Jump to content

School bespioneert leerlingen via webcam


ThunderDuck

Recommended Posts

Artikel van boingboing.net (Engels):

School used student laptop webcams to spy on them at school and home

By Cory Doctorow at 11:49 PM February 17, 2010

According to the filings in Blake J Robbins v Lower Merion School District (PA) et al, the laptops issued to high-school students in the well-heeled Philly suburb have webcams that can be covertly activated by the schools' administrators, who have used this facility to spy on students and even their families. The issue came to light when the Robbins's child was disciplined for "improper behavior in his home" and the Vice Principal used a photo taken by the webcam as evidence. The suit is a class action, brought on behalf of all students issued with these machines.

If true, these allegations are about as creepy as they come. I don't know about you, but I often have the laptop in the room while I'm getting dressed, having private discussions with my family, and so on. The idea that a school district would not only spy on its students' clickstreams and emails (bad enough), but also use these machines as AV bugs is purely horrifying.

Schools are in an absolute panic about kids divulging too much online, worried about pedos and marketers and embarrassing photos that will haunt you when you run for office or apply for a job in 10 years. They tell kids to treat their personal details as though they were precious.

Wat vind je hiervan? Heeft een school het recht je op elk moment dat je laptop aanstaat te bespioneren?

En wat is dat "improper behavior"? >.>

Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Te gek voor woorden, hoe halen ze het in hun hoofd, hier zien sommigen hun privacy al in gevaar komen door camera's in uitgaansgebieden en in winkels, dat is nog niks vergeleken met wat daar wordt gedaan.

Big Brother is watching you binnen de muren van je eigen huis. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Belachelijk, ik weet niet waar die school staat (vermoedelijk in Amerika) maar in Nederland mag je zelfs niet eens beveiligingscamera's ophangen in de school zonder te vertellen aan de studenten waar ze allemaal hangen.

En "improper behavior" betekend "ongepast gedrag", oftewel slecht gedrag. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is echt te gek voor woorden, vraag me toch af waar ze het idee vandaan hebben...

Zoals er staat: mocht het waar zijn... dan zou hier toch mooi een enorme straf op mogen liggen, want het is niet bij één persoon. @Basssss: de school ligt in Merion, Pennsylvania, USA ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Belachelijk, ik weet niet waar die school staat (vermoedelijk in Amerika) maar in Nederland mag je zelfs niet eens beveiligingscamera's ophangen in de school zonder te vertellen aan de studenten waar ze allemaal hangen.

En "improper behavior" betekend "ongepast gedrag", oftewel slecht gedrag. ;)

Lijkt me dat ze dit niet doen, Of in ieder geval niet veel scholen, Ik bedoel een camera is er juist voor om vast te leggen wat er gebeurt en mensen zo te kunnen betrappen. Als iemand denkt van Hey ik ga die jongen in elkaar slaan, maar hij weet van de school dat er in de gang een camera hangt. Dat hij dan bijv naar een andere gang gaat. Lijkt me iig niet logisch.

Link to comment
Delen op andere websites

Belachelijk, ik weet niet waar die school staat (vermoedelijk in Amerika) maar in Nederland mag je zelfs niet eens beveiligingscamera's ophangen in de school zonder te vertellen aan de studenten waar ze allemaal hangen.

En "improper behavior" betekend "ongepast gedrag", oftewel slecht gedrag. ;)

Ik bedoel een camera is er juist voor om vast te leggen wat er gebeurt en mensen zo te kunnen betrappen.

Daar ga je de fout in; een camera is er zodat mensen minder snel geneigd zijn iets te doen wat niet mag.

Link to comment
Delen op andere websites

Belachelijk, ik weet niet waar die school staat (vermoedelijk in Amerika) maar in Nederland mag je zelfs niet eens beveiligingscamera's ophangen in de school zonder te vertellen aan de studenten waar ze allemaal hangen.

En "improper behavior" betekend "ongepast gedrag", oftewel slecht gedrag. ;)

Ik bedoel een camera is er juist voor om vast te leggen wat er gebeurt en mensen zo te kunnen betrappen.

Daar ga je de fout in; een camera is er zodat mensen minder snel geneigd zijn iets te doen wat niet mag.

Sorry, ik had het zelfs fout. Ze hoeven niet te vertellen waar ze hangen, enkel dát ze er hangen. Bron. :$

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...