Jump to content

Ad-hoc netwerk doet raar


Mania-92

Recommended Posts

Goedeavond,

Hier thuis heb ik een laptop en een desktop staan. Deze waren via een wireless router (desktop gewon via een kabel en de laptop wireless) verbonden met het internet. Toen kreeg ik echter problemen met de router waardoor ik het wireless gedeelte niet meer gebruiken kon. Opzich is dat geen probleem omdat de desktop 24/7 aanstaat en ik dus een ad-hoc netwerk op kan zetten en internet kan delen met de laptop (dekstop heeft een wireless adapter). Dat heeft een maand of 2 prima gewerkt maar sinds kort maakt m'n laptop wel verbinding met het netwerk maar heeft hij geen toegang meer tot het internet maar alleen 'lokaal'.

Mijn desktop draait windows 7, daar start ik gewoon een ad-hoc netwerk en duw vervolgens op internet delen als daarom gevraagd wordt. Mijn laptop draait vista en kan nog wel verbinding maken maar alleen lokaal. Tot voor kort werkte het prima.

Wat kan het probleem zijn waardoor mijn laptop ineens geen verbinding meer maakt met het internet maar alleen nog lokaal?

Mvg

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je desktop heeft wel internet, maar je laptop niet?

Ja.

Anders even de router/modem resetten.

Done, werkt helaas niet.

Zo niet, zou ik de instellingen op je laptop eens nachecken. Anders zou ik het echt niet weten.

Ik zou niet weten waar het allemaal op moet staan.

Link to comment
Delen op andere websites

In Opdrachtprompt ipconfig /all nakijken. Daarna /flush dns als ik het mij kan herinneren, heeft bij mij ook ooit eens gewerkt.

Er valt weinig na te kijken als je niet precies weet wat er staan zou moeten. :-( Dat /flush dns zal ik zometeen eens proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...