Jump to content

Pagina's laden zomaar


Ghosty

Recommended Posts

Hai,

Ik heb soms dat pagina's zomaar veranderen in pagina's met reclames enz. ook op dit forum. Ik doe dan helemaal niks en dan opeens laad hij een reclamepagina met nog steeds hetzelfde website icoon. De titel zegt iets van: powered by:... (naam vergeten). Is dit een nieuwe vervelende ad, of heb ik spyware of zoiets? Ik heb trouwens anti malware bytes realtime protection.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou heel goed kunnen dat je spyware of malware hebt. Scan je computer eens volledig met MBAM en eventueel ook nog met een gewone virusscanner (AVG, Norton, Kaspersky, NOD32, en dergelijke). Ondanks dat je real time protection hebt, blijft het nodig om regelmatig je pc ook gewoon te laten scannen. Een aantal virusscanners bieden ook gratis scans aan op hun sites.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen zal ik beiden laten scannen en kijken of er wat wordt gevonden.

Mbam heeft 4 geïnfecteerd bestanden gevonden en ik heb ze verwijderd. :) Bedankt voor de tip om alsnog te scannen met Mbam, maar waarom beschermt die realtime protection mij niet daarvoor? :o

Link to comment
Delen op andere websites

Real-time protection scant voornamelijk de bestanden die op dat moment uitgevoerd worden, binnen komen of open staan. Bestanden die dus niet actief lijken, worden niet gescand. Daardoor kan spyware er soms tussendoor glippen als het zich in een ander programma genesteld heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Real-time protection scant voornamelijk de bestanden die op dat moment uitgevoerd worden, binnen komen of open staan. Bestanden die dus niet actief lijken, worden niet gescand. Daardoor kan spyware er soms tussendoor glippen als het zich in een ander programma genesteld heeft.

Oké, dan toch maar regular scans. Bedankt voor je antwoord. ;)

Nod32 vind nu ook ergens een threat. Het zit in de Mozilla Firefox extensions map en het kan niet worden gecleand of worden gedelete... Iemand een manier om hem er weg te krijgen? Ik was overigens niks aan het downloaden.

b7z8kp.pngf9nzpd.png4uueu0.png

Handmatig kan ook niet, dan zegt het dat het in gebruik is. Zal straks eens proberen met internet connectie uit.

Edit: Al gelukt.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

maar is het virus nu weg?

Wat sowieso is aan te raden en het is ook 1 vand e best gebruikte infectiemethodes is via toolbars of plug-ins voor je browser, deze dingen dus ook nooit accepteren. Plug-ins zijn van de mozillasite af te halen, daar weet je zeker dat ze veilig zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Het slimste is om op malware te scannen.

Probeer anders een andere internet browser zoals firefox

kan het nog nuttelozer?

Hij gebruikt al firefox en ook heeft hij al lang gescant en zelfs boven je al gezegt dat het virus weg is

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...