreak ongedaan maken?

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

5. Wat is rebooten?

Rebooten is het opnieuw opstarten van je ipod d.m.v de terugknop en de sluimer knop samen in te drukken (die gene aan de bovenkant, en die ronde knop). Een specialere versie van opnieuw opstarten, waardoor soms Apps beter lopen, er iets meer geheugen vrij komt (denk aan 5 mb) etc.

Zelf is mijn ipod gejailbreakt, en ik geniet ervan. Zelf ga ik er ook vanuit dat ik die garantie niet nodig heb, en dat mijn ipod nog wel één à twee jaar mee gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je duidelijke reactie! Daar heb ik echt wat aan.

Nu heb ik nog een paar vragen aan jou. Wat kun je nou precies meer met een gejailbreakte iPod?

En hoeveel GB en welke G heb jij? En met welk jailbreak programma heb jij je iPod gejailbreakt?

Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

Edit: mag ik nog even iets toevoegen? Jawel he?

Als je een ipod touch 8gb hebt gekocht, zoals jij zegt, is dat de 2e generatie. Er bestaat namelijk geen 3e generatie 8gb. Een kenmerk van de 3e generatie is dat ie geleverd wordt met een koptelefoon met afstandsbediening en microfoon erin. En zoals er op de site van Apple ziet, wordt de 8gb zonder die koptelefoon geleverd, in tegenstelling tot de 32 en 64 gb :D

Link to comment
Delen op andere websites

1. Gister heb ik de iPod gehaald. Houd dat in dat ik de 3G heb? (derde generatie)

Normaal wel, maar als je zeker wil zijn kan je kijken naar het aantal lijntjes tekst op de achterkant. Zijn dit er twee of drie, dan is het een 3G. Zijn het er 4, dan is het een 2G.

2. Ik ben waarschijnlijk van plan om hem te jailbreaken maar is dit zonder risico('s)?

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

3. Als ik de iPod heb gejailbreakt op bijvoorbeeld firmware 4 (Ik noem maar wat als voorbeeld) en Apple brengt een nieuwe firmware uit: Firmware 5, kan ik deze dan gewoon downloaden ondanks dat ik de iPod heb gejailbreakt?

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

4. Kan ik de jailbreak ongedaan maken?

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

5. Wat is rebooten?

Heropstarten.

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Jowx: Verwijderd.. <<< (mogen we hier niet over praten) >>> Door Jowx: Verwijderd.. <<<

>>> Door Jowx: Fijn dat je aangeeft dat je weet dat je er niet over mag praten, maar het vervolgens gewoon doet. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Jailbreaken is illegaal (althans, het wordt gebruikt voor illegale doeleinden) en wij ondersteunen dat dus niet, topic gesloten.

Overigens valt het me vies tegen van een aantal leden dat ze hierin hulp verlenen. Het moet bekend zijn dat dit soort onderwerpen hier niet besproken mogen worden. De eerstvolgende keer zitten hier dan ook consequenties aan vast, dit geldt nog meer voor leden waarvan verwacht wordt dat ze het goede voorbeeld geven.

Locked. :slotje:

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...