GewoonMarco Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 (bewerkt) Goeiendag allemaal Het topic staat hier misschien niet in de juiste categorie, in dat geval hoor ik het vast wel Momenteel bezit ik een Nokia N95 8GB, prachtig toestel, maar.. mijn oog is gevallen op een ander toestel, namelijk de HTC Touch2. Hier de specs van de N95 8GB: http://www.pdashop.n...a-n95-8-gb.html En dan de HTC Touch2: http://www.pdashop.n...-silver-nl.html Ik heb de twee toestellen al wat vergeleken, en hieronder argumenten om wél, of niet over te stappen op de HTC Touch 2. Wel overstappen - HTC is een goed merk - Opladen via USB - Touchscreen - Stylus - Windows Mobile (6.5) - Prachtig design Niet overstappen - 5MP Camera nu -> 3.2MP Camera Graag hoor ik hoe jullie hier over denken, en waarom ik het wel of niet zou moeten doen.. ik 'kan' de HTC Touch2 betalen, dus geld 'speelt even geen rol' Marco Bewerkt: 23 februari 2010 door GewoonMarco Reageren
.Senne Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Ik zie niet in waarom je zou overstappen als je al zo'n goed toestel hebt. Reageren
Hayte Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Is Nokia opeens een niet-goed merk meer? Maar dit hangt allemaal af van hoe je hem wilt gebruiken. Ben je iemand die geen foto's maakt met een mobieltje? Dan voldoet de HTC. Ben je iemand die hem toch nooit in de USB poort heeft zitten dus de opladen via USB optie onnodig maakt? Dan voldoet de Nokia. Ben je iemand die denkt, een mobiel is om te bellen, en niet om er mee op te gaan tikken met een plastic potloodje? Dan voldoet de Nokia. Ben je iemand die een mobiel als een soort van standbeeld in z'n kamer neer gaat zetten zodat de design goed van pas komt, dan moet je de HTC hebben. Ben je iemand die de menu's enzo van Nokia irritant vind en die van Windows Mobile beter vindt? Neem de HTC. Zo kan ik wel uren door gaan. Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Ik zie niet in waarom je zou overstappen als je al zo'n goed toestel hebt. Ik wil overstappen naar een telefoon met Touch-dinges omdat me dit wel 'vet' lijkt Reageren
MegaPilot Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Ik zie niet in waarom je zou overstappen als je al zo'n goed toestel hebt. Inderdaad, waste of money in mijn ogen..Opladen via USB is helemaal niet geweldig hoor.. Reageren
Hayte Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Ik zie niet in waarom je zou overstappen als je al zo'n goed toestel hebt. Ik wil overstappen naar een telefoon met Touch-dinges omdat me dit wel 'vet' lijkt Als je een touchscreen wilt moet je een IPhone/Touch nemen. Waarom? Omdat het bij de HTC wel vet zal zijn, maar niet voor lange periode's. Bij de Apple variant wel, omdat je hiervoor verschillende games en apps kan downloaden, waar je die touch screen voor nodig hebt, en het dus elke keer "vet" zal zijn als je hem gebruikt. Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 voor de nokia gaan, makkelijk in gebruik en zo ongelofelijk duurzaam, daar zeg je u tegen, daar kunnen de meeste andere toestellen alleen maar van dromen. Reageren
joshoon Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 (bewerkt) Uiteraard en natuurlijk de HTC. Nokia is al met al redelijk slecht qua hun techniek, redelijk veel problemen mee (Meestal met hun nieuwe generatie telefoons, de ouwtjes zijn wel weinig problemen mee) (Zelfde geldt voor LG) Ik heb net ook met jou op MSN gevraagt wat je precies met een telefoon wilt doen. Hierop zei je dat je altijd het nieuws wil lezen (browsen dus) en foto's wilt maken, en tijd/datum wilt kunnen zien. Als ik deze eisen zie, zou ik sowieso al voor de HTC kiezen, browsen is 100 keer gemakkelijker en sneller dan de Nokia N95. Ook de bediening zelf van het hele apparaat zal ook jou veel meer aanstaan, en uiteraard ook de interface. Ook omdat deze telefoon een touchscreen bevat, zal alles veel makkelijker gaan dan met de N95. Met de foto's betreft, is de N95 wel beter, maar daar integen heb je met de HTC veel meer andere goeie en leuke opties. Nu heb je het hier over de HTC Touch2, nu heb ik je al veel uitgelegt