Jump to content

Zwart beeld


Dieko

Recommended Posts

Beste lezers

Ik zat net een leuke video te bewerken en toen was het opeens zwart. De PC bleef wel aan.

Dus ik restart mijn computer en zie nog steeds zwart. Je ziet niet eens een bios of iets anders alleen zwart.

Wie kan mij dit probleem verhelpen?

Ik heb Windows Xp

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb niet veel verstand van video bewerken, maar kan het ook zijn dat je kaart er uit is geklapt?

als je een laptop of monitor kan regelen (of als het wil een TV) dan kun je kijken of je grafishe kaart dood is of dat het je monitor is ;)

groeten

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kunnen 2 dingen zijn: je videokaart of je beeldscherm. Probeer een andere computer (laptop) te regelen om te kijken of het toevallig het scherm kapot is, anders is het sowieso de videokaart.

Zal ik even doe,, bedankt!

ik heb niet veel verstand van video bewerken, maar kan het ook zijn dat je kaart er uit is geklapt?

als je een laptop of monitor kan regelen (of als het wil een TV) dan kun je kijken of je grafishe kaart dood is of dat het je monitor is ;)

groeten

Videokaart is ingebouwd, en hij zit vast

Link to comment
Delen op andere websites

"Eruitklappen" kan ook betekenen dat hij kapot is. Misschien doorgebrand door te zware bewerkingen.

Probeer eerst eens het beeldscherm op een andere pc te testen, of een ander beeldscherm op deze pc.

Mvg,

Flitskikker

De laptop werkt wel op de beeldscherm.

Ik heb er ook een andere videokaart ingedaan maar dat lukt ook niet

Link to comment
Delen op andere websites

Andere kaart er in drukken werkt ook niet altijd... want je bios moet goed staan, en om die blind in te stellen is het een probleem :S

Ik kan je hierbij niet helpen, als je weet wat voor moederbord er in je PC zit, zouden mensen met een soort gelijke bios, je eventueel instructies kunnen geven.

Groeten

Link to comment
Delen op andere websites

Nu is het weer zwart. Daarvoor was het beeldprobleem verholpen en toen ging ik de pc herstarten en was het weer zwart.

Er zit maar 1 onboard kaart erin, hij zit de hele tijd al in de blauwe.

Bewerkt: door Flitskikker
Quote weggehaald
Link to comment
Delen op andere websites

ok dit probleem heb ik toevallig 2 dagen geleden nog gehad.

kon nergens iets op het inter net vinden.

dus ben ik maar gaan zoeken...

1ste mogelijke oorzaak: zitten al je kaarten in je computer wel goed vast?

2de mogelijke oorzaak: is er iets kapot?

3de mogelijke oorzaak: heb je bios ge update of is bios naar de knoppen?

==

op lossingen.

haal je pc los en loop alles na in je pc

EGT ALLES , haal alles er even uit en blaas de stof uit de sloten en van de kaarten af.

doe dan alles weer in mekaar en druk het nog even extra aan ( niet al te hard )

==

vervang alles 1 voor 1 en zoek het probleem op.

als je peg hebt is het je moederbord en moet je egt ALLES zelfs voeding vervangen om te kijken of dat het is.

==

bios kapot? ga naar de winkel toe daar bemoei ik me niet mee

==

bios geupdate en hij doet het niet meer? pak je usb waar je de boot op hebt staan en laat die booten als 1ste.

===========

wat mijn probleem was:

ik had na 1 hele dag zoeken vervangen prutsen en weet ik veel wwat eindelijk het probleem gevonden....

mijn moeder bord was kapot.

en had ik ook nog de pech dat ze geen mobo's meer hadden die bij mijn processor pasten.

mijn huidige processor was net 1 serie telaag dan dat de laagste moederbord daar ondersteunde :duh:

moest die dus ook nieuw halen.

dat werd een duur geintje van 200 euro terwijl ik net een kast van 190 euro had gehaald :duh:

ok ik hoop dus voor jou dat er iets simpels kapot is en niet je moederbord of bios.

gl met het en je kan me altijd mailen voor vragen pb niet aangezien ik bijna niet online ben hier op het forum ( heb het beetje verlaten :puh: )

Bewerkt: door graafschap.b
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...