Miek Geplaatst: 21 februari 2010 Rapport Geplaatst: 21 februari 2010 "Formule 1 2010... Het begin van een nieuw tijdperk.."Welkom bij het nieuwe 2010 topic. In dit topic kunnen jullie alles kwijt over de Grand Prix van 2010 in de koningsklasse van de autosport. Race data, autos, races, zo gek je het kunt bedenken, zolang het over het 2010 seizoen gaat.Formule 1 2009Formule 1 2009 reactietopicIn tegenstelling tot vorig jaar zal dit topic onmiddelijk gebruikt worden voor reacties en standpunten van de leden, en geen verslagen meer voorbereid worden.Ten opzichte van 2009 zijn er weinig veranderingen. Een van de grootste nieuwigheid is Het verboden van bijtanken. De rijders moeten allemaal met een volle tank aan de start staan en ervoor zorgen dat ze de hele race met de hoeveelheid benzine rijden zonder dat ze stilvallen. Daardoor worden er zuinigere motoren gemaakt (hoe minder benzine, hoe sneller) en worden de pitstops korter. Doordat er in 2010 13 teams en dus 26 rijders meerijden in een Grand Prix, is er een nieuw puntensysteem geïntroduceerd. De puntenindeling gaat nu als volgt:Eerste plek: 25 puntenTweede plek: 18 puntenDerde plek: 15 puntenVierde plek: 12 puntenVijfde plek: 10 puntenZesde plek: 8 puntenZevende plek 6 puntenAchtste plek: 4 puntenNegende plek: 2 puntenTiende plek: 1 punt Meer en meer teams kiezen voor een auto met een cockpit die doorloopt tot aan de achtervleugel. Bijvoorbeeld Force India: 2009 auto met cockpit die niet doorloopt2010 auto met cockpit die doorloopt PB mij als er belangrijke veranderingen niet bijgeschreven zijn . GPUpdate overzicht van teams en rijders 2010Door de toename van nieuwe teams en door andere omstandigheden zijn de rijderwissels erg toegenomen vergeleken 2010. Nog maar enkele rijders rijden bij hetzelfde team als vorig jaar.Nieuwkomers in de 2010 kalender zijn Canada en Zuid-Korea. Canada zien we sinds 2007 terug op de kalender.Vanaf heden kan alles wat je kunt linken aan het Formule 1 2010 seizoen hier gepost worden en mag er uitgebreid gediscusieerd worden. Het allerlaatste F1 nieuws vind je hier. Reageren
Gtaboy107 Geplaatst: 21 februari 2010 Rapport Geplaatst: 21 februari 2010 Heb er nu al zin in met de nieuwe teams! Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 echt die nieuwe teams gaan eerder rijdende chicanes zijn dan echte concurrentie, en dat is eigenlijk zonde, ze hadden de plaatsen moeten vergeven voor 2011 ipv 2010, dan hadden ze ten minste kans. De teams hebben nu in 3 maand een volledige auto moeten ontwikkelen, terwijl de meeste teams nu al met de 2011 auto zijn begonnen te denken, kortom ze missen bijna 10 maanden ontwikkelingstijd, die teams hebben simpelweg geen enkele kans. Verder word het een enorm spannend seizoen met 4 teams voor de titel en nog 3 outsiders voor de titel. Dan zijn er dus 4 teams die echt voor de titel kunnen gaan en de rest is eigenlijk outsider, met uitzondering op de nieuwe teams, ieder team maakt dus kans op de titel en dat maakt het wel erg spannend. Reageren
Fedmas Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Zo, zondag gaan we weer los. Heb zin in hockenheim, daar ga ik dit jaar heen. We zullen wel zien wat dit seizoen brengt. Wie wordt top, en wie wordt de flop volgens jullie? Ik denk dat Alonso het goed gaat doen, en de nieuwe teams de flop zijn. Reageren
Rullez Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Hopelijk word het weer een spannend seizoen. Reageren
TomFurga Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Geen tankstops meer, mogen ze nu de hele race zonder pitstop rijden? Reageren
Gijsso Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Alleen nog maar voor bandjes en wat anders, maar er mag geen druppel benzine in de tank komen tijdens een pitstop. Dus krijg je stops a la DTM, lekker 3-4 seconden Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 Ik heb niet zoveel met de F1, maar ik ben toch wel benieuwd of Schumacher het nog kan. Of hij positief van zich laat spreken of dat ie enigzins door het ijs zakt. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 Wie wordt top, en wie wordt de flop volgens jullie? Ik denk ook wel dat Alonso het dit jaar beter gaat doen en ik hoop dat Massa terug meedoet na zijn afwezigheid. Ik heb het van mijzelf niet zo voor Hamilton maar ik denk dat hij Button gaat overscaduwen dit jaar als ploegmaat, 2 Britten in een Brits team, dat zal wel nog wat opleveren . Reageren
Thundercover Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 Geen tankstops meer, mogen ze nu de hele race zonder pitstop rijden? Bedenk dat coureurs nog steeds verplicht zijn om de harde en de zachte band tijdens de race te gebruiken. Er zal per coureur die finisht dus tenminste één pitstop worden gemaakt. Zoals Gijsso zegt, zullen deze nu wel heel kort zijn. Vorig jaar konden ze rustig de banden wisselen, want er werd toch zeven seconden getankt. Reageren
TomFurga Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 Bedenk dat coureurs nog steeds verplicht zijn om de harde en de zachte band tijdens de race te gebruiken. Er zal per coureur die finisht dus tenminste één pitstop worden gemaakt. Zoiets dacht ik gisteren ergens gelezen te hebben en wilde er hier naar vragen, dat hoeft nu niet meer. PB mij als er belangrijke veranderingen niet bijgeschreven zijn. De verplichte bandenwissel lijkt me wel een belangrijke verandering. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 De verplichte bandenwissel lijkt me wel een belangrijke verandering. De verplichtte bandenwissel zat er al in hoor . Reageren
Remcconen Geplaatst: 13 maart 2010 Rapport Geplaatst: 13 maart 2010 Het mooie van McLaren en Mercedes is dat ze 2 verschillende chasies hebben. In tegenstelling tot Red Bull en Torro Rosso. Reageren
Dago58x Geplaatst: 13 maart 2010 Rapport Geplaatst: 13 maart 2010 Mooi om te zien dat de Ferrari's weer vooraan staan, al had ik gehoopt dat Vettel niet op pole zou beginnen aan de race. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 13 maart 2010 Rapport Geplaatst: 13 maart 2010 Godskolere man. De regels zijn alweer overhoop gehaald. Er is ook echt gewoon maar een sport waar het reglement elk jaar volledig op z'n kop wordt gezet. Als ze die regels nou eens gewoon 5 jaar in grote lijnen aanhouden, dat zal de sport ten goede komen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.