op MSN over die telefoon. Het is een erg goed ding, je kan er heel veel mee, ook omdat er ook Windows Mobile op zit, en daardoor ook heel veel kunt, en erg vrij bent in de dingen. De Touch2 is een goedkope oplossing voor een mobiel, en je hebt er veel voor terug. Toch raade ik je via msn de HTC Touch Diamond 2 aan. Die heeft een 5MP camera, en alles wat jij ook nodig hebt. Ook heeft deze telefoon een mooiere interface, en ik weet dat jou dat ook wel zou aanstaan. Ook heeft de TouchDiamond2 meer opties enz. Na mijn mening is de HTC meer wat voor jou. Hun leveren ook betere kwaliteit qua techniek van Nokia. Neem de HTC, en er gaat een wereld voor je open En als je moest kiezen tussen de HTC Touch2, en de HTC Touch Diamond 2, zou ik voor de Touch Diamond 2 gaan, alhoewel is die wel wat duurder. Succes met kiezen verder! Bewerkt: 23 februari 2010 door joshoon Reageren
Hayte Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 voor de nokia gaan, makkelijk in gebruik en zo ongelofelijk duurzaam, daar zeg je u tegen, daar kunnen de meeste andere toestellen alleen maar van dromen. Daar heeft m'n vader andere ervaringen mee, de camera van zijn N96 ging al redelijk snel kapot, en het overdragen van bestanden van Nokia naar pc ging ook heel glitcherig. De menu's vind ik persoonlijk ook zo gebruiksvriendelijk als een steen Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 voor de nokia gaan, makkelijk in gebruik en zo ongelofelijk duurzaam, daar zeg je u tegen, daar kunnen de meeste andere toestellen alleen maar van dromen. Daar heeft m'n vader andere ervaringen mee, de camera van zijn N96 ging al redelijk snel kapot, en het overdragen van bestanden van Nokia naar pc ging ook heel glitcherig. De menu's vind ik persoonlijk ook zo gebruiksvriendelijk als een steen compleet mee oneens, heb een N73 hier en na anderhalf jaar werkt hij nog perfect, al zo vaak op de grond gevallen en niks mis mee, niet eens een krasje erop Reageren
joshoon Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 (bewerkt) voor de nokia gaan, makkelijk in gebruik en zo ongelofelijk duurzaam, daar zeg je u tegen, daar kunnen de meeste andere toestellen alleen maar van dromen. Daar heeft m'n vader andere ervaringen mee, de camera van zijn N96 ging al redelijk snel kapot, en het overdragen van bestanden van Nokia naar pc ging ook heel glitcherig. De menu's vind ik persoonlijk ook zo gebruiksvriendelijk als een steen compleet mee oneens, heb een N73 hier en na anderhalf jaar werkt hij nog perfect, al zo vaak op de grond gevallen en niks mis mee, niet eens een krasje erop Zoals ik ook zei in me post. De nieuwe generatie techniek van Nokia is dikke prut, vooral de smartphones van Nokia. HTC is hier een stuk beter in. De N73 is een weer wat oudere telefoon. Bewerkt: 23 februari 2010 door joshoon Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 dat is ook gewoon een mening, maar zoals ik zei zijn de nokias enorm duurzaam. Reageren
joshoon Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 dat is ook gewoon een mening, maar zoals ik zei zijn de nokias enorm duurzaam. Klopt, vooral die ouderen ook. Maja, een telefoon met goeie hardware, goeie functies enz, hebben vaak meer energie nodig, dus vaak ook batterij sneller leeg. Reageren
Galiorix Geplaatst: 23 februari 2010 Rapport Geplaatst: 23 februari 2010 Tja, als je alleen maar een touch telefoon wilt omdat het je ´vet´ is het sowieso vooral omdat het stoer is en niet omdat de telefoon geweldige features bied ofzo. Het is overigens alleen geen unicum dat je alleen op de iPhone apps kunt installeren, dat gaat ook prima op Windows Mobile en Android en de apps die daarvoor gemaakt worden tenminste niet geweigert als ze in het vaarwater van de fabrikant van de telefoon komen. Windows Mobile 6.5 is een fijn mobiel besturingssysteem dus wat dat betreft zul je er wel op vooruit gaan nu je nog met Symbian zit. Ik zou het gewoon doen. Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2010 Bedankt voor jullie reacties Ik heb uiteindelijk de HTC Touch Diamond2 besteld Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.