Jochemd Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Hoi, Hoe verwijder je geld van een bepaalde speler? Bijvoorbeeld als ie in een auto gaat dat ie dan $5000 betaalt (automatisch) en dat dat van zijn geld wordt afgeschreven... Ik dacht dat het iets was met GetPlayerMoney, maar ik kan er ook naast zitten... Groeten, Jochem Reageren
grandtheftauto... Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 heel makkelijk, doe bij: public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) GivePlayerMoney(playerid, -5000); Reageren
Sandra Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Geld geven en geld afnemen doe je met GivePlayerMoney(playerid, bedrag); Als je bij bedrag een getal onder de nul invoerd, word dat bedrag afgenomen. GivePlayerMoney(playerid, -5000); Neemt dus 5000 dollar van de speler af. Edit: Rockline wint Reageren
grandtheftauto... Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Edit: Rockline wint Yeuh! xD Reageren
Freaksken Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Edit: Rockline wint Yeuh! xD Ja die code werkt idd, maar stel, de speler heeft 0$ en je trekt er dan 5000 van af, dan komt zijn geld in het rood staan. Op zich is dat geen probleem, maar mss wil je dat als de speler geen 5000$ heeft dat hij dat command of wat dan ook niet kan uitvoeren. if(GetPlayerMoney(playerid) < 5000) { SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Je moet minstens $5000 hebben!"); } else { GivePlayerMoney(playerid,-5000); } Nu komt de speler zijn geld niet in het rood staan als hij geen 5000$ heeft. Reageren
Megadreams Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Dit is een betere en kortere versie van de code die freaksken gaf: if(GetPlayerMoney(playerid) < 5000) return SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Je moet minstens $5000 hebben!"); GivePlayerMoney(playerid,-5000); Reageren
grandtheftauto... Geplaatst: 24 februari 2010 Rapport Geplaatst: 24 februari 2010 Dit is een betere en kortere versie van de code die freaksken gaf: if(GetPlayerMoney(playerid) < 5000) return SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Je moet minstens $5000 hebben!"); GivePlayerMoney(playerid,-5000); heey! Jullie zijn wel dit vergeten: RemovePlayerFromVehicle(playerid); Reageren
Freaksken Geplaatst: 24 februari 2010 Rapport Geplaatst: 24 februari 2010 Dit is een betere en kortere versie van de code die freaksken gaf: if(GetPlayerMoney(playerid) < 5000) return SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Je moet minstens $5000 hebben!"); GivePlayerMoney(playerid,-5000); heey! Jullie zijn wel dit vergeten: RemovePlayerFromVehicle(playerid); Ik zei dat je de code van mij of Megadreams in elk command of elke functie kan gebruiken, niet alleen specifiek om een speler in een auto te zetten, maar ook voor andere dingen. Reageren
Jochemd Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 februari 2010 Hey Nu heb ik dit: public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { if(vehicleid == 431) if(GetPlayerMoney(playerid) < 50) { SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "You need at least $20!"); RemovePlayerFromVehicle(playerid); } else { GivePlayerMoney(playerid,-20); SendClientMessage(playerid,COLOR_YELLOW,"You've payed $20 for a drive with the bus"); } return 1; } Hij geeft geen errors, ook geen warnings. Ik doel erop dat de speler $20 moet betalen als ie in de bus gaat, maar dat hij er niet in gaat als hij minder als $20 heeft. Dit werkt niet, want het geld gaat gewoon in de min... Weet iemand wat mijn fout is? Kan ik dit anders beter zetten bij OnPlayerStateChange? Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 24 februari 2010 Rapport Geplaatst: 24 februari 2010 (bewerkt) Zet dat bij OnPlayerStateChange, want anders moet je tekens $20 betalen als je op de 'F' of Enter knop drukt... if(GetPlayerMoney(playerid) < 50) Dat moet if(GetPlayerMoney(playerid) < 20) zijn. EDIT: Weet je zeker dat ID 431 het ID is van de bus? En niet het model? Anders moet je GetVehicleModel eraan toevoegen. Bewerkt: 24 februari 2010 door GTAguillaume Reageren
Megadreams Geplaatst: 24 februari 2010 Rapport Geplaatst: 24 februari 2010 (bewerkt) Dit zou moeten werken: public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate) { if(newstate == PLAYER_STATE_DRIVER) { if(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == 431) { if(GetPlayerMoney(playerid) < 20) { SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "You need at least $20!"); RemovePlayerFromVehicle(playerid); } else { GivePlayerMoney(playerid,-20); SendClientMessage(playerid,COLOR_YELLOW,"You've payed $20 for a drive with the bus"); } } return 1; } EDIT: indenatie door forum weer weg, maar je zal die zelf wel kunnen aanpassen denk ik Bewerkt: 24 februari 2010 door megadreams Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.