Jump to content

Veel de zelfde autos met mod


amahlroelofsen

Recommended Posts

Hallo, Gta mensen

Ik weet niet of ik er over mag praten of wat ook.

Maar ik heb een Mod gebruikt de naam van de mod ben ik vergeten als het noodzakelijk is

vertel het me even dan zoek ik het voor je op. Mijn probleem

Ik heb vaak Heel veel de zelfde auto's in de game dus bijv: Ik zie ineens stuk of 20 bussen rijden en geen andere autos

dan zie ik ineens heel veel old scool autos rijden. Kan iemand mij vertellen wat dit voor probleem is ? en hoe ik het op kan lossen

De mod werkte voor heen wel goed maar naar reinstal van GTA ZELF niet meer.

Gta iv 1.0.0.4 de mod is ook voor die versie.

meer info zeg het maar!

Link to comment
Delen op andere websites

Naam van de mod kan wel handig zijn, maar ik denk dat het niet aan de mod zal liggen.

GTA IV zonder mods heeft ook wel eens last van wat jij beschrijft. Het klonen van auto's is een gekende "bug", voor zover je het een fout kan noemen. Soms zie je een hele straat vol taxi's en niets dan taxi's als je zelf in een taxi rijdt. Valt helaas weinig aan te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

ja dat als je in een auto rijd dat je er veel zit snap ik

maar ik bedoel je ziet gewoon echt de hele straat vol bussen of taxies of what ever ook al rijd ik er zelf niet in

dus het is een bug van de game zelf ?

Deze mod heb ik gebruikt

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd, gelieve in het vervolg je bericht te bewerken.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dénk dat ik weet hoe dit KAN komen, maar ik ben niet zeker, het is maar een theorie..

Je gebruikt een mod met heel veel auto's, al deze auto's zijn waarschijnlijk van hele hoge kwaliteit.

De bekende bug dat de auto waar je in rijdt heel vaak spawnt, komt doordat GTA dan minder verschillende carmodels hoeft te laden, waardoor het spel dus sneller draait.

Als jij nu heel veel auto's in je spel hebt zitten die van nog veel hogere kwaliteit zijn dan de originele auto's uit GTA IV, moet GTA dus nog veel meer laden. Om het spel soepel te laten draaien, maakt de engine waarschijnlijk de keuze om niet meer dan een x aantal bytes te gebruiken om carmodels mee te laden(niet dat het spel al zou laggen als het iets over dat aantal heen zou gaan, maar dat dat aantal binnen een bepaalde 'in ieder geval veilige' marge is gekozen). Als jij dan auto's hebt die uit bestanden bestaan met een grootte die dicht in de buurt van dat aantal ligt, zal de engine dus nóg minder verschillende carmodels in een keer laten laden, als je snapt wat ik bedoel...

Er zullen dan dus nog meer dezelfde auto's spawnen de hele tijd.

Vergelijk het hiermee: Als jij 4 appels per keer van de keuken naar de woonkamer kunt dragen, omdat je nog maar heel langzaam kan lopen als je nog een 5e appel in je handen houd, dan draag je liever maar 4 appels in één keer. Als die appels nu ineens veel groter zijn, kun jij bijvoorbeeld nog maar 2 appels dragen zonder heel langzaam te moeten lopen. Dus dan kies jij ervoor om niet met 5, niet met 4, maar met maar 2 appels te lopen. :puh:

Ik heb geen idee of dit zo werkt, of er inderdaad door de makers een aantal bytes is opgelegd dat het spel mag gebruiken om voertuigen te laden, maar zo ja, dan zou het hierdoor kunnen komen..

En ik denk dat ik wel gelijk heb, aangezien het spel bij één Tug(boot) in beeld soms al begint te laggen, dus als al je carmods qua grootte in de buurt komen van de bestandsgrootte van de Tug, kan je spel er niet al te veel tegelijk laden...

Denk trouwens dat ik je verkeerd begrijp met een ding: Ik begrijp namelijk dat de mod na de herinstallatie niet meer zou werken, maar dat er nu zonder mod soms nog steeds bv alleen maar bussen zouden spawnen...

Na herinstalltie werkt een mod inderdaad meestal niet meer, aangezien je vehicles.img dan hersteld is naar de originele versie, maar mijn theorietje van hierboven zou niet opgaan als je zonder de mod nog steeds last had van deze bug xD

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...