Sandra Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 Hey, Ik heb een 2-tal films op mijn computer staan, deze zijn ieder ruim 4 gigabytes groot. 1 van deze bestanden staat al in de prullenbak en de ander staat nog in de mijn-documenten-map. De ene is een .m2ts-bestand en de ander een .mkv (allebei blueray bestanden). Het probleem is nu dat ik beide bestanden niet kan verwijderen of verplaatsen. Als ik probeer de prullenbak te legen blijft er maar staan: Verwijderen: 1 Item (3,99 GB) van prullenbak 0 items (0 bytes) gevonden... Hij doet dan helemaal niets meer. Ik kan wel op annuleren drukken en daar reageert die wel gewoon op. Ik heb al van alles geprobeerd: Opstarten in save-mode, Geprobeert te verwijderen met Tune Up en Tune Up Shredder, volledige virusscan gedaan (zonder resultaat). Als ik met Norton probeer het bestand te scannen, reageer die ook niet. :S Defragmentatie heeft ook niet geholpen. Ik denk wel dat het te verhelpen is wanneer ik de hele harde schijf formatteer, maar heeft iemand nog andere oplossingen? (Ik gebruik trouwens Windows Vista) Alvast bedankt. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 Is het bestandssysteem van je systeemschijf toevallig FAT32? Probeer dat dan eens om te zetten naar NTFS. Dit is heel gemakkelijk en er zouden geen bestanden verloren moeten gaan. Instructies hiervoor kun je hier vinden onder het kopje "Een FAT16- of FAT32-volume converteren naar NTFS". Mocht je bestandssysteem gewoon NTFS, laat Prullenbak legen dan eens aanstaan. Windows Vista en hoger probeert namelijk eerst alle bestanden te detecteren/scannen en met zulke grote bestanden kan dat wel even duren. Succes! Mvg, Flitskikker Reageren
007 Harings Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 als je die 2 filmpjes in 1 map zet en probeer die map dan is te verwijderen Reageren
Sandra Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 De schijf is al NTFS. Ik laat het prullenbak legen nog wel even aanstaan. (Ik heb het eerder al zo'n 20 minuten aan laten staan zonder resultaat). @Harings: Dat gaat dus niet, aangezien ik beide bestanden niet kan verplaatsen. Ik kan helemaal niets doen met ze. Als ik degene die in de mijn-documenten-map open met Mediaplayer, geeft hij wel aan dat de film 1 uur en 43 minuten duurt, maar loopt dan vast. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 Probeer schijfcontrole eens, als de bestanden beschadigd zijn zou dat alles verklaren. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 Voer Opdrachtprompt eens uit als administrator en probeer deze opdracht: del C:\RECYCLER\*.* /F /S Misschien werkt dat. Mvg, Flitskikker Reageren
AwiVC Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 Hoe kom je aan deze films? Als ze illegaal verkregen zijn zou dat veel verklaren, maar mag ik je niet helpen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 Hoe kom je aan deze films? Als ze illegaal verkregen zijn zou dat veel verklaren, maar mag ik je niet helpen. whaha, die opmerking slaat echt serieus nergens op. Waarom zou een legale wel en een illegale neit te zijn verwijderen? Reageren
Thundercover Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 De vraag of het illegale bestanden zijn, is hier niet van belang. Het lijkt me dan ook niet nodig deze te stellen. @ Sandra: Kan je de bestanden wel hernoemen en eventueel ook (tijdelijk) een andere extensie geven? Hoeveel ruimte heb je over op je harde schijf? Reageren
Sprunk Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 (bewerkt) Heb je het al geprobeerd te wissen met schijfopruiming? Dat 'tooltje' leegt ook je prullenbak. Ik denk niet dat het gaat werken als ik eerlijk ben, maar je kan het wellicht proberen. Je kunt schijfopruiming vinden in Bureauaccesoires -> Systeemwerkset. Overigens zou ik geen Tune Up gebruiken, dat programma heeft een XP installatie op mijn broertje's laptop om zeep geholpen. Bewerkt: 25 februari 2010 door Sprunk Reageren
Albert03 Geplaatst: 25 februari 2010 Rapport Geplaatst: 25 februari 2010 De map RECYCLER bestaad niet in Vista, die map heet daar "$recycle.bin"! Gooi die eens leeg. Reageren
Sandra Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 26 februari 2010 Nou, ik ben eindelijk van beide bestanden af! Hoe ik het bestand dat in de prullenbak stond heb verwijderd, weet ik niet. Ik had wat verschillende dingen gedaan zoals de hele prullenbak-map verwijderen en opeens was hij weg. Het andere bestand duurde wel wat langer, ik heb de computer een systeem-fout-controle of zoiets, toen ging hij tijdens het opstarten alle bestanden, indexen en verwijzingen in het register. Het duurde zo'n 2 uur voordat hij klaar was en het resultaat was dat mijn vaste schijf onbeschadigd is. Toen de computer opgestart was is het me gelukt om met Tune Up Shredder het bestand te vernietigen alleen stond het bestand er nog wel (hij was inmiddels wel 0 bytes groot). Ik kon er nog steeds niet mee maar met MoveOnBoot heb het bestand naar de prullenbak weten te krijgen. Na nog een keer gereboot te hebben, was ook eindelijk de prullenbak leeg! Erg omslachtig maar het is me gelukt! Bedankt voor jullie hulp! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.