Nick_Kerkwijk Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Sony Sony heeft laten weten dat ze op de hoogte zijn van het probleem en naar een oplossing op zoek zijn. Ook hebben ze bevestigd dat PS3 Slim modellen niet getroffen zijn door het probleem. Sony heeft op dit moment nog geen oplossing gevonden, maar zal ons van updates voorzien. [update] Gebruikers op NeoGaf hebben het vermoeden dat het schrikkeljaar iets met het probleem te maken heeft. Hun verklaring luidt als volgt; What's apparently effed, as speculation goes, is when the internal GMT-tracking rolls over to 3/1. It's either not rolling, or rolling to 2/29, at which point a system tries to add/subtract from 2/29, which it can't do because the front-end calendar doesn't have a 2/29/2010, and shit explodes. Seemed to happen around 4PM PDT, which I think is 12AM GMT, so.And the PS3 launched in 2006; it's hit 4 2/28s so far. 2007 and 2009 were odd-numbered years; 2008 was an even, and a leap year. 2010 is the first even non-leap-year the system's been around for. If some sort of base-level math is choking on itself, it may have ruled out the odd 2007 and 2009 successfully, but is convinced the even 2010 is a leap year (this part I'm less sure of, but is why leap year could theoretically come into play at some point.) Volgens hen is het dus de interne klok die voor problemen zorgt, en is er dus geen probleem met het PlayStation Network. Bron. Dan neem ik me woorden maar terug... (omdat ik dacht dat het nergens op sloeg.) Dat dacht ik ook toen ik het las. En ik heb trouwens geen problemen op de ps3. Alleen PSN doet het niet, GTA kan ik wel spelen. Reageren
flippie13 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 't word steeds leuker, ik kan zonder enige problemen op PSN komen, zoals eerder vermeld is het een firmware fout. BEHALVE de slim gebruikers, die hebben nergens last van Blijkt die lelijke, snelle, kleine lillyputter toch nog ownage te bevatten Overigens heb ik vanmiddag heerlijk mw2 gespeeld en ben 3 levels verder :$ Reageren
TZG Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 (bewerkt) dit is klote man ik kan mwf2 maar half opstarten. Als ik dat heb gedaan, staat er dat de troffee informatie niet kan worden geladen, en dan sluit de game af En ik kan niet online spelen, en de tijd staat inderdaad op 1999 ofzo, en hij flipt hem echt ouwe. Net nu ik een week lang geen huiswerk heb Dat dacht ik ook toen ik het las. En ik heb trouwens geen problemen op de ps3. Alleen PSN doet het niet, GTA kan ik wel spelen. ik kan gta ook wel spelen, maar alleen weer offline, en dat is echt weer poep enzo $%^&*#!@! ik kan echt niet quoten Bewerkt: 1 maart 2010 door TZG Reageren
Djmaddox Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Van Tweakers.net: Door Jurian Ubachs, maandag 1 maart 2010 20:03 Sony Computer Entertainment heeft gebruikers met een PlayStation 3-model anders dan de PlayStation 3 Slim opgeroepen hun console voorlopig niet te gebruiken. De fabrikant is op zoek naar de oplossing voor een maandag geconstateerd probleem. In een update over de stand van zaken rond de problematiek die maandagochtend bekend werd, roept Sony Computer Entertainment gebruikers met een oude PS3-console hun apparaat niet te gebruiken. De fabrikant waarschuwt dat bij gebruik van deze consoles diverse problemen de kop op kunnen steken. Zo kunnen gebruikers met een oud PS3-model geen verbinding maken met het PlayStation Network en kunnen diverse games niet meer opgestart worden. Ook is in veel gevallen de interne klok versprongen naar 1 januari 2000, of zelfs verder terug. De problemen gaan bij alle gebruikers gepaard met dezelfde foutcode 8001050F, die getoond wordt als de gebruiker verbinding probeert te maken met het PlayStation Network of de interne klok van de PS3 via internet probeert te corrigeren. Volgens Sony worden de problemen waarschijnlijk veroorzaakt door een bug in de functie van de interne klok van de console. De fabrikant hoopt binnen 24 uur een oplossing te vinden voor het probleem. Tot die tijd wordt gebruikers met een model ouder dan de PS3 Slim aangeraden de console niet te gebruiken. Ondertussen wordt steeds duidelijker dat veel mensen last hebben van het probleem. Zo wordt het probleem uitgebreid besproken op GoT en laten veel Twitteraars hun onvrede blijken. Gamesite VG247 heeft een uitgebreid overzicht geplaatst van wat de site omschrijft als een 'horror day for Sony', met de gebeurtenissen vanaf de eerste berichten maandagochtend tot en met de verklaring van Sony Computer Entertainment. BRON Volgens Sony komt het ook door de klok in de PS3. Reageren
