Jump to content

Goede videokaart voor Gta IV

Recommended Posts

Geplaatst:

HD Ready = 1280x720 (of 1366x768) pixels. Dat kan een HD5770 makkelijk weergeven. Full HD is 1920 x 1080, dat is veel zwaarder voor een HD5770. Maar goed, hoger dan een HD5770 moet je gewoon niet halen want dat kan je processor niet aan. Dan geef je in feite geld uit aan niets.

• Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Hayte

13

• K1pc0rn

12

• Galiorix

6

• Djmaddox

6

Geplaatst: (bewerkt)

HD Ready = 1280x720 (of 1366x768) pixels. Dat kan een HD5770 makkelijk weergeven. Full HD is 1920 x 1080, dat is veel zwaarder voor een HD5770. Maar goed, hoger dan een HD5770 moet je gewoon niet halen want dat kan je processor niet aan. Dan geef je in feite geld uit aan niets.

oke is goed

ik wist niet dat het 1280x720 was

maar mijn tv/monitor is dus full HD :puh:

maar kan ik dan wel 1600x? doen?

Bewerkt: door lennart1995
Geplaatst:

oke is goed

nee je monitor is geen full HD, zijn maximale resolutie zal iets van 1280x1024 zijn, dat is geen HD per definitie, maar spellen supporten nog gewoon 4:3, en dat is geen probleem

Geplaatst:

oke is goed

nee je monitor is geen full HD, zijn maximale resolutie zal iets van 1280x1024 zijn, dat is geen HD per definitie, maar spellen supporten nog gewoon 4:3, en dat is geen probleem

nee maar op mijn kamer heb ik een tv/monitor van 26 inch full HD

dus niet die monitor van die foto

Geplaatst:

Op dat soort grotere resoluties kan een HD5770 wel een klein beetje te kort schieten. Maar nogmaals, een beter kaart aanschaffen heeft geen enkele zin, want je processor is niet snel genoeg om een dermate grote kaart als een HD5850 o.i.d. aan te sturen. Maar ook een full HD TV kan prima 720P weergeven, dus je kan altijd besluiten de resolutie te verlagen naar 720P.

Geplaatst:

Sprunk, je maakt het er niet echt duidelijker op met je hele resolutie verhaal door die P er weer bij te betrekken, terwijl die helemaal niet belangrijk is bij computers (het beeld van Windows en games word in principe altijd progressief opgebouwd). Voor TV's is er qua resolutie niks verschillende tussen een HD Ready en een Full HD tv dus voor een computer maakt dat voor de weergave ook niks uit.

Geplaatst:

Sprunk, je maakt het er niet echt duidelijker op met je hele resolutie verhaal door die P er weer bij te betrekken, terwijl die helemaal niet belangrijk is bij computers (het beeld van Windows en games word in principe altijd progressief opgebouwd). Voor TV's is er qua resolutie niks verschillende tussen een HD Ready en een Full HD tv dus voor een computer maakt dat voor de weergave ook niks uit.

Oh nee, het verschil kwa resolutie is alleen dat HD Ready 1280*720 is, en dat Full HD 1920*1080 is. Maar voor de rest is er kwa resolutie inderdaad weinig verschil.

Geplaatst:

Zover ik weet:

720P = HD Ready, waarbij met 720 word bedoel 720 pixels hoog

1080P = Full HD, waarbij met 1080 word bedoel 1080 pixels hoog

Dus ik begrijp je eerlijk gezegd niet helemaal in deze. Of ik snap dat HD gezeik niet helemaal, dat kan natuurlijk ook.

Geplaatst:

Zover ik weet:

Dus ik begrijp je eerlijk gezegd niet helemaal in deze. Of ik snap dat HD gezeik niet helemaal, dat kan natuurlijk ook.

Daar heb je gelijk in. 720P is HD Ready en 1080 is Full HD!

Geplaatst: (bewerkt)

Zover ik weet:

De breedte verschilt ook. Anders zou een 720P scherm vierkant zijn ;)

Maar ik doelde dat Galiorix zei dat er weinig verschil zat in de resolutie tussen HD Ready en FullHD, terwijl dat juist het enige (technologische) verschil is.

Deze wikipedia pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution is ook heel handig, met name het plaatje.

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:

het getal bijvoorbeeld 720 geeft de breedte aan, HD is op een verhouding van 16:9 dus per 9 horizontale pixels staan er 16 verticale pixels tegen over

Geplaatst:

Zover ik weet:

Een HD ready scherm is officieel: Een scherm met een resolutie én ondersteuning van 720 progressief (Minimale resolutie 1280*720 en het hele beeld wordt in een x op het scherm getovert). Ook moet een HD Ready TV een 1080i (1920*1080 interlaced) signaal kunnen verwerken. Dus een resolutie die groter is dan het scherm zelf. Maar wel gescheurd in meerdere pixellijnen. Zo dus:

interlaced-scan.jpg

Dit is echt wel een nadeel bij bewegingen:

image010.jpg

Dus als je het niet snapt:

Computerbeeldschermen moeten (vind ik) nooit in TV resoluties worden uitgedrukt. Computerschermen of afwijkende beeldschermen moeten in pixels worden uitgedrukt. Dus een 1280*720 scherm is een 1280*720 scherm. GEEN 720p/HD Ready scherm.

HD Ready = 720p uitvoeren minimaal. Moet ook 1080i kunnen ondersteunen.

Full HD = 1080p uitvoeren minimaal. Ook alle andere resoluties ondersteunen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...