Jump to content

Eigen bands of covers van jezelf!


Exoit

Recommended Posts

Èxxoit, erg mooi nummer ;) Die zanger heeft echt een hele goede stem, als die stem gewoon clean is (Dus geen 20 filters eroverheen), dan zie ik wel een lichtpuntje in de toekomst voor jullie :$ Ga door met je band! :):tu:

Er zitten haast geen effecten over heen dus ik zou niet weten wat je bedoelt? Er zit alleen een compressor op en een galm. BTW, Ik ben de zanger (A). Maar hartstikke bedankt voor de leuke reactie! :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Exoit

    18

  • Djmaddox

    14

  • GwnHugo

    10

  • Fiegel5

    3

Top Posters In This Topic

Aangezien ik al drie jaar in een band speel en veel heb geleerd over wat je wel en niet moet doen, wat wel en niet goed klinkt en vooral hoe je iets moet doen als het gaat om bandjes... M'n vader heeft behoorlijk wat ervaring en kennis op dat gebied en ik weet onderhand dus wel een beetje waar ik het over heb, als ik kritiek geef :). Misschien dat het meeste niet positief commentaar is, maar ik geef liever negatief commentaar waar je wat aan hebt, dan loftuitingen waar je niets meer dan een goed gevoel van krijgt.


Exoit: Klinkt wel aardig, maar ik mis heel veel.

De opzet is leuk, maar... Jullie zijn met "maar 4 man", zoeken nog een gitarist én een bassist (de laatste is de belangrijkste persoon in de band, overigens, en dat zeg ik niet omdat ik zelf bassist ben), maar ik hoor slechts één gitaar en één zanger in het filmpje? Vier personen in een band is al meer dan genoeg, als je pas net begonnen bent. Hoe meer personen in de band, hoe lastiger het is om het boeltje strak te krijgen, waarmee ik bedoel dat het boeltje in de maat loopt, er geen tonen gemist of verkeerd aangeslagen worden etc.

De gitaarpartij vind ik niet echt goed ingespeeld: de slagakkoorden bijvoorbeeld worden niet altijd accuraat aangeslagen, in de zin van meer snaren aanslaan dan bij het akkoord horen. Ook in de tokkelstukjes wordt veelal een nootje overgeslagen. Je moet een nummer pas gaan opnemen als je de partijen zo ongeveer kunt dromen. Ook snap ik niet waarom je dit in godsnaam hebt ingespeeld op een elektrische gitaar. Pak een akkoestische gitaar met stalen snaren en het klinkt duizend keer beter!

De zang gaat de goede kant op. Het enige wat ik daar nog mis is wat kracht. De stem zelf klinkt best goed, maar hij zingt alsof-ie een slaapliedje aan 't zingen is. Probeer daar aan te werken. Tweede puntje over de zang is, dat de melodie van de zang niet echt origineel klinkt. Bij een nummer als dit, waar je slechts één instrument als ondersteuning hebt, moet je wel een erg interessante zang hebben om het nummer interessant te maken.

Het concept is leuk, maar een nummer als dat moet veel meer bevatten dan één gitaar en één zanger. Aangezien je het hele liedje door zo'n beetje hetzelfde deuntje speelt op de gitaar, begint dat na een tijdje te vervelen. Hierom moet je een bepaalde opbouw in je nummer stoppen. Begin bijvoorbeeld met gitaar en voeg daarna in volgorde eerst de zang, dan de bas, dan de drums en eventueel nog een tweede gitaar toe. Zo maak je het iets meer afwisselend, doordat elk stukje weer wat nieuws brengt. Ook kun je bepaalde stukken wat meer kracht geven door een ander effect te gebruiken op je gitaar, zoals bijvoorbeeld distortion in de refreinen.

Iedereen moet ergens beginnen, dus dit neem ik je allemaal niet erg kwalijk: zie het als advies! Luister naar muziek die jíj tof vindt en analyseer de nummers om te kijken hoe topartiesten een nummer opbouwen. Daar leer je veel van. Als je het nummer aan mensen laat horen, laat ze dan ook zeggen wat ze 'slecht' of saai vinden aan het nummer. Je moet een nummer steeds verbeteren en niet maken en daarna weer een ander nummer gaan schrijven.