paul007 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Whaaa laat het alsjeblieft snel verholpen worden. Ik durf me console gewoon niet aan te zetten, ben veelte bang dat ik iets kwijtraak. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 (bewerkt) Heb nergens last van games doen het nog kan ook nog inloggen op PSN Gelukkig Kheb de 80GB met Wifi dus gene LAN Bewerkt: 1 maart 2010 door j0uk3 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 You've got owned! :O Best grappig dat er nu overal in de wereld van die gefrustreerde mannetjes met trillende handen zitten omdat ze niet kunnen gamen. Reageren
..... Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen, sorry. Blijkbaar moet het morgenochtend gefixt zijn. Sony raad je aan om je PS3 niet te gebruiken totdat het gefixt is. Reageren
Reinier93 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 (bewerkt) Een oplossing voor het probleem is om de batterij op het moederbord er 10 minuten uit te halen. Ikzelf maak mijn PS3 liever niet open dus ik wacht wel op een fix van Sony. Ik heb MW2 opgestart en mijn trophies zijn weg... Krijg ik ze later na het syncen gewoon weer terug? Bewerkt: 1 maart 2010 door Reinier93 Reageren
Sentasi Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Een oplossing voor het probleem is om de batterij op het moederbord er 10 minuten uit te halen. Ikzelf maak mijn PS3 liever niet open dus ik wacht wel op een fix van Sony. Ik heb MW2 opgestart en mijn trophies zijn weg... Krijg ik ze later na het syncen gewoon weer terug? Gaat Sony niet moeilijk doen als je zelf dat ding openmaakt? En hoe zou dat dan met nog evt. garantie zitten? Reageren
..... Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Een oplossing voor het probleem is om de batterij op het moederbord er 10 minuten uit te halen. Ikzelf maak mijn PS3 liever niet open dus ik wacht wel op een fix van Sony. Ik heb MW2 opgestart en mijn trophies zijn weg... Krijg ik ze later na het syncen gewoon weer terug? Gaat Sony niet moeilijk doen als je zelf dat ding openmaakt? En hoe zou dat dan met nog evt. garantie zitten? Waarom zou je zoiets doen ipv gewoon tot morgenochtend wachten? @Syncen: Geen idee, je kan beter op wat informatie vanuit Sony zelf wachten. Reageren
Sentasi Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Een oplossing voor het probleem is om de batterij op het moederbord er 10 minuten uit te halen. Ikzelf maak mijn PS3 liever niet open dus ik wacht wel op een fix van Sony. Ik heb MW2 opgestart en mijn trophies zijn weg... Krijg ik ze later na het syncen gewoon weer terug? Gaat Sony niet moeilijk doen als je zelf dat ding openmaakt? En hoe zou dat dan met nog evt. garantie zitten? Waarom zou je zoiets doen ipv gewoon tot morgenochtend wachten? @Syncen: Geen idee, je kan beter op wat informatie vanuit Sony zelf wachten. Ik zeg niet dat ik het zou doen, ik vraag me gewoon af wat Sony daarvan zou vinden.. En @hierboven, ik zou je PS3 lekker met rust laten tot Sony het gefixed heeft, en je hem weer 'veilig' aan kan zetten. Nu loop je de kans op trophies en andere date kwijt te raken of te beschadigen naar het schijnt. Reageren
..... Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Een oplossing voor het probleem is om de batterij op het moederbord er 10 minuten uit te halen. Ikzelf maak mijn PS3 liever niet open dus ik wacht wel op een fix van Sony. Ik heb MW2 opgestart en mijn trophies zijn weg... Krijg ik ze later na het syncen gewoon weer terug? Gaat Sony niet moeilijk doen als je zelf dat ding openmaakt? En hoe zou dat dan met nog evt. garantie zitten? Waarom zou je zoiets doen ipv gewoon tot morgenochtend wachten? @Syncen: Geen idee, je kan beter op wat informatie vanuit Sony zelf wachten. Ik zeg niet dat ik het zou doen, ik vraag me gewoon af wat Sony daarvan zou vinden.. En @hierboven, ik zou je PS3 lekker met rust laten tot Sony het gefixed heeft, en je hem weer 'veilig' aan kan zetten. Nu loop je de kans op trophies en andere date kwijt te raken of te beschadigen naar het schijnt. Ik had het tegen niemand in het bijzonder, vroeg het me gewoon af. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik weet ook al waarom deze "fail" mijn ps3 niet heeft "gegrepen" ik heb mijne namelijk al sinds gister helemaal vant stroom af Reageren
..... Geplaatst: 1 maart 2010 Rapport Geplaatst: 1 maart 2010 Ik weet ook al waarom deze "fail" mijn ps3 niet heeft "gegrepen" ik heb mijne namelijk al sinds gister helemaal vant stroom af Als je hem niet aanzet heeft hij ook nergens last van... Of werkt die van jou op batterijen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.