Jump to content

Error code wegkrijgen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, elke keer dat windows opstart krijg ik 'n errorcode. Hoe krijg ik ze voorgoed weg?

Ik had ook een keer een fout met een win32 ofzo, maar ik heb XP en ik moest een bestand vervangen, ik weet alleen niet welke!

Moet je even opzoeken, en als je dat al gedaan hebt en niks kon vinden, verder kan ik niet helpen!

En wat anders: hoe kom je aan die achtergrond? Die wil ik ook :puh:

Geplaatst:

Google geeft voor "winiwq32.rom" alleen een site die zowel door McAfeeSiteAdvisor als WOT(Firefox add-on) als onbetrouwbaar wordt aangemerkt.

Welk programma heeft die module nodig? Staat "winiwq32.rom" wel op je harddisk?

Geplaatst:

Google geeft voor "winiwq32.rom" alleen een site die zowel door McAfeeSiteAdvisor als WOT(Firefox add-on) als onbetrouwbaar wordt aangemerkt.

Welk programma heeft die module nodig? Staat "winiwq32.rom" wel op je harddisk?

Ik zou het niet weten. :N Op google is gewoon zo goed als niks te vinden.

Geplaatst:

Heb je al gescanned met een anti-virus scanner? Zoek anders even met de zoekfunctie het bestand op (schijf C:).

Geplaatst: (bewerkt)

anti-virus scanner is aan te raden, ik heb sowieso nog nooit een .rom bestand gezien in windows zelf.

Windows maakt voornamelijk gebruik van deze bestanden:

.dll, .exe, .msi, .mui, .ini, .com en andere types die van deze afgeleid zijn.

Edit:Nou, ff heel snel gezocht, 2 results en die leiden naar de virtuomonde trojan, een niet bepaald ongevaarlijke trojan.

Deze trojan is veel voorkomend bij software zoals roguewear, toolbars en plug-ins, en ActiveX componenten.

Wat ik je direct adviseer is een scan uit te voeren met Malwarebytes Anti-Malware, die is verre van de minst makkelijke trojan om te verwijderen

Bewerkt: door wesley123
Geplaatst:

anti-virus scanner is aan te raden, ik heb sowieso nog nooit een .rom bestand gezien in windows zelf.

Windows maakt voornamelijk gebruik van deze bestanden:

.dll, .exe, .msi, .mui, .ini, .com en andere types die van deze afgeleid zijn.

Edit:Nou, ff heel snel gezocht, 2 results en die leiden naar de virtuomonde trojan, een niet bepaald ongevaarlijke trojan.

Deze trojan is veel voorkomend bij software zoals roguewear, toolbars en plug-ins, en ActiveX componenten.

Wat ik je direct adviseer is een scan uit te voeren met Malwarebytes Anti-Malware, die is verre van de minst makkelijke trojan om te verwijderen

Dank je wel, ik ga het direct proberen. :tu:

Geplaatst:

Kijk via Start > Uitvoeren > msconfig > Tabblad Opstarten of er geen verwijzingen naar dat bestand staan. Zoja, vink die dan uit.

En scan inderdaad ook maar even op virussen & spyware. ;)

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Kijk via Start > Uitvoeren > msconfig > Tabblad Opstarten of er geen verwijzingen naar dat bestand staan. Zoja, vink die dan uit.

Mvg,

Flitskikker

Ik ben aan het scannen, en bij de msconfig heb je gelijk; er is inderdaad een opstartbestand.

Ik heb gegoogle naar dat proces 'mssmsgs' en het blijkt een trojan te zijn, met een risicofactor van 5/5 :{

Groeten,

JVJ

post-109226-126736128704.jpg

Geplaatst:

Uitvinken dan maar. :)

Start je computer trouwens traag op? Er staat wel veel aangevinkt namelijk.

Nee, het valt mee van opstarten... ik heb een maand geleden trouwens 'opstart-opruiming' gedaan.

Geplaatst:

Start je computer trouwens traag op? Er staat wel veel aangevinkt namelijk.

Nee, het valt mee van opstarten... ik heb een maand geleden trouwens 'opstart-opruiming' gedaan.

Wat een verschil met de 5 van mij:

- NVIDIA Compatible Windows7Display driver

- Java Auto Updater

- Microsoft Security Essentials

- Besturingssysteem Microsoft® Windows®

- Pidgin

zonder 'opstart-opruiming' :)

Geplaatst:

Mvg,

Flitskikker

Ik ben aan het scannen, en bij de msconfig heb je gelijk; er is inderdaad een opstartbestand.

Ik heb gegoogle naar dat proces 'mssmsgs' en het blijkt een trojan te zijn, met een risicofactor van 5/5 :{

Groeten,

JVJ

Met wat scan je precies?

Geplaatst: (bewerkt)

Wat een verschil met de 5 van mij:

- NVIDIA Compatible Windows7Display driver

- Java Auto Updater

- Microsoft Security Essentials

- Besturingssysteem Microsoft® Windows®

- Pidgin

zonder 'opstart-opruiming' :)

Het was meer dan een maand geleden, ik heb op nieuw opgeruimd...

Met wat scan je precies?

Malwarebytes Anti-malware

Scan is klaar, en alles heb is succesvol in de quarantaine geplaatst en verwijdert.

post-109226-12673664675.jpg

Bewerkt: door jvj

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...