Succes met je band :)!


Djmaddox: Klinkt best goed, alleen een beetje jammer van die meisjes die het hele nummer zo'n beetje kielhalen, vind ik. Beter had je alleen die jongen het laten zingen. Ook kunnen ze de volgende keer beter stil blijven staan: het is geen dansnummer?! Ook zitten die chicks constant uit de toon wat voor iemand die daar op let best irritant is :7. Instrumentaal klinkt het allemaal wel goed voor een voortgezet-onderwijs-bandje :)!

Over dat versterker-akkefietje: Gebruik altijd je eigen versterker. Als je een gitaarversterker hebt die hard genoeg kan, zet die dan gewoon neer op het podium. Zo behoud je ten eerste je sound. Vraag ze om er een microfoon voor te zetten, waarmee vervolgens jouw geluid wordt uitversterkt naar de zaal etc., is de sound-crew ook weer blij (dat was het tweede puntje). Wees nooit bang om je versterker iets harder te zetten, zolang het maar niet overdreven irritant boven de rest uitkomt. Zet 'm ook nooit harder dan twee-derde/drie-vierde van je maximum, want daar wordt-ie niet zo blij van.

Ik neem aan dat jij de sologitarist bent..? Probeer je slides wat sneller te doen. Verder klinkt je solo wel OK. Ik kan er niet zo heel veel van horen, aangezien het niet heel erg duidelijk is.

Beschouw dit als tips en hints :)


Paar filmpjes/sampletjes van de band waar ik in speel.. Ik ben overigens de bassist/zanger. Sinds m'n broertje er als tweede gitarist bij zit neemt hij ook een aantal zangpartijen voor z'n rekening, zoals die van Dani California en Holiday in onderstaande filmpjes. Zelf had ik Holiday liever zelf gezongen, maar dan gaat hij weer lopen zeuren dat hij niet aan z'n trekken komt.

Horse with no name

Holiday

Dani California

Een soort van gitaar-symfonie, zelf geschreven natürlich.. Het stuk heb ik nog niet opgenomen en hierom bevat onderstaande opname slechts computergegenereerde geluiden. Als je niet van rustige intro's houdt moet je doorspoelen; na de helft wordt 't wel vet :)! Ik ben vooral trots op de akkoordenschema's, die tamelijk origineel zijn, al zeg ik 't zelf :D. Het akkoorden-riffje dat op 5:56 ingaat vind ik het lekkerste van 't hele nummer, plus de solo die daarna komt dan. Met wat oefenen moet ik 't allemaal wel in kunnen spelen, aangezien ik na drie jaar bas ook al ruime 11 jaar klassiek gitaar ervaring heb. Als je je dat afvraagt: nee, hier hoort geen zang bij.

Met m'n eigen muziek is het zo dat ik het vaak een aantal keer moet luisteren voordat ik 't echt vet vind (want je moet je zelfgeschreven muziek toch vet vinden, anders is het poep?). Van dergelijke midi-gegenereerde mp3'tjes heeft de drummer uit m'n band al aardig wat op z'n mp3'speler staan :D.

Ik heb ook nog wel wat mp3'tjes van zelf-opgenomen stukjes, die zal ik binnenkort nog wel posten, als jullie daar interesse in hebben?

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Nette covers hoor!

Alleen zou ik wat aan je engels werken, want het klinkt niet echt overtuigend met een Nederlands accent. Anders zou ik je aanraden om Nederlands te zingen. Qua samenspel gaat het wel goed, maar de gitarist maakt best veel foutjes. Zoals je zelf al zei moet je je partij kunnen dromen. Je broertje mag trouwens ook iets minder inhouden qua stem.

mvg,

Hugo

EDIT: Ik zou bij die gitaar-symfonie niet allemaal effecten op die steel string zetten. Voor die tremolo klinkt raar. Een tremolo voor een steel string bestaat geeneens.

Bewerkt: door GwnHugo
Link to comment
Delen op andere websites

Nette covers hoor!

