White Gold Geplaatst: 14 maart 2010 Rapport Geplaatst: 14 maart 2010 Het seizoen is begonnen met een flitsende start van Webber . Heb de F1 twee jaar niet gevolgd dus vind het moeilijk er iets over te zeggen, zal het dit jaar wel helemaal proberen te volgen. Ik vraag me alleen af; wat is het nut van die verplichte bandenwissel? Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 14 maart 2010 Rapport Geplaatst: 14 maart 2010 Leuke race, best wel jammer voor Vettel om zo nog tegenslag te krijgen. Ferrari staat momenteel vanboven mooi los me teen 1-2, ja de nieuwe puntentelling brengt wat teweeg . Toch mooi voor Massa om bij terugkeer al terug op de tweede plek te eindigen, maar Sakhir is ook één van zijn best-presterende circuits. Alonso mooi eerste, bij eerste race bij Ferrari, dat moet hem wel goede hoop geven. Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 maart 2010 Rapport Geplaatst: 14 maart 2010 Het mooie van McLaren en Mercedes is dat ze 2 verschillende chasies hebben. In tegenstelling tot Red Bull en Torro Rosso. Hebben zij ook hoor Godskolere man. De regels zijn alweer overhoop gehaald. Er is ook echt gewoon maar een sport waar het reglement elk jaar volledig op z'n kop wordt gezet. Als ze die regels nou eens gewoon 5 jaar in grote lijnen aanhouden, dat zal de sport ten goede komen. die brandstof is echt een kleine verandering hoor, dat is werkelijk niks meer dan van je auto een slagschip maken en de tank vergroten. Reageren
Gijsso Geplaatst: 17 maart 2010 Rapport Geplaatst: 17 maart 2010 Het mooie van McLaren en Mercedes is dat ze 2 verschillende chasies hebben. In tegenstelling tot Red Bull en Torro Rosso. Torro Rosso heeft het chassis van vorig jaar gewoon verlengt zodat de tank erin past. Lekker goedkoop Reageren
Fedmas Geplaatst: 17 maart 2010 Rapport Geplaatst: 17 maart 2010 Nouja, je kan zeggen wat je wilt, maar Torro Rosso doet het toch steeds stukken beter. (Kijk maar eens naar 2006, 2007..) Reageren
Miek Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 (bewerkt) Wij horen naast Ferrari Ze zijn de beste van de nieuwkomers, maar dat betekent niet dat Lotus Racing vooraan meedraait. Nog niet. Want de Maleisische renstal met Britse roots wil binnen afzienbare tijd wel voor de zege strijden. Wat heeft het huidige Lotus Racing te maken met het legendarische Lotus F1 dat met teambaas Colin Chapman onder anderen de goud-zwarte John Player Special-kleuren wereldberoemd maakte? Niets. Hoe komt het dan dat de naam na zestien jaar afwezigheid opnieuw opduikt op de startgrid? Omdat de nieuwe eigenaar van de merknaam Lotus, de Maleisische autobouwer Proton, zijn paradepaardje best wilde lenen voor het project van Tony Fernandes. De man die met lagekosten-vliegmaatschappij Air Asia fortuin maakte wou een eigen F1-renstal en kon een klinkende naam goed gebruiken. Omdat Fernandes zo'n sympathieke kerel is, en omdat het hele team in groen-geel is uitgedost - de kleuren waarmee Jim Clark in de jaren '60 het merk groot maakte - neemt niemand hem die heiligschennis kwalijk. Fernandes kreeg zelfs al de roemruchte zwarte pet van Colin Chapman cadeau, hem overhandigd door diens zoon Clive. ‘In Bahrein hadden we Mario Andretti en Emerson Fittipaldi in de pitbox', glimlacht chef-ingenieur en ontwerper Mike Gascoyne. ‘Beiden werden wereldkampioen met Lotus en willen van ganser harte dat deze nieuwe reïncarnatie van de renstal het goed doet.' De twee F1-coryfeeën zullen samen met de ondertussen al indrukwekkende schare Lotus-fans evenwel nog heel wat geduld moeten oefenen vooraleer ze die wens vervuld zien. In Australië finishte Heikki Kovalainen op twee ronden van winnaar Button. Jarno Trulli haalde met zware technische problemen niet eens de start. ‘En dan?', reageert Gascoyne lichtjes geïrriteerd. ‘Jullie vergeten dat we amper zes maanden hadden om een