Jump to content

Wat vind jij van Windows Vista

Wat vind je van windows vista?  

34 leden hebben gestemd

1. 1. je mening

• Geweldig een super windows
      3
    • Vet gaaf kan er veel mee
      5
    • Normaal net als alle anderen
      10
    • Niet zo goed
      6
    • Heel erg slecht!
      10

Recommended Posts

Geplaatst:

beveiliging? Drivers waren voor vista toch ook nog wel een redelijk vaak de oorzaak voor fouten, virussen of schade door slechte drivers.

Er zat ruim 6 jaar tussen xp en vista, verwacht je dan dat ze maarzo ff met een evolutie gaan komen terwijl xp getroffen word door 3 virussen en een shitload aan lekken ontdekt? Wees er maar blij mee, anders zat je nog met een half lek OS.

Ik vond toen ik op mijn moekes of broertjes pc ff wat meost doen vista gebruikte haatte ik het zwaar, het was traag, leip vast en er was weinig op te doen. Hierzo geinstalleert ivm upgrade, het loopt als een zonnetje op een goed onderohuden systeem.

Dan voeren ze toch gewoon de beveiliging op? Ik zie niet waarom ze dan een nieuw systeem moeten gebruiken. Maar hier loopt Vista ook als een zonnetje, maar voor mijn gevoel niet beter als XP of 7. Gewoon, een ander OS met een ander tintje.

Geplaatst:

@Hayte

Nee, voor veel oude harware zijn er inderdaad geen drivers omdat het niet lonend is om die te maken.

En de fabrikanten zijn er deels ook schuld aan, want ze hebben voordat vista uitkwam ruim de tijd gehad om drivers te maken, maar hebben ze niet (goed) gedaan.

En waarom een nieuw drivermodel? misschien omdat de oude verouderd was? en omdat ze met de nieuwe drivermodel nieuw mogelijkheden hebben. Als je altijd hetzelfde gebruikt en nooit iets nieuws maakt, dan blijf je achter en kan je niet de nieuwst technologie onersteunden. Volgens wat jij zegt kan je netzogoed windows 3.1 blijven gebruiken. Want waarom iets nieuws maken?...

Geplaatst:

Ik ben niet tegen vernieuwing, alleen wel als het nadelig uitkomt.

Dit is eigenlijk net als USB 3.0. Er bestaan nu USB 3.0 externe HDD's. Het enig probleem is dat er maar weinig pcs/laptops zijn die USB3.0 ondersteunen.

Geplaatst:

Tja, elk voordeel heeft zijn nadeel.

Het duurt even voordat alle pc's usb 3.0 ondersteunen, dat kost even tijd.

Net zoals drivers van Vista, want zoals je nu kan zien werkt bijna alles op 7. Alle oude hardware word langzaam vervangen... heeft alleen tijd nodig

Geplaatst:

Ik vind het echt een prut-OS. Werkt niet fijn, werkt sloom, reageert half enz. Ze hebben een paar jaar gehad om een goed OS te maken bij Microsoft en zelf dat lukt ze niet. Ze hebben nutijdje geleden een prut-OS'je afgeleverd en ik ben blij dat ze eindelijk iets goed werkends hebben afgeleverd genaamd Windows 7. Zelf draai ik hier Ultimate x64 en nog geeneen mankement mee gehad.

Geplaatst:

ik vind vista wel fijn en het werkt snel hierzo(jaja misschien zijn andere sneller maar sowhat?ik vind vista snel en fijn genoeg,heb geen zin in gedoe om andere te instaleren terwijl ik het zo gewoon goed vind.)

Geplaatst:

Ik vind Vista niet goed, maar ook weer niet slecht.

Mensen die niets bijzonders doen is Vista gewoon goed voor.

Geplaatst:

Ik vind zelf Windows Vista wel lekker werken. Heb er verder ook vrijwel geen problemen mee, werkt snel in mijn beleving. Enigste min punt is dat als ik Windows Vista installeer (1x nieuwe installatie bij nieuwe pc en 1x herinstallatie)kan hij bij mij de cd speler niet meer zien, dit is wel op te lossen. Maar wel irritant, het lijkt wel of dat zo op de Vista installatie cd staat? Heb er niet veel verstand van..:puh: Maar moest bij beide keren na installatie van Vista een bestandje verwijderen, om te zorgen dat hij de cd-speler weer zag...

Geplaatst:

Ik vind Vista wel tof. Het ziet er leuk uit en nog belangrijker; het is bij mij nog nooit vastgelopen. Maar toch zijn er veel dingen die echt anders hadden gekund. Als je de pc wilt uitschakelen moet je eerst op het pijltje drukken, dat vind ik zo onlogisch. En net als die zijbalk op het bureaublad, daar kijk ik helemaal nooit op.

Geplaatst:

En net als die zijbalk op het bureaublad, daar kijk ik helemaal nooit op.

Je bedoelt de Windows Sidebar? Die is volgens mij uit te schakelen en ook moet je kunnen voorkomen dat die gelijk met Windows opstart.

Geplaatst:

Normaal net als alle anderen. De kwaliteit is nie zo best met games, maar de layout vind ik wel mooi, maar de layout van windows 7 is ongeveer wel hetzelfde.

Geplaatst:

tja, vista...

nja, opzich loppt hij wel lekker hier, voordelen zijn dat alles wat je erin steekt mooi herkend wordt.

MAAR, hij crached gewoon weleens, vaak ook niet lang maar toch, een programma wat zomaar niet reageert (nog niet gesproken over de wel bekende windows verkenner reageert niet bug ;) ). windows 7 eerlijk gezegt nog niet op m'n eige pc draaien maar wel eens ergens geinstalleerd.

ga het ook echt snel uitproberen! nadeel is dat je dan alles weer opnieuw kan gaan installeren ;).

maar voor nu, uit ik me lekker in windows XP lite, voor mij de uitkomst, lekker snel en cracht nooit! nadeel is dat er veel standaard drivers en hulpprogramma's zijn weg gelaten en je dus veel drivers zelf zal moeten vinden maar als eenmaal werkt is het heerlijk;)

Geplaatst:

Echt een rot OS ja nosmile.gif Steeds als ik erop zit mis ik de Aero Snap, het loopt ook erg snel vast en is heel langzaam. Mijn oudste PC (ookwel mijn kut pc genoemd) is nog sneller met Windows 7

Specs Vista PC:

Intel Pentium D processor

2GB RAM

Specs 'kut' PC:

Intel Pentium 4

2GB RAM

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...