Alleen zou ik wat aan je engels werken, want het klinkt niet echt overtuigend met een Nederlands accent. Anders zou ik je aanraden om Nederlands te zingen. Qua samenspel gaat het wel goed, maar de gitarist maakt best veel foutjes. Zoals je zelf al zei moet je je partij kunnen dromen. Je broertje mag trouwens ook iets minder inhouden qua stem.

mvg,

Hugo

EDIT: Ik zou bij die gitaar-symfonie niet allemaal effecten op die steel string zetten. Voor die tremolo klinkt raar. Een tremolo voor een steel string bestaat geeneens.

Klopt, m'n Engelse uitspraak is belabberd: zo verwoordde m'n Engels docent het ook bij m'n mondeling. Ik ga simpelweg geen Engels zingen, we zijn geen BLØF ofzo..

Ik heb geen effecten op die steel string :7. Misschien klinkt dat zo, doordat het, zoals ik al zei, computergegenereerde prut is. Er zit overigens ook geen tremolo op :7.

M'n broertje zit pas korte tijd bij de band en het probleem is dat hij niks doet met het commentaar dat hij krijgt. Als ik iets zeg (wat twee op de drie keer is dat hij geen majeur akkoorden moet aanslaan waar een mineur akkoord hoort), dan krijg ik standaard een reactie die de woorden "betweter" en de constructie "en je denkt dat je alles beter weet omdat je gymnasium doet" bevat. Hij neemt niks van me aan. Overigens gaan de anderen wel vaak mee in wat ik zeg, maar dat wil nog lang niet altijd zeggen dat hij het dán doet. Z'n zang moet hij nog veel aan werken: hij zingt erg achterin z'n mond, wat niet goed is.

De solo-gitarist kan 't allemaal zat spelen, maar hij is te lui om te oefenen en verkakt daardoor vaak stukken. De techniek heeft hij wel, maar hij heeft verder weinig benul van de muziek zelf. Je moet 'm echt niet vragen of-ie even een solo in E kan spelen of een C in barré kan pakken...

Link to comment
Delen op andere websites

Heel erg veel goede tekst van Puma.

Kijk hier hebben we wat aan! Ik ben met dit soort kritiek super blij! Alleen 1 klein dingetje, het is met een semi akoestische gitaar ingespeeld. (A) Maar bedankt ik laat het vanmiddag aan de band zien!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga in het weekend weer iets opnemen met mijn gitaar ^_^, ik speel nog niet in een band maar als ik ongeveer 18 ben ga ik zeker in een band spelen :D

Bewerkt: door Metal-Bullets
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga in het weekend weer iets opnemen met mijn gitaar ^_^, ik speel nog niet in een band maar als ik ongeveer 18 ben ga ik zeker in een band spelen :D

Super vet! Zodra je het hebt, post het dan lekker hier! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

//awesome, we hebben een nieuwe zangeres gevonden die de muziekstijl die wij spelen wel leuk vind. =D De vorige zangeres vond onze muziekstijl heel erg raar en wou het dus ook niet zingen. duh.gif

Supervet! Ik zou graag wat van jullie willen horen! :$

Link to comment
Delen op andere websites

//awesome, we hebben een nieuwe zangeres gevonden die de muziekstijl die wij spelen wel leuk vind. =D De vorige zangeres vond onze muziekstijl heel erg raar en wou het dus ook niet zingen. duh.gif

Supervet! Ik zou graag wat van jullie willen horen! bloos.gif

Ik weet dat jij dat graag wilt. :puh:

Binnenkort gaan we weer eens jammen, dus dan ga ik proberen ervoor te zorgen dat er gerecored word.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je het echt een cover kunt noemen, maar ik heb met een vriend ooit eens een techno-"remix" gemaakt van Adagio For Strings, met Fruity Loops.

Radioversie (02:34):

Originele mix (08:24):

De Radio Edit vind ik zelf beter, de Original Mix is wat langdradig. :)

(En Tiësto's remix is ook beter natuurlijk :D)

Meer nummers van mij kun je op mijn muziek-YouTube-account vinden (degene met Mv8 in de titel, de andere zijn nummers van een vriend van mij of door mij gemaakte radioversies van bestaande nummers).

Tips zijn altijd welkom. :)

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

@Hugo:

Waarom verwijderd?

@Maddox:

Dat nummer is echt zo heerlijk! Succes met het coveren!

Wij hebben ook weer een nieuw nummertje!

Dit keer kompleet met orkest!

Niet mijn beste zangkunsten helaas :(.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...