PowerPats Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Er is op het moment van schrijven nog maar weinig bekend, maar het lijkt er op alsof het PlayStation Network flink plat ligt! Sterker nog, er is iets gebeurd waardoor PS3 consoles niet meer doen wat je van ze verwacht; games spelen. De feiten op een rijtje: - Je kan niet meer connecten naar het PSN - Games booten niet meer - Downloadable games doen het niet meer - Systeemtijd staat op 31 december 1999 - Het enige wat wel werkt zijn demo's Het ziekelijke is dat dit niet een foute instelling is op je PS3, maar echt een hardware faillure! De foutcode is dan ook 8001050F die bekend staat als console sloper. Het vreemde is dat dit wereldwijd gebeurt met de PS3 Fat en dat niemand een update heeft geïnstalleerd van Sony. Toch raar dat dit allemaal kan gebeuren met je console als je geen toestemming geeft tot een update. Wat er precies aan de hand is weet niemand nog. Sony heeft al gereageerd dat ze op de hoogte zijn van dit probleem en dat ze zoeken naar een oplossing. "We're aware that many of you are having problems connecting to PSN, and yes, we're looking into it. Stay tuned for updates." Wordt vervolgd. Bron: PU Dat is klote, Ik durf mijn apperaat nu niet aan te zetten dus ik laat hem voorlopig even uit. Reageren
aquarium89 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 hoi ik kan inderdaad bevestigen dat op dit moment ik niet aan kan melden bij playstation netwerk. ook ik krijg die mooie fout code in beeld en de datum staat op 1/1 verder heb ik artikelen gelezen en daar stond in dat het mogelijk vanmiddag om 6 uur over moet zijn ( ik weet niet zeker of dat lokale tijd is) verder als dat niet werkt zullen we moeten wachten op een oplossing van sony met een mogelijke firmware update. ook word er gesproken over het feit dat het mogelijk kan komen omdat februari op de 28 ophield en dat daar door de inwendige klok van de ps3 de weg kwijt is. voorlopig maar even afwachten en hopen dat het morgen allemaal weer werkt Reageren
Reinier93 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 (bewerkt) Je kunt hem gewoon aanzetten, heb ik ook gedaan. Maar alle games met trophies kun je niet spelen, de datum en tijd zijn gereset naar 1 januari 2010. Dit komt alleen voor bij de FAT PS3 en het heeft waarschijnlijk te maken dat 2010 het eerste niet schikkeljaar van de PS3 is. Het is dus een interne klok fout. http://www.psonly.nl/nieuws/24491/update_PSN_error_treft_PlayStation_3_gebruikers/ Meer informatie daar en een engelse uitleg van de problemen. Wel klote want dit is mijn vrije dag Maar jij zegt dat het een hardware fout is, die kunnen toch niet zomaar gemaakt worden? EDIT: MW2 gestart en nu zijn mijn trophies weg... Bewerkt: 1 maart 2010 door Reinier93 Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik heb het oude PS3 model die al jaren uit is de 80 gig versie en ik heb dus nergens last van. Een vriend van mij heeft de oude 40 gig versie en die ligt wel plat. Zit nu vrolijk Gta IV te spelen Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik heb de 80 gig ps3 van Fat en bij mij doet die het ook niet Reageren
Sentasi Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik kom ook niet op PSN, games starten niet op, en de datum staat op 1 januari 2000.. Hopen dat dit snel gefixed wordt. Reageren
Royboow Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik heb nergens last van, maar het is zeker raar dat dit allemaal gebeurt. Daar had je je op moeten voorbereiden vind ik bij Sony Reageren
TomFurga Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Zolang ie niet gefixt is, huiswerk in het voren maken zodat je straks extra tijd hebt om te spelen? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Heb ik ook last van, maar kan wel gewoon games starten. En ik heb de datum en tijd gewoon goed ingesteld. Ik hoop net als de andere PS3 gebruikers dat PlayStation Network het snel weer gaat doen! Reageren
PowerPats Geplaatst: 1 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 (bewerkt) Ik denk dat morgen alles vanzelf weer normaal word. Want als het goed is gaat de interne klok van de PS3 automatisch weer vooruit. En balen wanr ik was net bezig om Uncharted 2 uit te spelen, Maar ik wil geen trophies missen als er geen psn is. Bewerkt: 1 maart 2010 door PowerPats Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik denk dat morgen alles vanzelf weer normaal word. Want als het goed is gaat de interne klok van de PS3 automatisch weer vooruit. Dat hoop ik ook ja... Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Was het nu omdat de ps3 denkt dat het een schrikkeljaar is? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Was het nu omdat de ps3 denkt dat het een schrikkeljaar is? En wat bedoel je daarmee??? Lijkt me van niet. Reageren
Sentasi Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Sony Sony heeft laten weten dat ze op de hoogte zijn van het probleem en naar een oplossing op zoek zijn. Ook hebben ze bevestigd dat PS3 Slim modellen niet getroffen zijn door het probleem. Sony heeft op dit moment nog geen oplossing gevonden, maar zal ons van updates voorzien. [update] Gebruikers op NeoGaf hebben het vermoeden dat het schrikkeljaar iets met het probleem te maken heeft. Hun verklaring luidt als volgt; What's apparently effed, as speculation goes, is when the internal GMT-tracking rolls over to 3/1. It's either not rolling, or rolling to 2/29, at which point a system tries to add/subtract from 2/29, which it can't do because the front-end calendar doesn't have a 2/29/2010, and shit explodes. Seemed to happen around 4PM PDT, which I think is 12AM GMT, so.And the PS3 launched in 2006; it's hit 4 2/28s so far. 2007 and 2009 were odd-numbered years; 2008 was an even, and a leap year. 2010 is the first even non-leap-year the system's been around for. If some sort of base-level math is choking on itself, it may have ruled out the odd 2007 and 2009 successfully, but is convinced the even 2010 is a leap year (this part I'm less sure of, but is why leap year could theoretically come into play at some point.) Volgens hen is het dus de interne klok die voor problemen zorgt, en is er dus geen probleem met het PlayStation Network. Bron. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 (bewerkt) Sony Sony heeft laten weten dat ze op de hoogte zijn van het probleem en naar een oplossing op zoek zijn. Ook hebben ze bevestigd dat PS3 Slim modellen niet getroffen zijn door het probleem. Sony heeft op dit moment nog geen oplossing gevonden, maar zal ons van updates voorzien. [update] Gebruikers op NeoGaf hebben het vermoeden dat het schrikkeljaar iets met het probleem te maken heeft. Hun verklaring luidt als volgt; What's apparently effed, as speculation goes, is when the internal GMT-tracking rolls over to 3/1. It's either not rolling, or rolling to 2/29, at which point a system tries to add/subtract from 2/29, which it can't do because the front-end calendar doesn't have a 2/29/2010, and shit explodes. Seemed to happen around 4PM PDT, which I think is 12AM GMT, so.And the PS3 launched in 2006; it's hit 4 2/28s so far. 2007 and 2009 were odd-numbered years; 2008 was an even, and a leap year. 2010 is the first even non-leap-year the system's been around for. If some sort of base-level math is choking on itself, it may have ruled out the odd 2007 and 2009 successfully, but is convinced the even 2010 is a leap year (this part I'm less sure of, but is why leap year could theoretically come into play at some point.) Volgens hen is het dus de interne klok die voor problemen zorgt, en is er dus geen probleem met het PlayStation Network. Bron. Dan neem ik me woorden maar terug... (omdat ik dacht dat het nergens op sloeg.) Bewerkt: 1 maart 2010 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.