Jump to content

Playstation Network Crash

Recommended Posts

Geplaatst:

Aangetroffen op tweakers.net

Datum-bug in oude PS3-consoles lost zichzelf op

Door Jurian Ubachs, dinsdag 2 maart 2010 08:50

De storing die er voor zorgde dat gebruikers met een oude PlayStation 3-console geen verbinding konden maken met het PlayStation Network, is voorbij. Het probleem lijkt simpelweg vanzelf verholpen te zijn door de overgang naar 2 maart.

PS3Hoewel Sony Computer Entertainment maandagavond nog aangaf op zoek te zijn naar een oplossing, lijkt het probleem zichzelf te hebben verholpen toen de datum in de nacht van maandag op dinsdag versprong van 1 naar 2 maart.

Volgens Sony, dat bevestigt dat de oude PS3's weer normaal zouden moeten werken, herkenden de oude consoles 2010 als schrikkeljaar, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Hoewel de fabrikant het niet zo letterlijk stelt, lijkt oorzaak van het probleem dat oude, door Sony gebruikte cpu's een bug bevatten die in 2010 soms onterecht op 29 februari rekent. Daardoor raakte de interne klok van de PS3, alsmede alle toepassingen die iets met die klok te maken hebben, zodanig in de war dat de console onbruikbaar werd.

Maandag maakten gebruikers melding van problemen met hun PlayStation 3. Al snel bleek dat alle systemen van de eerste generatie PS3-consoles last hadden van het probleem. Ook konden diverse games niet meer opgestart worden en werden, bij games die wel werkten, de Trophies niet geregistreerd. De getroffen consoles toonden bij het verbinden met het PSN foutcode 8001050F en gaven in de interne klok als datum 1 januari 2000 of ouder aan.

• Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• PowerPats

16

• Sentasi

15

• Hayte

11

• .....

6

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)

Bij mij werkt hij ook weer, echter al mijn Heavy Rain trophies ben ik kwijt, en alle DLC die op de PS3 stond. :duh:

Datum stond vanmorgen op 30/4/2020.. :7

Bewerkt: door Sentasi
Geplaatst:

Bij mij werkt hij ook weer, echter al mijn Heavy Rain trophies ben ik kwijt, en alle DLC die op de PS3 stond. :duh:

Datum stond vanmorgen op 30/4/2020.. :7

Dat is echt klote wat heb jij dan wel anders gedaan dan mij ? Want ik heb alles nog.

Gelukkig kan je jouw DLC gewoon weer opnieuw downen.

Geplaatst:

Ik zou wel Sony raadplegen. Volgens mij kan je DLC namelijk maar een bepaald aantal keer installeren.

Geplaatst:

Vreemd.. nu lijken ze wel terug te zijn. Ik had Heavy Rain opgestart, in-game m'n trophies gekeken, zei daar ook 'No trophies unlocked', game afgesloten, opnieuw gesynced, en toen stonden ze er wel.

Denk ook dat de saves een tik gehad hebben, elke game laadt nu een willekeurige save ipv de laatste opgeslagen game.

Ik heb volgens mij niks anders gedaan dan jou, heb hem aangehad, geprobeerd aan te melden, en geprobeerd een game te starten gister. :puh:

Geplaatst:

O ok, ja het klopt idd mensen die denken dat ze hun trophies kwijt zijn, maar als ze hun game opstarten en gaan syncen, zijn ze weer terug.

Geplaatst:

Ik hem me niet geprobeerd aan te melden. Het enige wat ik heb gedaan is PS3 aan, GTA IV spelen, PS3 uit. Later om te kijken of het al hersteld was even PS3 aan, Tijd via internet proberen te doen, lukte niet, PS3 uit.

Welke spellen heb je allemaal geprobeerd? Heavy Rain?

Geplaatst:

Mededeling Sony:

"Gamers die hun trophies nog steeds kwijt zijn, raadt Sony aan om de desbetreffende game opnieuw op te starten en af te sluiten. Daarna zal de trophy collectie opnieuw gesynchroniseerd worden en moeten de verdwenen trophies weer opduiken."

Bron: De Telegraaf

Geplaatst:

Een vriend van me heeft gister de singleplayer van Mw2 op veteran uitgespeeld (ik ook bijna) maar toen hij vanmorgen weer keek naar z`n trophies waren er 3 verdwenen die hij gister nog heeft gehaald. Dus heeft dit nog steeds met die fout te maken?

Geplaatst:

Heeft hij de slim of de normale ps3 ?

Hij heeft nog de eerste versie van de Ps3. Het kan ook niet echt aan die fout meer liggen he, die is al volledig opgelost nu.

Geplaatst:

Nee inderdaad niet. Maar anders moet hij misschien het spel erin doen en dan gaan synchen.

Geplaatst:

Toch grappig dat vele mensen klagen omdat ze hun ps3 één pietluttig dagje niet konden gebruiken, terwijl andere consoles ergere problemen hebben.

Bij de Xbox afentoe een rood ringetje, en de wii, sja, dat spreekt gewoon voor zich.

Hieruit blijkt eigenlijk wel dat de ps3 een dikke oersteen als hardware heeft, voor vele van ons namelijk de 1ste fout :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...