Jump to content

Fraps zonder lag?


JayKay

Recommended Posts

Tegenwoordig probeer ik MW2 filmpjes op te nemen alleen wanneer ik F9 druk (dan start de opname) zakt m'n FPS als een malle (van 91 naar 45).

In de settings heb ik ook al geprobeerd om de FPS van het filmpjes op 90 te zetten, maar dit leidt tot een lage in-game FPS (30) en m'n geluid loopt niet meer synchroon. Als ik in de settings de FPS voor het filmpje verander naar 60, dan wordt m'n in-game FPS 45-50, en loopt m'n geluid wel synchroon. Wat ik dus wil proberen om beide FPS rond de 80 te krijgen maar het lukt niet. Iemand oplossingen?

Link to comment
Delen op andere websites

Betere grafische kaart kopen? Of lagere resolutie gebruiken?

Lol geintje zeker? Ik zal even m'n specs. noemen:

- Moederbord: ASUS P7P55 LX

- Grafische kaart: ATI Radeon 4890 HD

- Processor: Intel® Core i5 CPU 650 @ 3.20GHz (Quad Core)

- 4 GB RAM

- Windows 7 + DirectX 11

Dus daar zal het niet aan liggen denk ik :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan Fraps laten opnemen in Half-size, dat scheelt vaak wel veel. Waarom neem je trouwens niet op met 30 FPS, dan speel je met een pak meer, en in een filmpje is 30 FPS genoeg.

Nou, als ik hem op 30 FPS zet, dan gaat m'n in-game FPS helaas ook naar 30 FPS. En dan loopt ie totaal niet smooth meer, waardoor het heel lastig gamen wordt. Op Half-size stond ie trouwens al ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem mijn MW2 filmpjes ook op met fraps, op half size en 30 FPS. Ik heb hier helemaal geen problemen mee, kan perfect verder spelen en de kwaliteit van de filmpjes is ook erg goed.

(Wel bewerkt met Sony Vegas en niet in HD ofzo omdat mijn uploadsnelheid dramatisch is)

29f7a6x.png

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer gewoon een instelling te vinden met 30+ FPS die wel soepel loopt en doe het daarmee. Veel hoger dan 60 FPS is voor een filmpje überhaupt doelloos, het verschil tussen 60 en 80 FPS is niet te zien.

Nee klopt, maar het is wel een ramp om te gamen met 30 FPS als ie normaal 91 haalt ;)

Maar ondertussen heb ik het probleem gevonden, ik nam m'n filmpjes altijd meteen op op m'n externe harde schijf maar blijkbaar was dat het probleem. Nu sla ik hem op op m'n gewone harde schijf, en doet ie het prima :D

Link to comment
Delen op andere websites

Nee klopt, maar het is wel een ramp om te gamen met 30 FPS als ie normaal 91 haalt ;)

Maar ondertussen heb ik het probleem gevonden, ik nam m'n filmpjes altijd meteen op op m'n externe harde schijf maar blijkbaar was dat het probleem. Nu sla ik hem op op m'n gewone harde schijf, en doet ie het prima :D

Had dat meteen gezegd, ik had het meteen als oorzaak aan kunnen wijzen. De verbinding van de hardeschijf is dusdanig langzaam dat hij dus niet meer dan 30FPS naar de schijf kan schrijven. De verbindingssnelheid met de gemiddelde interne schijf is vele malen hoger en zou dus geen problemen op moeten leveren. Maar goed dat het nu goed werkt!

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas is m'n beeldscherm het enige minpunt van alles, die heeft namelijk al een maximum resolutie van 1280 x 1024.

Zet de resolutie ingame op 1280*720. In je videokaartsettings instellen dat de pixels 1 op 1 worden weergeven. Je krijgt dan 2 dikke balken boven en onder bij je scherm, maar als je opneemt kost dat minder dinges. Heb ik ook gedaan: Alles werkt prima! (Trouwens, meer dan 30FPS is nutteloos als het om (YouTube) filmpjes gaat, dat is max 25FPS. Als je het fijner vindt spelen, oké. Maar de kijkers merken niets van 90FPS of 40FPS.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...