F1-team uit de grond te stampen. Op 12 september 2009 kregen we van de FIA het groene licht. Op dat moment bestond ons personeelsbestand uit welgeteld één man: ikzelf. In zulke korte periode kan je geen wonderen verrichten, vandaar dat onze auto niet meteen foutloos kan worden genoemd. Maar we staan aan de start, en blijven voor de andere nieuwkomers.' Ook eigenaar Tony Fernandes is aan de vooravond van de thuisrace in Sepang niet ongevoelig voor kritiek. ‘Hoeveel F1-teams komen er uit Zuid-Oost Azië? Eén. Wij. Dat is al een overwinning op zich. We hebben de hele regio achter ons staan, dat zal je dit weekend wel merken. Wat de mensen van ons verwachten? Enkel dat we de andere nieuwkomers Virgin en Hispania kloppen, zo realistisch zijn ze wel.' Toch heeft Fernandes duidelijk afgelijnde ambities. ‘Als we dit jaar bij de eerste tien teams finishen, geeft ons dat meer middelen voor volgend seizoen. Als we binnen drie jaar nog achteraan bengelen, dan was dit project tijdverlies. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat niet zal gebeuren. Lotus hoort naast Ferrari en daar zullen we ook geraken.' http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=PU2OD8NI Graag jullie mening Bewerkt: 6 april 2010 door Miek Reageren
Miek Geplaatst: 3 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 november 2010 Silly season van 2011 is weer volop bezig! Mijn voorspellingen; in vet gedrukt. Er lijken niet veel zitjes te veranderen. Ferrari 1.Alonso 2.Massa Red Bull 1.Vettel 2.Webber McLaren 1.Hamilton 2.Button Mercedes 1. Rosberg 2.Schumacher Williams 1. Rubens Barrichello: Kanshebber: Maldonado 2. Hulkenberg, Kanshebber: Maldonado Renault 1.Kubica 2. Sutil Force India: 1. Di Resta 2. Liuzzi Toro Rosso (?????) ??? Blijven ze bestaan? Zoja, de huidige rijders. Sauber 1.Kobayashi 2.Perez Lotus: 1. Kovalainen 2. Trulli, kanshebbers: Senna, Chandhok Virgin: 1. Glock 2. d'Ambrosio (Belg) HRT 1. De la Rosa 2. Chandhok, Senna Reageren
Indycar series Geplaatst: 5 november 2010 Rapport Geplaatst: 5 november 2010 Silly season van 2011 is weer volop bezig! Mijn voorspellingen; in vet gedrukt. Er lijken niet veel zitjes te veranderen. Ferrari 1.Alonso 2.Massa Red Bull 1.Vettel 2.Webber McLaren 1.Hamilton 2.Button Mercedes 1. Rosberg 2. Schumacher Williams 1. Rubens Barrichello 2. Hulkenberg, Kanshebber: Maldonado Renault 1.Kubica 2. Petrov Force India: 1. Sutil 2. Liuzzi Toro Rosso (?????) ??? Blijven ze bestaan? Zoja, de huidige rijders. Sauber 1.Kobayashi 2.Perez Lotus: 1. Kovalainen 2. Trulli, kanshebbers: Senna, Chandhok Virgin: 1. Glock 2. d'Ambrosio (Belg), Van Der Garde(Nederlander) HRT 1. De la Rosa 2. Chandhok, Senna Even geüpdate. Sutil blijft nog een jaartje, Perez was al bevestigd door Sauber, Toro Rosso zal wel blijven bestaan (waarom niet?), Barrichello wordt echt niet vervangen bij Williams en Van Der Garde zou in gesprek zijn met een aantal teams, zoals Virgin. Ik twijfel of Lotus Trulli al laten zakken, hij heeft best wel wat ervaring, maar gewoon veel pech dit jaar. Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 nou, weet niet of jullie de race hebben gezien maar het was ongelofelijk. Vettel wereldkampioen over een seizoen waar hij geen enkele keer het kampioenschap heeft geleid. Alonso en Webber hun kampioenschaps ambities in het zand gegooit door de meesterlijke pitstop waardoor ze achter allerlei anderen kwamen die niet meer hoefden te stoppen, Alonso daarna nog even lekker boos op Petrov omdat hij ongelofelijk goed alonso voor ruim 30 rondes op wist te houden. Dat bewijst Alonso's huilgedrag maar weer eens, hij haalt hem zelf niet in en de taktiek sloeg nergens op, met deze taktiek was zelf al kwam iedereen die nog na hem moest stoppen achter op hem de baan op dan was hij nog geen 4e geworden. Echt een meesterlijk einde van een geslaagd seizoen! Reageren
