Jump to content

Programma's aan de taakbalk vastmaken (W7)


Donald F. Duck

Recommended Posts

Ik heb per ongeluk een paar dagen geleden Windows Verkenner van de taakbalk in Windows 7 losgemaakt (rechtermuisknop > Van de taakbalk losmaken o.i.d.). Ik wil hem terugzetten, maar dat lukt niet.

Ik heb al eens met google gezocht, daar kwam ik erachter dat ik hem weer vast kan maken door rechtermuisknop > Aan de taakbalk vastmaken te drukken. Dit werkt niet, de taakbalk blijft leeg. Wanneer ik het nog eens wil doen, staat er 'Van de taakbalk losmaken'. Als ik dit doe en hem weer opnieuw vastmaak, staat hij er ook niet.

Ook heb ik gevonden dat je hem ook naar de taakbalk kan slepen. Ook geprobeerd, werkte ook niet.

Is er een oplossing voor dit probleem?

Link to comment
Delen op andere websites

Werkt ook niet (er komt zo'n rood rondje met een schuine streep bij het pijltje wanneer ik hem sleep), en is explorer.exe niet het proces voor Windows Verkenner?

Edit: Nu zie ik dat ook bij explorer.exe zo'n rood rondje met een schuine streep komt.

Het lijkt dus dat de snelkoppelingen 'onzichtbaar' zijn in de taakbalk.

Ik zal eens kijken bij explorer.exe in de windows map of daar 'Van de taakbalk losmaken' bij het rechtermuisknop-menu staat.

Edit2: Er staat 'Van de taakbalk losmaken', dus ik denk dat de snelkoppelingen 'onzichtbaar' zijn.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Daar heb ik geen idee van. Maar wat je wilt is de snelkoppeling naar Windows Verkenner vastplakken op je taakbalk toch? Zodat hij (ook als je geen verkenner open hebt staan) altijd op je taakbalk staat.

Wat je dan toch echt moet doen is naar Start gaan, onderin 'Windows Verkenner' intikken, daarna Onder programma's 'Windows Verkenner' op je taakbalk slepen en klaar. Heb het zojuist bij mezelf geprobeerd en het werkte.

Kun je anders even aangeven waar het mis gaat? Waar werkt het niet meer?

Edit:

Als er staat dat je hem kan losmaken, staat hij vast. Heb je de snelkoppeling van Verkenner al op je taakbalk staan?

Bewerkt: door Kloep
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de snelkoppeling er niet opstaan, maar toch geeft rechtermuisknop > explorer.exe (D:\Windows\explorer.exe) aan: 'Van de taakbalk losmaken'.

Ik heb verder gezocht, toen zag ik een mogelijkheid om het via een of andere Microsoft-service op te lossen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds werkt het niet.

Edit: Ook stond er ergens dat ik een .reg bestand moest downloaden en starten om het werkend te krijgen. Gedaan, opnieuw aangemeld, nog steeds werkt het niet.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de snelkoppeling er niet opstaan, maar toch geeft rechtermuisknop > explorer.exe (D:\Windows\explorer.exe) aan: 'Van de taakbalk losmaken'.

Ik heb verder gezocht, toen zag ik een mogelijkheid om het via een of andere Microsoft-service op te lossen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds werkt het niet.

Edit: Ook stond er ergens dat ik een .reg bestand moest downloaden en starten om het werkend te krijgen. Gedaan, opnieuw aangemeld, nog steeds werkt het niet.

En probeer dit dan eens met Windows Verkenner, want volgens mij heb je die nodig in plaats van Explorer.exe.

Zoals BanaanDaan al hierboven mij zei, open verkenner (via bovenstaande manier) en zet hem vervolgens vast.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik Windows Verkenner zoek, en ik druk rechtermuisknop hierop, staat er geen 'vastmaken', ik denk omdat dit een snelkoppeling is naar explorer.exe (als ik op Bestandslocatie openen druk kom ik bij D:\Windows\explorer.exe).

De manier van BanaanDaan gaat niet, want dat knopje heb ik op de een of andere manier niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik Windows Verkenner zoek, en ik druk rechtermuisknop hierop, staat er geen 'vastmaken', ik denk omdat dit een snelkoppeling is naar explorer.exe (als ik op Bestandslocatie openen druk kom ik bij D:\Windows\explorer.exe).

De manier van BanaanDaan gaat niet, want dat knopje heb ik op de een of andere manier niet.

Je explorer.exe moet toch in C:\Windows\ staan, want je besturingssysteem staat daar toch. Dus probeer de explorer.exe van de C schijf eens op de taakbalk vast te pinnen. Hopelijk werkt het zo wel.

Mvg, BV_1993

Link to comment
Delen op andere websites

Ik draai mijn Windows versie op D, eerst draaide ik deze op C, maar toen ik overging naar Vista SP1 zette ik deze op (toen) E, waardoor dat C werd. Op de een of andere manier, toen ik 7 erop zette (op toen/huidig D), bleef dit staan. Als ik C:\Windows\explorer.exe erin zet krijg ik die van Vista.

Edit: @Hieronder: Dat doe ik de hele tijd, zie maar een paar posts hierboven. BV_1993 snapte alleen niet waarom ik steeds D:\ aangaf.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Ik draai mijn Windows versie op D, eerst draaide ik deze op C, maar toen ik overging naar Vista SP1 zette ik deze op (toen) E, waardoor dat C werd. Op de een of andere manier, toen ik 7 erop zette (op toen/huidig D), bleef dit staan. Als ik C:\Windows\explorer.exe erin zet krijg ik die van Vista.

Edit: @Hieronder: Dat doe ik de hele tijd, zie maar een paar posts hierboven. BV_1993 snapte alleen niet waarom ik steeds D:\ aangaf.

Ja, je hebt je Windows 7 op een tweede partitie geïnstalleerd. Maar dan staat hij nog steeds niet op D hoor.

Dit is wat je normaal moet zien onder de besturingssystemen:

Vista: C: Partitie met Win Vista / D: Partitie met Win 7

7: C: partitie met Win 7 / D: Partitie met Win Vista

Zoals je hierboven ziet staat het besturingssysteem dat je draait altijd op C en nooit op D. Daarom werkt de explorer.exe van op de D partitie niet. Dus je moet gewoon de explorer.exe van de C partitie nemen.

Mvg, BV_1993

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...