Jump to content

Nieuwe computer


Ruben28

Recommended Posts

hallo,

ik krijg binnenkort een nieuwe computer met windows 7,

ik neem aan dat GTA SA daar op werkt?

maar wat ik eigenlijk wilde vragen is: ik speel GTA SA nu op mijn oude computer, maar nu wil ik GTA SA ook op mijn nieuwe computer gaan spelen

(dan installeer ik GTA SA daar eerst opnieuw) met de save game die ik nu (op mijn oude computer) heb.

hoe moet ik dat doen?? alvast bedankt _O_

Link to comment
Delen op andere websites

hallo,

ik krijg binnenkort een nieuwe computer met windows 7,

ik neem aan dat GTA SA daar op werkt?

maar wat ik eigenlijk wilde vragen is: ik speel GTA SA nu op mijn oude computer, maar nu wil ik GTA SA ook op mijn nieuwe computer gaan spelen

(dan installeer ik GTA SA daar eerst opnieuw) met de save game die ik nu (op mijn oude computer) heb.

hoe moet ik dat doen?? alvast bedankt _O_

Je neemt je installatie CD's/DVD en je installeerd GTA SA op Windows 7. Dan ga je naar je 'Mijn Documenten' map op je oude pc en daar zie je 'GTA San Andreas User Files'.

Kopier die map naar je 'Mijn Documenten' map op Windows 7 en dan zou het moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

De savegames zien er als volgt uit: GTASAsf#.b en zijn per stuk 198kB groot. Op de plaats van het # kunnen verschillende nummers staan, van 1 t/m 8, deze nummers corresponderen met de save-sloten in het spel. Zet die savegames even op een draagbaar medium zoals een USB stick, een MP3 speler of een diskette (een beschrijfbare CD, DVD en/of Blu-ray disc is uiteraard ook mogelijk maar zonde van dat schijfje als het niet re-writable is; een externe HDD is natuurlijk ook een optie).

Nadat je het spel op je nieuwe computer hebt geïnstalleerd zal het spel een nieuwe GTA San Andreas User Files map hebben aangemaakt bij je documenten. Als die map nog niet bestaat start dan eerst even het spel op op je nieuwe computer, dan wordt er een configuratie-bestandje (gta_sa.set) aangemaakt en die staat ook in diezelfde map / dan wordt die map ook aangemaakt. Verplaats of kopieer vervolgens je savegames van het draagbaar medium naar je nieuwe GTA San Andreas User Files map.

Nu kan je je oude savegames weer gebruiken. Succes en veel plezier. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

oke, heel erg bedankt :tu:_O_

heb ik weer zekerheid dat het goed gaat :Y

ehm, jij zei dat ik alleen de save games moest kopieren, maar in die map GTA San Andreas User Files staan ook 2 mappen en een ander bestandje, gta_sa.set volgens mij. Moet ik die ook mee kopieren of hoeft dat niet?

>>> Door _KoE_Mzungu: Plaats geen dubbelpost, gebruik gewoon de [bewerken]-knop om je laatste bericht aan te passen.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

ehm, jij zei dat ik alleen de save games moest kopieren, maar in die map GTA San Andreas User Files staan ook 2 mappen en een ander bestandje, gta_sa.set volgens mij. Moet ik die ook mee kopieren of hoeft dat niet?

Die kan je beter laten staan, anders krijg je misschien problemen met de instellingen. De andere map, GTA User Tracks, hoef je alleen maar te kopiëren als je daarin muziek hebt staan die je wilt bewaren voor GTA SA. En de map met foto's, gemaakt met je toestel in SA zal ook niet super belangrijk zijn, denk ik...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Het configuratie-bestand gta_sa.set bevat de instellingen / configuratie van het spel. Deze is voor elke computer anders afgestemd. Na de installatie van het spel op je nieuwe computer zal het spel een nieuwe aanmaken die afgestemd is voor je nieuwe computer. Het heeft geen zin om je oude te kopiëren, je loopt zelfs de kans dat het spel het niet doet met het oude bestandje van je oude computer. Niet doen dus.
  • De map Gallery bevat alle foto's / screenshots die jij in het spel hebt gemaakt. Mits jij in het spel de optie hebt aangezet om die foto's te bewaren. Dit zijn alleen foto's die met de in-game fototoestel zijn gemaakt. Als je die wilt bewaren kan je die ook kopiëren, dat is je eigen keuze.
  • De map User Tracks bevat of een snelkoppeling naar je muziek map op je oude computer of bepaalde muziekbestanden of een combinatie van beide. Indien je een snelkoppeling daar hebt staan moet je die niet kopiëren, deze zal hoogstwaarschijnlijk niet werken op je nieuwe computer. Maak eventueel op je nieuwe computer een nieuwe snelkoppeling aan naar je muziek-map. Muziekbestanden die in die map staan kan je natuurlijk wel kopiëren, ook dat is een persoonlijke keuze.

Als het alleen maar gaat om de savegames kopieer dan alleen de .b bestanden, dat is voldoende.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...