NandroDavids Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 Ik kijk werkelijk nooit Formule 1, maar nu er zo'n spannende ontknoping aan zat te komen heb ik de tv toch maar even ingeschakeld. Leuk voor een middagje, maar ik weet ook meteen weer waarom ik 't nooit kijk. De race stelt naar mijn idee namelijk niets voor, de kwalificatie en de pitstops zijn het belangrijkst. Volgens mij zou 't beter zijn als ze een nieuw systeem introduceren waarin de coureur die de snelste rondetijd neerzet wint. Tijdens het racen gebeurt er toch vrijwel niets... Maar goed, daar zal men het vast niet mee eens zijn, want liefhebbers genoeg die 't nu wel mooi vinden. Mij kan 't in ieder geval niet zo boeien en ik kijk ook niet weer denk ik. Reageren
Miek Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 (bewerkt) Ik kijk werkelijk nooit Formule 1, maar nu er zo'n spannende ontknoping aan zat te komen heb ik de tv toch maar even ingeschakeld. Leuk voor een middagje, maar ik weet ook meteen weer waarom ik 't nooit kijk. De race stelt naar mijn idee namelijk niets voor, de kwalificatie en de pitstops zijn het belangrijkst. Volgens mij zou 't beter zijn als ze een nieuw systeem introduceren waarin de coureur die de snelste rondetijd neerzet wint. Tijdens het racen gebeurt er toch vrijwel niets... Maar goed, daar zal men het vast niet mee eens zijn, want liefhebbers genoeg die 't nu wel mooi vinden. Mij kan 't in ieder geval niet zo boeien en ik kijk ook niet weer denk ik. Nandro, iedereen vond behalve de strijd om het kampioenschap ook de race in Abu Dhabi saai. Wil je leren F1 kijken, moet je in 2011 zeker eens naar Spa, Montréal of Melbourne op TV kijken, dan zal je waarschijnlijk niet meer willen stoppen met kijken? Bewerkt: 19 januari 2011 door Miek Reageren
NandroDavids Geplaatst: 19 januari 2011 Rapport Geplaatst: 19 januari 2011 Nandro, iedereen vond behalve de strijd om het kampioenschap ook de race in Abu Dhabi saai. Wil je leren F1 kijken, moet je in 2011 zeker eens naar Spa, Montréal of Melbourne op TV kijken, dan zal je waarschijnlijk niet meer willen stoppen met kijken? Als ik de tijd weet te maken, wil ik best wel 's vanaf het begin van 't seizoen proberen om de F1 te volgen. Wellicht dat dat helpt. Want ik als sportliefhebber kan 't eigenlijk niet maken om zoiets groots als de F1 niet boeiend te vinden. Wanneer beginnen ze weer? Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 januari 2011 Rapport Geplaatst: 20 januari 2011 Nou de eerste race hoef je niet te kijken dat is by far de saaiste race van het seizoen, daar gebeurt nooit wat, is nog nooit wat gebeurt en gaat ook nooit wat gebeuren, echt een schande voor de kalender is dat circuit. Op regen hoef je er ook niet te wachten want het ligt in het midden van de woestijn. Ik raad je aan om deze race gewoon over te slaan en vanaf de 2e beginnen te kijken. Reageren
Miek Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 31 januari 2011 Nandro, iedereen vond behalve de strijd om het kampioenschap ook de race in Abu Dhabi saai. Wil je leren F1 kijken, moet je in 2011 zeker eens naar Spa, Montréal of Melbourne op TV kijken, dan zal je waarschijnlijk niet meer willen stoppen met kijken? Als ik de tijd weet te maken, wil ik best wel 's vanaf het begin van 't seizoen proberen om de F1 te volgen. Wellicht dat dat helpt. Want ik als sportliefhebber kan 't eigenlijk niet maken om zoiets groots als de F1 niet boeiend te vinden. Wanneer beginnen ze weer? Ze beginnen 14 maart weer in Bahrein. Meestal een saaie race, maar misschien dit jaar niet door de introductie van beweegbare achtervleugels en KERS. Deze bevorderen het inhalen en misschien wordt het dit jaar toch leuk in Bahrein. De 2de race, Melbourne, wordt sowieso een parel. Die mag je niet missen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.